فواید جالب قهوه؛ از خوشبو كردن يخچال تا تقويت خاك گياهان



به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، میلیون ها نفر در دنیا هستند که قهوه را به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می دهند. قهوه گزینه های مختلفی دارد، از اسپرسو گرفته تا قهوه با شیر، قهوه داغ، قهوه سرد و …، اما مهمتر از همه، قهوه به غیر از نوشیدن، کاربردهای دیگری نیز دارد. بیشتر این کاربردها ربطی به آشپزی ندارند.

قهوه به عنوان خوشبو کننده دست

چه کسی بوی جادویی و منحصر به فرد قهوه را دوست ندارد؟ پس چرا از آن برای شاداب کردن دستان خود استفاده نکنید؟ می توانید بوی نامطبوع پیاز و سیر را با پودر قهوه از دستانتان پاک کنید. قهوه را به خوبی در دستان خود بمالید، سپس بشویید. این! دستات بوی قهوه میده

ماسک صورت

قهوه علاوه بر طعم و عطر شگفت انگیز، فوایدی نیز برای پوست دارد. دانه های قهوه می تواند پوست شما را لایه برداری کند. این دانه ها به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی در برابر چین و چروک های پوست عمل می کنند. این ویژگی قهوه آن را به یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند. می توانید دانه های قهوه را مستقیماً روی پوست خود استفاده کنید یا از آنها ماسک صورت درست کنید.

به عنوان مثال: یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به پودر قهوه اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید. یک مرطوب کننده بزنید و خیلی سریع نتیجه را خواهید دید! این ماسک می تواند پوست های چرب را به خوبی تمیز کند.

بیشتر بخوانید  دانلود قسمت یازدهم سریال جیران با کیفیت عالی

از بین بردن بوی نامطبوع از یخچال

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده که در یخچال را باز کرده ایم و بوی نامطبوعی به مشام می رسد. بوی تند ماهی یا برخی از غذاهای تند واقعا مقاوم است. پس چگونه مشکل را حل می کنید؟ قهوه می تواند بوی نامطبوع یخچال را از بین ببرد، همانطور که بوی دست شما را از بین می برد. یک فنجان قهوه را در یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع جذب شود. خیلی آسان!

ضد سلولیت

اکثر کرم های ضد سلولیت که در داروخانه ها یافت می شوند یک ماده مشترک دارند که قهوه است. مشکل این است که همه آنها بسیار گران هستند، بنابراین اگر در خانه قهوه می خورید، چرا خودتان از آن استفاده نکنید؟ می توانید خودتان ضد سلولیت درست کنید. تفاله قهوه را با کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و به محل مورد نظر بمالید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید. سپس آب را خارج کنید. این نیز یک راه ارزان تر برای خلاص شدن از شر سلولیت با قهوه باقی مانده است!

حذف کک از حیوانات خانگی

حیوان خانگی شما نیز می تواند از قهوه بهره مند شود. قهوه به دلیل بوی قوی اش می تواند کک ها و انگل های خون آشام را از حیوان خانگی شما دور کند. پس از حمام کردن حیوان خانگی خود، بدن او را با قهوه دم کرده ماساژ دهید. حالا شما یک سگ یا گربه خوشبو دارید!

تقویت و زیبایی مو

قهوه فواید زیبایی زیادی دارد و علاوه بر اینکه برای پوست شما مفید است، برای موهای شما نیز مفید است. قهوه موها را براق می کند و کافئین یک درمان عالی برای ریزش مو است زیرا باعث تحریک رشد مو و تغذیه آن می شود. قهوه را دم کنید (برای تمام موهایتان کافی است) بگذارید خنک شود سپس پوست سرتان را با آن با حرکات دورانی ماساژ دهید و همچنین می توانید قهوه را روی تمام موهایتان مخلوط کنید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید  از سلبریتی های بدحجاب شروع کنید تا بقیه حساب کار دستشان بیاید

تقویت خاک باغچه

تو انتظار نداشتی، نه؟! به نظر می رسد که قهوه می تواند خاک باغ شما را با نیتروژن غنی کند. می توانید با قهوه کود درست کنید، اما به یاد داشته باشید که مقدار قهوه نباید بیشتر از 20 درصد باشد، در غیر این صورت کود شما دوز بالایی از قهوه خواهد داشت که برای باغ شما خوب نیست. این کود می تواند خاک باغچه را تقویت کند و همچنین برای گیاهان گلدانی شما مفید است.

گربه ها را دور نگه دارید

اگر حیاط، باغ یا تراس دارید حتما دیده اید که گربه همسایه یا خیابانی وارد این فضا شده است. این گربه ها عاشق ادرار کردن روی گیاهان آپارتمانی هستند. قهوه راهی برای دور کردن آنها بدون آسیب رساندن به حیوان است. بیشتر گربه ها نمی توانند بوی تند قهوه را تحمل کنند و معمولا از آن دوری می کنند. کافی است مقداری قهوه را با پوست پرتقال یا لیمو مخلوط کنید و آن را در جایی قرار دهید که نمی خواهید پنجه گربه به آن برسد.

پوست کندن

قهوه یک لایه بردار طبیعی عالی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. می توانید اسکراب خود را بسازید: قهوه را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و از آن به عنوان اسکراب روی قسمت هایی از بدن که می خواهید لایه برداری کنید استفاده کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

خوشبو کننده هوا

اگر نمی خواهید از بوگیرهای شیمیایی برای خوشبو کردن ماشین یا خانه خود استفاده کنید، می توانید از قهوه استفاده کنید. اگر قهوه می تواند داخل یخچال شما بوی خوبی بدهد، اتاق شما نیز می تواند بوی خوبی بدهد. مقداری قهوه خشک یا باقیمانده را در یک جوراب نایلونی که دیگر استفاده نمی کنید بریزید و آن را در اتاق قرار دهید. شما می توانید همین کار را برای کمد و ماشین خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید  شماره گذاری و تحویل خودروهای تیبا، تیبا2 و ساینا در حال انجام است

پولیش اشیاء چوبی

قهوه می تواند مبلمان چوبی شما را تمیز و درخشان کند. به جای دور ریختن تفاله های قهوه، بگذارید سرد شود و سپس با پارچه ای روی سطح چوب بمالید. علاوه بر این، نه تنها مبلمان و وسایل چوبی شما می درخشد، بلکه خانه شما نیز بوی خوبی خواهد گرفت.

تزیین

به نظر شما دانه های قهوه زیبا نیستند؟ دانه های قهوه می تواند دکوراسیونی برای محیط اطراف شما باشد. می توانید از خلاقیت و ابتکار خود استفاده کنید و از زیبایی این دانه ها لذت ببرید. یک ایده: یک بطری شیشه ای بخرید و آن را با دانه های قهوه پر کنید. بطری را هر کجا که دوست دارید قرار دهید و با چشمان خود بازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید