مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید خواب بر باروری مردان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاثیر خواب بر باروری مردان

نقش خواب در باروری مردان چیست؟! مردان می خوانند

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

مهم ترین هورمون مردانه، تستوسترون، در طول خواب شبانه ترشح می شود.یک مطالعه جدید نشان می دهد که خواب کم و زیاد می تواند بر باروری مردان تأثیر بگذارد. دکتر Laure-Weiss می گوید: «استاد اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون. زمان خواب متعادل 7-8 ساعت است.

مطالعه ای روی 790 زوج نشان داد که زنان کمتر از 6 ساعت یا بیشتر از 9 ساعت در شب می خوابند، احتمال بارداری کمتری دارند. در این زوج ها احتمال بارداری 42 درصد کمتر از زوج هایی است که یک مرد در هر شب حدود 8 ساعت می خوابد.

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

تاثیر خواب بر باروری مردان

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

پروفسور لورن وایس، استاد دانشگاه بوستون در ایالات متحده می گوید که بهترین میزان خواب در طول شب افزایش باروری در مردان از ساعت 7 تا 8 است. مطالعه ای روی 790 زوج آمریکایی نشان داد که خواب زیاد یا کم بر باروری تأثیر می گذارد.

در واقع، مردانی که کمتر از 6 ساعت یا بیش از 9 ساعت در شب می‌خوابیدند، 42 درصد بیشتر از مردانی که حدود 8 ساعت در شب می‌خوابیدند، برای باردار شدن همسرشان مشکل داشتند.

همه متخصصان باروری می دانند که تستوسترون نقش بسیار مهمی در باروری مردان دارد و بیشتر ترشح این هورمون در هنگام خواب اتفاق می افتد و مطالعات متعدد نشان داده است که میزان خواب کاملاً با سطح تستوسترون در بدن مرتبط است.

تمام زوج های شرکت کننده در این مطالعه حدود شش ماه سعی کردند باردار شوند. از آنها در مورد میزان خواب و اینکه آیا در به خواب رفتن مشکل دارند پرسیده شد و دریافتند مردانی که بیشتر شب ها مشکل خواب دارند نیز کمتر از همسران خود باردار می شوند.

بیشتر بخوانید  والدین باید از علائم و نشانه های سرطان در کودکان آگاه باشند

پروفسور ویس می گوید: «اگرچه این مطالعه ارتباط بین خواب و باروری را نشان داد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است زیرا مشکلات خواب معمولاً به نحوه زندگی افراد و سایر عادات مربوط می شود.

عامل دیگری که به طور قابل توجهی بر باروری مردان و زنان تأثیر می گذارد «استرس» است که معمولاً با خواب همراه است. بنابراین به زوج هایی که قصد بچه دار شدن دارند توصیه می شود سعی کنند بین ساعت 7 تا کمتر از 9 شب بخوابند.

این مطالعه همچنین نشان داد مردانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، نسبت به مردانی که گوشت و چربی بیشتری مصرف می‌کنند، در رژیم غذایی خود اسپرم بهتری دارند. آنها معتقدند مهم ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در شب هنگام خواب ترشح می شود.

فرضیه دوم تأثیر استرس است. استرس و خواب با هم تعامل دارند و استرس باعث کاهش باروری در مردان و زنان می شود.

مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف میوه ها و سبزیجات منجر به تولید بهتر اسپرم و در نتیجه افزایش باروری مردان می شود. در عوض، مصرف بیش از حد گوشت و چربی این توانایی را کاهش می دهد.

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *