فواید بی نظیر ماسک آسپرین برای زیبایی+طرز تهیه این ماسک با عسل


روش تهیه ماسک آسپرین برای پوست صورت + خواص ماسک آسپرین

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با ماسک آسپرین و فواید آسپرین برای پوست آشنا شوید.

face mask

فواید آسپرین برای پوست صورت

یکی از ماسک های خانگی برای درمان پوست ها را می توان با آسپرین خرد شده ساخت. برای این کار شما به 4 عدد آسپرین و یک قاشق غذاخوری آب و کمی روغن یا عسل نیاز دارید.روش تهیه ماسک آسپرین برای صورت به کمک چند عدد قرص آسپرین و آب و مواد دیگر امکانپذیر است. با خواص ماسک آسپرین از جمله درمان آکنه آشنا شوید.آیا می دانستید آسپیرین -که قرصی برای درمان درد و کاهش تب است- بتواند درمانی خوب برای مشکلات پوستی باشد؟

غالب مردم هر وقت از بدن درد یا سر درد رنج می‌برند فورا از آسپیرین استفاده می‌کنند. زیرا آسپرین فورا درد را تسکین می‌دهد. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که آسپیرین، زیبایی را نیز افزایش می‌دهد.با استفادۀ منظم از ماسک آسپیرین، به پوستی سالم و شفاف دست می‌یابید. قرص آسپیرین دارای ترکیبات بلوری به نام اسید استیل سالیسیلیک است که از اسید سالیسیلیک گرفته شده است. این اسید هیدروکسیل بتا است که به تسکین قرمزی، ورم و خارش پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد ورم دارد که با تورم پوست و بدن مبارزه می‌کند.

معضلات پوستی مثل جوش ، لک، جوشهای سر سیاه و یا سر سفید مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد با آنها در گیرند، روش های درمانی نوین اما پرهزینه ای برای رهایی از آنها وجود دارد اما شما می توانید از درمان های خانگی نیز استفاده کنید که هم کم هزینه است و هم زمان اندکی نیاز دارد به خصوص اگر بسیار پر مشغله هستید و وقت زیادی ندارید،

بیشتر بخوانید  ۱۳ ترفند برای ماندگاری و دوام لاک ناخن

می توانید از همین زمان اندک برای درمان پوست خود استفاده کنید:

انگور

دو حبه انگور را شسته و تمیز کرده و آنها را از وسط به دو نیم کنید ، تکه های برش داده شده را به تمام سطح پوست خود بمالید. سپس برای حفظ خواص آن در منافذ پوست صورت را با آب سرد بشویید.

بخور

اگر از نظر زمانی زیاد محدودیت ندارید، برای از بین بردن جوش های سر سیاه می توانید از روش دیگری استفاده کنید: کمی آب جوش را در یک کاسه ریخته سپس دو یا سه قطره چای یا اسطوخودوس – با توجه به نوع پوست- در کاسه بریزید. موهای خود را با حوله پوشانده و برای چند دقیقه بخور بگیرید.

سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این خمیر را روی جوشهای سر سیاه بمالید و بگذارید 1 یا 2 دقیقه همینطور بماند سپس به آرامی آنرا از پوست بخراشید و پوست را با آب گرم تمیزکنید بعد از آن برای بستن منافذ پوست ، صورت خود را با آب سرد بشویید.

قرص آسپرین

آسپرین ها را در آب حل کرده و کمی روغن – روغن زیتون یا بادام و یا هر چه در دسترس دارید- را به آن مخلط اضافه کنید البته می توانید به جای روغن از عسل استفاده نمایید.

عسل و یا روغن برای چسبندگی مخلوط استفاده می شود که البته حاوی سالیسیلیک اسید می باشد که خاصیت روشن کنندگی پوست و برطرف کنندگی لکه های خشک را نیز دارد.یک لایه نازک از خمیر را روی جوشهای سر سیاه مالیده دقت کنید که اطراف چشم ، گوشه های بینی و دور لبها آنرا نمالید. 10 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب گرم بشویید و سعی کنید همراه با شستن آن جوشهای سر سیاه را از بین ببرید . در نهایت پوست را با آب سرد شستشو داده و با جوشهای سر سیاه خداحافظی کنید!

بیشتر بخوانید  ماسک موز و فواید بی نظیر این ماسک برای شادابی و جوانسازی پوست صورت

ماسک آسپرین

مدت زمان آماده سازی این ماسک ۷ دقیقه میباشد

مواد لازم

☻ ۱ تا ۳ قرص آسپرین
☻ فنجان یا لیوان
☻ بشقاب صاف
☻ عسل گرم (حالت رونده داشته باشد)
☻ مرطوب کننده صورت یا روغن طبیعی مثل بادام، زیتون یا نارگیل

طرز تهیه

به نسبت میزان سطح پوشش که لازم است از ۱ تا ۳ آسپرین استفاده نمایید.
آسپرین را با چرخاندن فنجان یا لیوان خرد کنید و در ظرف بریزید.
چند قطره آب اضافه کرده و هم مبزنید تا آسپرین در آب حل شود و حالت خمیری و چسبناکی به خود بگیرد.
عسل گرم و مرطوب کننده (یا روغن) را اضافه کنید.
ماسک را روی صورت بگذارید و یا روی لکه ها بمالید. اجازه دهید خشک شود و پس از ده دقیقه آن را بشویید.

از دیگر فواید آسپرین

  • بر طرف کردن لکه عرق

لکه های عرق زیر بغل، توسط ترکیبی از عرق بدن ما با نمک های آلومینیوم موجود در دئودورانت های زیر بغل ایجاد می شوند. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین به راحتی می تواند لکه های عرق پیراهن ما را برطرف کنند. چند قرص آسپرین را به صورت پودر خرد کرده و پس از حل در کمی آب، بر روی لکه عرق بمالید. پس از چند دقیقه، پیراهن را بشویید.

اگر رنگ موی شما مات و بی رنگ و رو به نظر می رسد، قرص آسپرین راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کند. 8-6 قرص آسپرین را در آب حل کرده و برای 10 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. پس از چند بار استفاده از محلول فوق شاهد برق خاصی در موهای خود خواهید بود.

  • درمان جوش صورت

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین برای برطرف کردن التهاب جوش صورت نیز مفید می باشد. این بار نیز، قرص آسپرین را در آب حل کرده و بر روی جوش صورت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید، پس از شستشو جوش صورت شما کوچک تر شده و التهاب آن کمتر می شود.

  • تسکین گزیدگی و زخم پوست

محلول معجزه آسای پودر آسپرین و آب برای تسکین سوزش پوست بر اثر گزیدگی یا زخم بسیار موثر می باشد.

قرص آ سپرین را در یک لیتر آب حل کرده و گیاهان پژمرده و آسیب دیده خود را نجات دهید. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین، تاثیر مثبتی بر ریشه، ساقه و برگ گیاهان گذاشته و حتی در رشد میوه و تقویت سبزی جات کمک فراوانی می کند.

  • تقویت و نشاط گل ها

چند قرص آسپرین را خرد کرده و در آب موجود در گلدان گل بریزید. مطمئن باشید که گل های شما برای مدت زمان بیشتری با طراوات باقی خواهند ماند.

دو قرص آسپرین را در مقدار شامپوی مورد استفاده تان (شامپوی معمولی) حل کرده و برای چند دقیقه قبل از شستشو بر روی سر قرار دهید.

  • حرکت خودرو (به کار انداختن باطری)

واکنش شیمیایی حاصل از قرار دادن دو عدد آسپرین خرد شده بر هر یک از قطب های باطری خودرو، باعث به کار انداختن باطری و موتور ماشین می شود.

—————————————————————————————

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  دوران نوجوانی دوران تغییر پوست

دیدگاهتان را بنویسید