مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فلش کارت‌ چیست و چه کاربردی دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



فلش کارت‌


فلش کارت چیست؟


فلش کارت‌ها مجموعه ای از کارت‌های حاوی اطلاعات می‌باشند که سوال در یک طرف کارت و پاسخ آن در قسمت دیگر کارت نوشته می‌شود.


بر روی فلش کارت‌ها میتوان از واژگان، فرمول‌ها، جدول تناوبی و هر چیز دیگری که می‌شود آن را به صورت پرسش و پاسخ یاد گرفت، نوشت.


فلش کارت‌ها کم حجم هستند به همین دلیل جابه جایی آن‌ها بسیار آسان بوده و در مکان‌هایی مانند مترو، تاکسی، مهمانی و منزل قابل استفاده می‌باشند و شما می‌توانید در هر زمان مطالب درسی را با آن‌ها مرور کنید.


برای تهیه فلش کارت‌ها و گذاشتن آن‌ها در جعبه لایتنر میتوانید کاغذ A4 را هشت قسمت کنید و یا اینکه فلش کارت‌های آماده تهیه کنید.


اولین فلش کارت‌های تولید شده در جهان به صورت کارت‌هایی بودند که یک سوال در یک طرف کارت و پاسخ آن در طرف دیگر کارت نوشته شده بود.


که تصویر، نقش اصلی را در آن‌ها داشت.


فلش کارت در ایران برای اولین‌بار توسط کانون قلم چی، طراحی، تألیف و چاپ شده است.


کاربرد فلش کارت‌


  1. کاربرد اصلی فلش کارت، استفاده آسان در وقت‌های کم بازده مثلاً در مترو، اتوبوس، تاکسی، مهمانی، منزل و… می‌باشد، جابه‌جایی فلش کارت ساده است، کم حجم بوده و در جیب جای می‌گیرد.

  2. ساختار محتوایی کارت‌ها، دقت کنید صفحات یک کتاب به هم متصل بوده و صحافی شده‌اند بنابراین یک موضوع می‌تواند به طور پیوسته در صفحات متوالی آموزش داده شود.

  3. اما در فلش کارت به دلیل مجزا بودن کارت‌ها، هر کارت هویت و شناسنامه‌ی مستقلی دارد. یعنی در یک کارت یک موضوع تمام می‌شود.

  4. این استقلال کارت‌ها باعث می‌شود که داوطلب موضوع مورد نیاز خود را مثلاً برای امتحان مدرسه یا آزمون کانون جدا کرده شب امتحان مرور کند.

  5. فلش‌کارت‌ها به‌ صورت رنگی و در جعبه‌هایی زیبا طراحی و تهیه شده است.


انواع فلش کارت‌


فلش کارت‌ها از حیث محتوایی بسته به نوع درس و نیاز آموزشی آن، در 4 نوع ارائه شده است:


  1. پرسش و پاسخ: در یک طرف کارت، پرسش‌ها و در پشت آن پاسخ آن‌ها آمده است. مانند فلش کارت‌های ادبیات، دین و زندگی و … ..

  2. درس و پرسش و پاسخ: که در روی کارت آموزش خلاصه به صورت نکته بیان شده و در پشت کارت، سؤال‌های مرتبط با آن موضوع همراه با پاسخ تشریحی آمده است. مانند عربی، زبان، ریاضی، فیزیک و …

  3. تماماً به صورت خلاصه درس و نکات آموزشی مهم ارائه شده است مانند زیست‌شناسی و …

  4. استفاده از شکل‌ها و تصویرها در یک طرف و توضیح متناظر آن در طرف دیگر این گونه کارت‌ها عمدتاً برای مقطع ابتدایی و راهنمایی و هفتم تهیه شده‌اند.


بیشتر بخوانید:


لیست قیمت انواع فلش کارت در بازار


بیشتر بخوانید  لیست مراکز دولتی تزریق واکسن کرونا در زنجان + آدرس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *