فواید دعوای زن و شوهر



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: اگرچه ممکن است دوست نداشته باشید با همسرتان دعوا کنید، اما گاهی اوقات این اتفاق ناخواسته می افتد. ممکن است زوج هایی را بشناسید که دائماً با یکدیگر دعوا می کنند و برعکس آنهایی که با یکدیگر اختلاف نظر دارند. اما دلایلی وجود دارد که گاهی اوقات این مشاجرات بین زن و شوهر می تواند برای رابطه شما مفید باشد. در واقع، بر اساس یک مطالعه آنلاین روی 976 نفر، زوج هایی که دعوای سالم داشتند، 10 برابر بیشتر از آنهایی که دعواهای سنگین داشتند، رابطه شادتری داشتند.

بحث این نیست که جنگیدن خوب است، اما اختلافات هنوز وجود دارد. نادیده گرفتن تفاوت ها موثر نیست و تبدیل آنها به دعوا موثر نیست، اما رمز موفقیت این است که چگونه این تفاوت ها را مدیریت کنید. کسانی که این تفاوت ها را با صداقت، صراحت، احترام و عشق مدیریت می کنند بسیار موفق تر از کسانی هستند که این کار را نمی کنند. شاید از خود بپرسید که چرا دعوا کردن برای رابطه شما خوب است؟ در این قسمت از برنامه خانواده پلاس نمناک به این سوال پاسخ خواهیم داد.

مزیت های جالب دعوای زن و شوهر

1. دعوا به شما اجازه می دهد تا نیازهای خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید

هنگام صحبت در مورد رابطه عاشقانه خود، گذشته یا حال، باید بدانید که می توان در مورد هر چیزی و به هر شکلی صحبت کرد. کارشناسان توصیه می کنند خشم خود را به همسرتان نشان دهید زیرا خشم راهی برای تخلیه خشم و در نتیجه در میان گذاشتن نیازهای خود با همسرتان است. این دعواها لزوما مخرب و بی رحمانه نیستند و می توانید دوستانه و دلسوزانه با یکدیگر مبارزه کنید. عصبانیت یک احساس طبیعی است، اما باید به همسرتان در مورد چیزی که برای شما خوشایند نیست، اطلاع دهید و البته در این مرحله نترسید.

2. مشاجره از ناامید شدن شما جلوگیری می کند

البته، اگر دوست ندارید با همسرتان در مورد چیزهایی که شما را ناراحت می کند صحبت کنید، قدر خودتان را بدانید، اما بدانید که وقتی نگرانی های خود را بیان نمی کنید، آنها روی یکدیگر انباشته می شوند و از جای دیگری بیرون می آیند. ، که می تواند منجر به انزجار یا بی ادبی شود. راه حل این است که آن را صادقانه، صمیمانه و محترمانه بیان کنید.

3. دعوا به شما کمک می کند انگیزه های همسرتان را بشناسید

وقتی با همسرتان دعوا می کنید، ممکن است درباره چیزی باشد که شما را آزار می دهد، اما همسرتان حتی از آن خبر ندارد. به گفته متخصصان روانشناسی، گفتگوها در واقع می توانند حتی یک رابطه عاشقانه را تقویت کنند، به شرطی که بدون تحقیر، انتقاد و دفاع از خود انجام شوند.

بیشتر بخوانید  عشایر غیرقانونی در منطقه حفاظت شده دیسمار به محاکمه کشیده می شوند

با حل تضاد منافع (که هر رابطه ای دارد)، می توان از انگیزه های شریک زندگی خود مطلع شد. برای استفاده از این مزیت، مهم است که هنگام مبارزه بی طرف بمانید. تحقیقات نشان می‌دهد که حضور یک شخص ثالث بی‌طرف می‌تواند به شما کمک کند تا درباره بحثی که داشته‌اید شفاف‌تر فکر کنید. در این شرایط شما و همسرتان بیشتر در مورد یکدیگر یاد خواهید گرفت و مطمئناً راه هایی برای حل و فصل تعارض و سازش پیدا خواهید کرد که رابطه شما را تقویت می کند. با گذشت زمان، حل تعارض به شما اطلاعات بیشتری در مورد یکدیگر می دهد، که باعث می شود تعارض کمتر تکرار شود و برای رابطه در آینده مضر باشد.

4. دعوا به شما کمک می کند تا بفهمید مشکل “واقعی” چیست

آیا استدلال به شما کمک می کند تا بفهمید مشکل چیست؟ با این حال، هر چه بیشتر صحبت کنید، بیشتر به واقعیت آنچه در حال رخ دادن است می‌رسید. در واقع باید صحبت کنید تا علت دعوا را بفهمید. هنگامی که دلایل و ترجیحات خاص همسرتان را درک کردید، خواهید فهمید که چگونه می توانید مشکلات را حل کنید. دانستن دلایل یکدیگر، یافتن راه حل را آسان تر می کند.

5. مبارزه به رشد شما کمک می کند

اگرچه بحث کوتاه راحت تر است و می توان موضوع بحث را نادیده گرفت، اما در این شرایط به تکامل شما و همسرتان کمک زیادی می کند. مزیت دعوا این است که می‌توانید در طول آن رشد کنید، چه در برخورد با محرک‌های خود یا شریک زندگی‌تان باشد و چه کشف آسیب‌های اساسی و یادگیری نحوه حل و فصل دعوا. تکامل در زمان شما را مجبور می کند تا گام های سازنده ای برای ترمیم رابطه خود بردارید. به عنوان مثال، بگویید: “من نمی دانستم چگونه آرام شوم و دیگر حرف نزنم. این باعث می شود شما را نادیده بگیرم. این قصد من نبوده است و از این به بعد می توانم هر زمان که احساس خستگی کردم کمی با شما خلوت کنم. ” آن را نادیده نگیرید».

استدلال خوب در دعوا شامل سوء استفاده، غفلت و توهین نیست. اگر هر دو با پایان دادن به رفتار موافق باشید، می‌توانید از سخت‌ترین بحث‌ها نیز رشد کنید.

6. دعوا می تواند رابطه شما را نجات دهد، به جای اینکه آن را از بین ببرد

تحقیقات نشان می دهد که هر چه بیشتر از یک بحث کنار بکشید، رابطه شما آسیب پذیرتر می شود. وقتی از همسرتان ناراحت هستید، سکوت شما باعث می شود همسرتان متوجه شود که مشکلی وجود دارد و شما عادی به نظر نمی رسید. کارشناسان روانشناسی می گویند: سکوت به طلا نمی ارزد، زیرا وقتی زوجین از حرف زدن دوری می کنند و نمی توانند نگرانی های خود را بیان کنند، باعث می شود به یکدیگر تهمت بزنند و تخلف ناپذیر شوند. آنها به مرور زمان ایجاد می شوند و می توانند رابطه شما را از بین ببرند. مشاجرات به زوج ها این فرصت را می دهد که یکدیگر را به عنوان “خود واقعی” خود ببینند و نشان دهند که هنوز همدیگر را دوست دارند.

بیشتر بخوانید  حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک + فیلم

7. دادخواهی می تواند به جلوگیری از طلاق کمک کند

شاید زوجی را بشناسید که بی وقفه شکایت می کنند. آنها ممکن است زیاد بحث کنند، اما نه به روش سالم. یا شاید آنها از صحبت کردن در مورد ریشه مشکلات خود دست کشیده اند و آن را بزرگ کرده اند. این در واقع به معنای شکست است. تا زمانی که احساسات به اوج خود نرسند از اختلاف اجتناب می شود، اما به محض تشدید احساسات، بی احترامی بر مبارزه غالب می شود و در طول زمان تکرار می شود تا زمانی که به یک الگو تبدیل می شود و به نفرت و نفرت از یکدیگر ختم می شود. بنابراین طلاق پیش بینی شده است. به طور خلاصه، اختلاف عقیده باعث بی احترامی می شود که به بیزاری تبدیل می شود و منجر به طلاق می شود.

8. دعوا باعث رها شدن استرس و اضطراب شما می شود

سکوت و از طرف دیگر دهان بد برای بحث با همسرتان. رویکرد خوبی نیست. احساسات و کلماتی که برای جلوگیری از مشاجره سرکوب می کنید می تواند تنش بیشتری در ذهن و زندگی شما ایجاد کند که در نهایت منجر به اضطراب و افسردگی می شود که برای سطح استرس شما مفید نیست. وقتی سعی می‌کنید احساسات خود را درونی کنید، هورمون‌های استرس می‌توانند باعث سردرد و بی‌خوابی شوند، بنابراین شجاعانه می‌جنگید تا تنش‌های طولانی‌مدت را رها کنید و خشم خود را رها کنید.

9. مبارزه باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

وقتی بحث سالمی دارید، نشان می‌دهد که می‌توانید سازش کنید و حتی زمانی که اوضاع متشنج است، مسائل را حل کنید. موافقت یا مخالفت می‌تواند برای هر دو طرف قدرت‌بخش باشد و اغلب باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود، زیرا هیچ یک از شما نمی‌توانید بدون دیگری این کار را انجام دهید.

یک بحث سالم می تواند سطح انرژی را بین زوجین بالا ببرد و باعث ایجاد شور و نشاط و افزایش اعتماد به نفس طرفین شود. بنابراین به بحث و جدل بر سر یک موضوع ادامه ندهید زیرا این نشانه اختلاف حل نشده است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

10. دعوا نشان دهنده تعهد است

دعوا به همسرتان نشان می دهد که به رابطه اهمیت می دهید. صادق بودن و گفتن چیزهایی که دوست ندارید کار آسانی نیست، اما اگر این رابطه برایتان مهم است، باید آن را بگویید. مهم است که یک بحث صادقانه داشته باشید و به حرف های یکدیگر گوش دهید و در زندگی مشترک خود تغییراتی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید  لیر ترکیه به ارزان‌ترین حد خود رسید

قبلا در قسمت سلامت روان نمناک اشاره کردیم که ابراز احساسات و سرزنش نکردن یکدیگر بهترین راه شنیده شدن است. گفتن «احساس می کنم وقتی…» خیلی بهتر از شروع بحث با «کی این کار را کردی» است و آسیب کمتری به رابطه شما وارد می کند.

11. دعوا زندگی جنسی را تحریک می کند

مشاجره‌ها اغلب فشار خون و احساسات را افزایش می‌دهند، و وقتی حل شوند، میل جنسی را افزایش می‌دهند که اغلب منجر به رابطه جنسی پرشورتر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که به حل تعارضات و عادی سازی وضعیت کمک می کند.

12. دعوا نشان می دهد که به شریک زندگی خود اهمیت می دهید

شاید برایتان راحت‌تر باشد که چشم‌هایتان را روی مشکلاتتان ببندید و کناره‌گیری کنید، اما اگر می‌جنگید و می‌خواهید مشکل را حل کنید، بدانید که در یک رابطه سالم و طولانی‌مدت هستید زیرا رابطه‌تان برای شریک زندگی‌تان مهم است.

13. خشم خود را تخلیه می کنید

مشاجره ها و مشاجرات مانع از انباشته شدن و بروز ناگهانی ناراحتی شما می شود. اما به یاد داشته باشید که آن را کنترل کنید تا به نبردی سخت تبدیل نشود.

14. به دعوا علاقه نشان می دهید

دعوا یکی از راه های ابراز علاقه است. در دعوا، چیزهایی را اعتراف می کنید که معمولاً نمی دانید یا حتی فرصتی برای گفتن به طرف مقابل خود ندارید.

15. مبارزه باعث بهبود سلامتی می شود

صادق بودن و یادگیری منصفانه بحث می تواند مزایای سلامتی بی شماری داشته باشد. عصبانیت کورتیزول و آدرنالین را وارد بدن می کند و منجر به مشکلات گوارشی و حتی سوء مصرف مواد می شود. صحبت در مورد آنچه مفید است، آدرنالین و هورمون استرس (کورتیزول) را از بدن خارج می کند و اندورفین ترشح می کند که به شما احساس شادی و سلامت می دهد.

همانطور که گفته شد، تا زمانی که شما و شریک زندگیتان آن را به روشی دوستانه و سازنده انجام دهید، دعوا مزایای زیادی دارد. در نهایت، هدف حل اختلافات موجود است.


دیدگاهتان را بنویسید