مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فلش خوانی محمدرضا گلزار در آخرین کنسرت او جنجالی شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فلش در کنسرت اخیر گلزارا را می خواند

تشویق کننده: پس از کنسرت اخیر محمدرضا گلزار، تعداد زیادی ویدئو از این کنسرت منتشر شد که نشان می داد علاوه بر نواختن فلوت، ویولن نیز نواخته شده است که انتقادی به این کنسرت ها شد و این سوال را ایجاد کرد که آیا مخاطب باید به این گونه کنسرت ها گوش دهد. موسیقی به سمت این اتفاقات می رود و در اصل کیفیت موسیقی پاپ چقدر در انتخاب کنسرت برای مخاطبان موسیقی به ویژه مخاطبان جوان اهمیت دارد؟

به گزارش تابناک؛ محمدرضا گلزار به تازگی تور کنسرت های خود را در شهرستان ها آغاز کرده است و بر حسب اتفاق همیشگی، قسمت هایی از این کنسرت در حال ضبط و به اشتراک گذاری مخاطبان در شبکه های اجتماعی است. وجه مشترک این قطعات منتشر شده از کنسرت گلزار صدای بسیار بد و همچنین فلش خوانی این بازیگر است که با نواختن ویولن مجموعه عجیبی ساخته است. البته می توان گفت که صدای بد گلزار تحت تاثیر اجسام و صداهای محیطی است، اما چگونه می توان خواندن و فلش زدن او را توجیه کرد؟!

این تابلوها انتقادات و گاه تمسخر گلزار را به همراه داشت که گویا برای او پیش بینی نشده بود اما بعید است این موضوع برای این بازیگر اهمیت زیادی داشته باشد چرا که به هر حال کنسرت های او در پایتخت و شهرستان ها فروش سریعی دارد. و بازار آن در حال رونق است. خریداران بلیت های گران قیمت این کنسرت ها بیشتر دختران هستند و گاهی نوجوانان و پسرانی که شاید نخواهند فرصت دیدن گلزار را از دست بدهند یا به این کنسرت های موسیقی پاپ بروند، اما آیا واقعا کیفیت موسیقی برای این گروه مهم است؟

بیشتر بخوانید  بزرگترین تبلت دنیا

پاسخ به این سوال آسان و پوچ است اما با توجه به شواهد و قرائن باید گفت که بعید است کیفیت و سطح موسیقی پاپ ارائه شده تاثیر عمیقی در انتخاب داشته باشد. بسیاری از خوانندگان جوان و مطرح پاپ ایرانی که صدا و اجرای بسیار بهتر و جذاب تری نسبت به گلزار دارند، حتی نیمی از مخاطبان او را ندارند، بنابراین از این منظر می توان دریافت که خود موسیقی ممکن است دلیلی برای خرید نباشد. بلیط کنسرت گلزار.از شخصیتش خوششون میاد فقط برای دیدنش بلیط میخرن و عده ای هم برای تعامل طرفداران گلزار!

البته توهین به ذائقه موسیقایی طرفداران و منتقدان گلزار که به ذائقه خریداران بلیت کنسرت این خواننده توهین می کنند قابل قبول نیست، اما فلش خوانی دیگر به “سلیقه” مربوط نیست و به وضوح از اصول بدیهی اجرای موسیقی است. و کیفیت اجرای گروه در هر سطح کیفی، حداقل آنها نمی خوانند یا فلوت می زنند، زیرا این توهین مستقیم به کسانی است که به عشق گوش دادن به موسیقی زنده بلیط خریده اند. مگر گلزار مطمئن نیست که برای گوش دادن به کنسرتش نیامده اند!

یک راه بسیار ساده و بدیهی برای حذف فلش خوانی وجود دارد و آن اجرای مستمر و تمرین شگفت انگیز خواننده ها و گروه هاست و به همین دلیل ضعیف ترین خواننده هم حداقل فلش نمی خواند. باور کردنی نیست که گلزار و گروهش چندین ماه متوالی در روز چندین ساعت تمرین می کردند و در نهایت با این سطح از اجرا روی صحنه می آمدند و پول جمع می کردند. البته نمی توان گلزار را در برگزاری کنسرت مقصر دانست و حق دارد با هر سطح کیفی حتی فلش اجرا کند و مخاطب است که باید تصمیم بگیرد اول برای شنیدن موسیقی به کنسرت برود.

بیشتر بخوانید  فیلم جدید مهدی امینیکا به نام شهر پر ماجرا!

با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار می رود تلاش کنیم تا سطح ذائقه موسیقایی عموم مردم را در سطح موسیقی داخلی توسط بزرگان موسیقی با رسانه ها بالا ببریم، زیرا این گوش برای موسیقی باکیفیت تربیت شده است که سطح موسیقی را بهتر بشناسد. موسیقی و انتخاب های بهتری داشته باشید. آیا در آینده به چنین سطحی از شناخت عمومی موسیقی دست خواهیم یافت و کنسرتی را بر اساس سطح موسیقی انتخاب خواهیم کرد؟ چشم انداز روشنی در این راستا وجود ندارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *