مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فناوری نانو قدرت بافت استخوانی را افزایش می دهد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه علم و توسعه خبرگزاری فارس ، به نقل از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، یکی از چالش های موجود در پزشکی ارائه راه حل مناسب برای درمان شکنندگی و استحکام کم اعضای بدن سخت بدن انسان مانند دندان ها یا استخوان ها است. . آسیب های ناشی از شکستگی یا پوکی استخوان یک چالش اساسی برای بیماران قبل از ظهور فناوری است. نانو استراتژی هایی مانند استفاده از ایمپلنت یا مواد جایگزین در این زمینه استفاده شده است.

با این حال ، این روش ها ، با وجود مزایا و کمک به بیمار ، چندان پیچیده و بی ضرر نبودند و ناسازگاری با بدن ، عدم انعطاف پذیری و کارایی کافی مهمترین مشکلات آنها بود.

ریز ذرات و قدرت بافت

یکی از ابتکاری ترین راه حل هایی که در سال های اخیر به کمک بیماران مبتلا به مشکلات استخوانی آمده است استفاده از سیمان استخوان است.

در حالی که استفاده از سیمان استخوان به بیش از نیم قرن قبل برمی گردد ، استفاده از فناوری نانو در این محصول رایج شده و فضای خالی داخل استخوان ها و پروتزهای دندانی نقش مهمی در کارایی و استحکام بافت استخوان دارد. این محصول با استفاده از خواص نانو پلیمرها مانند یک آغازگر و یک مایع تثبیت کننده ساخته می شود که هنگام مخلوط شدن سفت می شود.

می تواند برای افزایش قدرت و ایمنی بیماران مبتلا به استخوان ، نخاع و درمان شکستگی های ناشی از آن استفاده شود پوکی استخوان استفاده شده. بسیاری از کشورها این محصول را تولید کرده اند و نیمی از درمان استخوان ها و دندان ها با دندان مصنوعی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  حضور ۵ عضو دولت روحانی در کابینه رئیسی /وزیرخارجه کیست؟

فناوری نانو اخیراً در این محصول معرفی شده و همراه با تعداد کمی از شرکتهای آمریکایی و اروپایی که این محصول را تولید می کنند ، توسعه طرحها و محصولات با بومی سازی فناوری آن در کشور ما توسط شرکتهای مبتنی بر فناوری نانو آغاز شد.

پشتیبانی از پروژه های فناوری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری رویدادهای چالش برانگیز و رقابتی برای ارائه پروژه های فناوری از کارخانه ، زمینه را برای توسعه محصولات دانش بنیان ایرانی به ویژه در زمینه فناوری نانو فراهم کرد. تولید مواد سیمانی و بافت استخوانی با کمک فناوری نانو یکی از این مناطق است و ستاد توسعه فناوری نانو حمایت از ایده پردازان فعال در این زمینه را متمرکز کرده است.

شرکت های دانش بنیان و ایده پردازان فعال در زمینه نانومواد استخوان از ستاد توسعه فناوری نانو معاون علمی و فناوری برای توسعه محصولات در این زمینه پشتیبانی می شود. بر این اساس ، تاکنون بیش از 20 ارائه فناوری در قالب محصولات ، برنامه های تحقیقاتی و نمونه های اولیه دریافت شده است.

طرح های مفهومی دریافت شده توسط یک کارگروه تخصصی بررسی و ارزیابی می شود و پس از انقضا مدت تعیین شده ، ایده ها و طرح های انتخاب شده برای تولید محصول اولیه پشتیبانی می شود. نمونه اولیه 3 ماه پس از انتخاب طرح ساخته شد. علاقه مندان می توانند بر اساس محورها و مدل های ارائه شده در ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، پروژه های ابتکاری خود را تا پایان ماه آگوست سال جاری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید  نویدکیا: نمی خواهم به حاشیه فکر کنم

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *