مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید بوسه عاشقانه در روابط زناشویی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.


فواید بوسه و در آغوش کشیدن و بغل کردن برای سلامتی و روابط زناشوئی


با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید نوازش و لب گرفتن در روابط زناشویی آشنا شوید.


بوسه در روابط عاشقانه


همه ما می دانیم که بوسه روی روابط زناشویی می تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد. در منابع مختلف توصیه شده است که حتما حداقل روزی یک بار همسرتان را ببوسید. هنگام ترک منزل با بوسه خداحافظی به او روحیه بدهید یا هنگامی که به خانه باز می گردد همراه با بوسه از او استقبال کنید.



11 نکته در مورد بوسیدن و ماچ کردن همسر که باید بدانید


  1. بوسه باعث ترشح اندورفین و اکسیتوسین می شود. به همین دلیل باعث می شود احساس خوشحالی کنید و استرس کمتر داشته باشید و انرژی مثبت بیشتری حس کنید.

  2. لب های شما حتی از آلت تناسلی حساس تر هستند و یکی از دلایل لذت بخش بودن بوسه نیز همین است. لب ها فوق حساس هستند، زیرا حدود 10 هزار عصب در لب هایتان وجود دارند.

  3. بوسه برای سلامتی شما مفید است و باعث طول عمرتان می شود. مطالعات متعددی نشان داده اند که زوج هایی که یکدیگر را می بوسند بیشتر عمر می کنند. حتی یک بوسه خداحافظی پیش از آن که همسرتان سر کار برود تاثیر بسیاری می تواند داشته باشد.

  4. هر بار که یکدیگر را می بوسید 80 میلیون میکروب مختلف را انتقال می دهید. این میزان از 77000 میکروبی که که در توالت های عمومی یافت می شود نیز بیشتر است. به همین دلیل زوج ها میکروب های مشترکی دارند که در اثر بوسیدن مکرر به تعادل می رسد.

  5. انتقال میکروب ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. تبادل میکروب ها بین شما و همسرتان باعث می شود که مقاومت بدنتان بیشتر شود، پس یادتان باشد دفعه بعدی که فصل سرما فرا می رسد در کنار نوشیدن آب پرتقال بوسه های مکرر را نیز فراموش نکنید.

  6. طولانی ترین بوسه دنیا به مدت 58 ساعت و 35 دقیقه و 58 ثانیه را یک زوج تایلندی در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده اند.

  7. به رشته مطالعاتی که به تحقیق در زمینه بوسه می پردازد «فیلماتولوژی» گفته می شود!

  8. انسان ها تنها موجوداتی نیستند که یکدیگر را می بوسند. گاوها، سنجاب ها و حتی حلزون ها نیز همدیگر را می بوسند. اما تنها حیوانی که حالت بوسیدنش شبیه انسان هاست شامپانزه است.

  9. بوسه طولانی مدت 34 ماهیچه را فعال می کند. در حالی که یک بوسه معمولی تنها از دو ماهیچه استفاده می کند، بوسه وانی مدت تمامی 34 ماهیچه صورت را به کار می گیرد.

  10. به ازای هرچند لحظه ای که همسرتان را می بوسید 5 کالری می سوزانید. پس اگر به فکر تناسب اندام هستید تا می توانید همسرتان را ببوسید.

  11. بوسیدن از پوسیدگی دندان های شما جلوگیری می کند! این کار به دلیل بالا بردن ترشح بزاق به واسطه مواد معدنی موجود در آن ذرات غذای دور از دسترس مسواک را پاک کرده و از مینای دندان محافظت می کند.


بوسیدن همسر و فواید عجیب ماچ کردن


اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.


نـویسنده کتاب “عشق و رابـطه جنسی”، دکتــر جان فری مـعتقد است: “بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد.”بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.


بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس.در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.


پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: “اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است.


بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد.


رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.


رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند.


به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت، و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.از آن به بعد بود که ادیان مختلف شروع به تحریم بوسه نموده و آنرا به عنوان یک گناه نابخشودنی اعلام کردند، اما به هر حال قدرت بوسه بیشتر بود و همچنان به قوت خود باقی مانده است.


اگر بخواهیم این پدیده را از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می توانیم بگوییم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می شود تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کند، این هورمون سبب می شود در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست بدهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود.


زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.


در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذب بیشتری می برند.


پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که : افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.


همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند.


دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.


بنابراین اگر شما می خواهید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشید، باید کسی را که دوستش می دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خانه را به قصد محل کار خود ترک کنید، ببوسید.


سایر مزایای بوسیدن همسر برای سلامت بدن


  • از بین بردن استرس


یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود.


مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: “زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند.


تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.


چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟


برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.


  • تاخیر در فرایند پیری


این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند.


  • ایجاد و افزایش تناسب اندام


خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی – عروقی است.


  • تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند


در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه.


به نظر می رسد که “بو” تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فریون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.


  • افزایش اعتماد به نفس


البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند.


به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.


واقعاً چه لزومی دارد زوج‌های عاشق درمورد نکات بوسیدن بدانند؟ چرا نباید خودشان تجربه کنند و از طریق آزمون و خطا اسرار بوسیدن را کشف کنند. پاسخ مشخص است: بوسیدن نمودی فیزیکی و احساسی از عشق و علاقه است.


خیلی مهم است که دندان‌ها خوب و تمیزی داشته باشید، نفستان خوشبو باشد، بوی خوش بدهید و به بهداشت شخصیتان توجه کنید. توجه به بهداشت فردی نشاندهنده احترامی است که برای فردمقابل قائل هستید. این انگیزه موجب جذاب‌تر شدن شما برای طرف‌مقابل می‌شود


  • به طرف‌مقابلتان توجه کنید


مشخص است که بوسیدن یکی از لذت‌بخش‌ترین و صمیمانه‌ترین زمانی است که زوج‌ها در کنار هم می‌گذرانند.به همسرتان فکر کنید، نه فقط به حسی که خودتان پیدا می‌کنید. آرام پیش بروید، عجله نکنید. تا جایی که می‌توانید ریلکس باشید و به حس طرفتان هم توجه داشته باشید.معمولاً خانم‌ها بخاطر پیوند عاطفی بوسیدن را بیشتر از آقایان دوست دارند.


  • از زبان بدن به درستی استفاده کنید


ممکن است همسرتان خیلی خوب به شما واکنش دهد: آیا ریلکس هستید؟ بوسیدن را با تماس فیزیکی مناسب آغاز کنید: نزدیک شده و او را در آغوش بگیرید، از تماس بدنتان با یکدیگر و صمیمیت فیزیکی و احساسی که ایجاد می‌کند لذت ببرید.


قبل از بوسیدن، لبخند بزنید تا لذتی که حس می‌کنید را به طرفتان منتقل کنید. به آرامی صورت او را در دستانتان گرفته یا دستتان را روی پشت یا پهلوهای او قرار دهید. کمی سرتان را به جلو خم کنید تا سرهایتان به هم نزدیک شوند.



آموزش شیوه بوسیدن همسر


  • تماس بعدی باید با لب‌هایتان باشد نه بینی‌هایتان

  • نرم و آرام شروع کنید


قبل از اینکه به سراغ بوسه‌های طولانی‌تر بروید، به آرامی لب‌ها را لمس کنید، آهسته، آرام و نرم. بستن چشم‌ها در این نقطه باعث می‌شود بتوانید روی حس لب‌هایتان تمرکز کنید. یادتان باشد، نرم و ساده، لب‌ها روی لب. عجله نکنید! اکثر مردها دچار حمله آدرنالین می‌شوند که باعث می‌شود بخواهند سریعتر به سراغ رابطه جنسی بروند. از طرف دیگر زنان به زمان بیشتر برای آماده شدن برای رابطه زناشویی نیاز دارند


برخی از انواع ارتباط لذت‌بخش‌تر از سایر انواع آن هستند! بله موقع بوسیدن در حال ارتباط هستید! با بوسیدن، آغوش گرفتن و نوازش کردن نوعی ارتباط غیرکلامی حاصل می‌شود.اما نباید ارتباط کلامی را هم نادیده بگیرید: با هم حرف بزنید.


عشق ورزیدن و به زبان آوردن جملات و کلمات عاشقانه و احساسی لذت آن صمیمیت را دوچندان می‌کند و آن را به سطح‌های مختلفی می‌کشاند: فیزیکی، احساسی، عقلانی و روحانی


تا اینجا درمورد بوسیدن با لب‌های بسته صحبت کردیم. با متمرکز شدن روی طرف‌مقابل، با واکنشی که از خود نشان می‌دهد می‌فهمید که تجربه او تا آن زمان چگونه بوده است. سعی کنید به آرامی نوک زبانتان را از میان لب‌ها او رد کنید. سپس به نرمی نوک زبانتان را روی لب‌های او بکشید.


  • زبانتان را با زور وارد دهان او نکنید:


صبر کنید، عقب بکشید و منتظر واکنش او باشید.


لب گرفتن لب دادن هم روشهای زیادی دارد گاز گرفتن لب البته با فشار کم حس خوبی را منتقل می کند وارد کردن و مکیدن لبهای نیز در جای خود تاثیر زیادی دارد


  • نوع دیگری از لب گرفتن


در این نوع لب گرفتن که از زبان استفاده می شود مالیدن زبانهای یکدیگر به هم به صورت بیرونی و وارد کردن زبان به درون دهان دقت کنید این عمل با لب گرفتن تفاوت دارد و شاید نامزد شما این رفتار شما را نپذیرد این نوع برخورد معاشقه نیست فقط خواستم توضیحی داده باشم . اگر دوست داشتید این کار را انجام بدهید باید اول مسواک بزنید تادهن و دندان تمیز شوند واز آدامس یا خوشبوکننده دهن استفاده نموده بعد شروع کنید.


  • سعی کنید برای لذت بیشتر از این عمل به تدریج لبها را به هم نزدیک کنید.

  • استفاده از رژ لب خوش بو و خوش رنگ متناسب با سلیقه طرفین (البته رنگ قرمز معمولا تحریک کننده تر است)

  • قبل از مالیدن لبها به هم کمی آن را مرطوب نمائید.

  • لبها را در حد لمس سطحی به هم بمالید.

  • با نوک زبان لبهای طرف مقابل را قلقلک دهید(هر دو نفر)

  • لبها را کمی بیشتر از قبل به هم بمالید.

  • مجددا از زبان استفاده شود البته بیشتر با وسط و گوشه های لب بمالید.

  • یکی از طرفین که آتش تندتری دارد شروع به مکیدن لب پائین یا بالای دیگری کند(البته این کار میتواند همزمان دو طرفه صورت گیرد)

  • حالا نوبت مکیدن کامل لبهاست.

  • مالش لبها با شدت فراوانی ادامه می یابد.

  • مکیدن زبانها فراموش نشود


چه به تازگی ازدواج کرده باشید یا سالیان سال، استفاده از این نکات برای بوسیدن به شما و همسرتان کمک می‌کند به سطح عمیق‌تری از صمیمیت برسید. یادتان باشد بوسیدن یک بخش مهم از آمادگی و پیش‌مقدمه برای رابطه جنسی است، ازاینرو بااستفاده از نکات می‌توانید صمیمیت خود و همسرتان را چندبرابر کنید.


همچنین بخوانید:


۱۰ فایده اعجاب انگیز بوسیدن عزیزان تان


احکام مربوط به بوسیدن و روبوسی کردن از دیدگاه مراجع اسلامی


بوسیدن در انظار عمومی چه مجازاتی دارد ؟


بیشتر بخوانید  علائم سندرم روانی دیوژن ، آیا این عارضه قابل درمان است ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *