مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید شربت سینه اطفال پدی کاف دینه و عوارض جانبی این دارو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شربت ضد سرفه پدی کاف

از شربت پدی کاف به دلیل وجود عصاره آویشن و عشقه برای درمان سرفه و برونشیت در کودکان استفاده می شود. علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم این دو گیاه، اثراتی همچون ضد قارچ و ضد ویروس بودن نیز تایید شده است. تیمول موجود در آویشن با دفع از راه مجاری تنفسی فوقانی، موجب ضد عفونی شدن این مجاری می گردد. سایر ترکیبات گیاه از جمله فلاوونوئیدها با تاثیرات ضد التهابی خود سبب رفع تحریکات و التهابات مجاری تنفسی می شوند.

در تهیه شربت ضد سرفه پدی کاف از گل ختمی نیز استفاده شده است که موسیلاژ تولید شده از گل ختمی به عنوان یک لایه محافظ بر مخاط آسیب دیده گلو عمل می کند و اثراتی همچون نرم کنندگی، ضد سرفه و ضد التهابی دارد. لازم است ذکر شود که شربت پدی کاف فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، الکل و طعم دهنده می باشد. اندازه تیمول موجود در این شربت به راحتی مورد پذیرش نوزادان و کودکان قرار می گیرد. از این شربت به دلایل ذکر شده به عنوان شربت تسکین سرفه اطفال به خصوص در سرفه های تحریکی، سرماخوردگی و حساسیتی استفاده می کنند.

میزان اجزاء سازنده شربت پدی کاف:

بر مبنای ترکیبات فنلی بر حسب تیمول به اندازه 0.5 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر از عصاره آویشن، گل ختمی و گیاه عشقه استاندارد شده است.

بسته بندی و شکل دارویی:

شربت در شیشه 60 میلی لیتری

موارد مصرف شربت پدی کاف

  • اسپاسم و التهاب مجاری تنفسی فوقانی و برونش ها
  • سرفه
بیشتر بخوانید  پیشگیری مناسب پیری چشم

اثرات درمانی و فارماکولوژی

شربت پدی کاف به دلیل وجود آویشن و عشقه که اثرات آنها در درمان سرفه و برونشیت مورد تایید است ، دارای خواص ضد التهاب و اسپاسم برونش ها می باشد. به علاوه خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره آویشن و عشقه ثابت شده است . تیمول (ماده موثره اصلی آویشن)با دفع از طریق مجاری تنفسی فوقانی، باعث ضد عفونی این مجاری می شود. سایر ترکیبات موجود در عصاره از جمله فلاوونوییدها با اثرات ضد التهابی موجب رفع تحریکات و التهابات مجاری تنفسی می گردد. در فرمولاسیون این شربت همچنین از گیاه ختمی استفاده شده است. موسیلاژ تولید شده توسط ختمی به عنوان یک لایه محافظ بر مخاط آسیب دیده گلو عمل کرده و دارای خواص نرم کنندگی، ضدسرفه و ضد التهاب می باشد.

شربت پدی کاف فاقد الکل ، رنگ و طعم دهنده مصنوعی می باشد، میزان تیمول آن به گونه ای تنظیم شده است که ضمن دارا بودن خواص درمانی به خوبی مورد پذیرش شیرخواران و کودکان قرار می گیرد واز این رو به عنوان شربت تسکین دهنده سرفه اطفال (خصوصا در سرفه های تحریکی، حساسیتی و سرماخوردگی) گزینه مناسبی است.این شربت حاوی عصاره های عَشَقه، ختمی و آویشن بوده و بر مبنای ترکیبات فنلی بر حسب تیمول به میزان 0.5 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر ، استاندارد شده است.

دستور مصرف شربت پدی کاف

  • اطفال کمتر از 6 ماه: با نظر پزشک.
  • خردسالان 6 ماه تا 2 سال: 2.5 میلی لیتر (نصف قاشق مرباخوری)
  • کودکان: 5 میلی لیتر(یک قاشق مرباخوری)
  • در صورت نیاز 3 تا 6 بار در روز قابل تکرار است.
بیشتر بخوانید  غذاهایی که باعث از دست دادن کلسیم بدن می شود

تداخلات دارویی

ندارد

عوارض جانبی شربت پدی کاف

با رعایت دوز درمانی، گزارشی ناشی از عوارض جانبی ارائه نشده است.

موارد منع مصرف شربت پدی کاف

در افراد با سابقه حساسیت و آلرژی به اجزای این فرآورده، منع مصرف دارد.

مصرف در بارداری و شیردهی

طی دوران بارداری،فرآورده مصرف نشود.

نکات قابل توجه

  • در بزرگسالان از شربت آوی پکت استفاده می شود ولی در مواردی که الکل موجود در عصاره آویشن آوی پکت توصیه نمی شود، می توان از دو برابر دوز معمول پدی کاف، برای بزرگسال استفاده کرد.
  • دارو دور از دسترس اطفال نگهداری شود .

شرایط نگهداری

  1. بطری در بسته ، دور از نور و گرما نگهداری شود.
  2. حداکثر زمان استفاده از فرآورده بعد از باز شدن درب شیشه مدت 4 هفته می باشد .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *