مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فلسفه این قول درباره بنی اسرائیل چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایراد بنی اسرائیل چیست؟

هر شکایتی که مبتنی بر دلایل غیر موجه باشد، شکایت کودکان اسرائیلی نامیده می شود: اصولاً شکایت کودکان اسرائیلی نیاز به اثبات ندارد زیرا اصل شکایت – چه مستند و چه غیرمستند – برای شکایت گیرنده است.

اعتراض بنی اسرائیل یعنی همان ساختن و توجیه کردن است، بالاخره گاهی اوقات از حد معمول فراتر می رود و تبدیل به یک انتظار واهی می شود.

ریشه های تاریخی ضرب المثل اسرائیل

بنی اسرائیل فرزندان یعقوب و پیروان فعلی یهودیت هستند که پیامبرشان موسی و کتاب آسمانی آنها تورات است.

اسرائیلی ها اجداد کلیم امروزی و اولین ملت متحد در جهان هستند که از سال 2000 قبل از میلاد در فلسطین زندگی می کنند.

بنی اسرائیل به چندین قبیله تقسیم می شدند و هر قبیله یک رهبر به نام شیخ یا پدر داشت. یکی از مشهورترین شیوخ آنها ابراهیم پدر تمام قبایل یهود بود.

قول بنی اسرائیل

بنی اسرائیل در زمان یعقوب به مصر مهاجرت کردند و پس از مدتی به رهبری موسی نبی به شبه جزیره سینا رفتند.

و آنها در میانه چهل سال بودند و موسی درگذشت و عیسی آنها را به کنعان آورد. پس از مرگ سلیمان (974 قبل از میلاد)، دو پادشاهی تشکیل شد، یکی اسرائیلی و دیگری یهودی.

دولت اسرائیل توسط سارگون پادشاه آشور و دولت یهودی بخت النصر یا نبوکدنصر پادشاه کلدانیان منقرض شد و بسیاری از آنها به اسارت درآمدند.

یک بار پس از اینکه حضرت موسی به پیامبری مبعوث شد و آنها را به پذیرش دین جدید دعوت کرد، قبایل بنی اسرائیل با عناوین مختلف موسی را به سخره گرفتند و هر روز برای او معجزات و کرامات انجام می دادند.

بیشتر بخوانید  طوفان مهیب شن در عراق 5 کشته بر جای گذاشت + فیلم

موسی هر چه خواستند به حول و قوه الهی انجام داد، ولی دیری نپایید که مورد بازخواست قرار گرفتند و دوباره به دین جدید اعتراض کردند و از او معجزه دیگری خواستند.

قوم بنی اسرائیل سال هاست که در اطاعت و اطاعت از فرعون مصر بوده و مورد انواع شکنجه ها، شکنجه ها، قتل ها، غارت ها، ظلم ها و ظلم های عمال فرعون قرار گرفته اند. موسی با تقسیم رود نیل آنها را از خشم آل فرعون نجات داد.

اما به محض رهایی از آن مصیبت، این قوم سرکش دوباره با حالت انکار برخاستند و گفتند: «ای موسی، ما به تو ایمان نمی‌آوریم، مگر اینکه در این بیابان سوزان و بی‌آب، قدرت خدا را طلب کنی. فرم دیگری را به ما نشان دهید.

پس فرمان الهى به ابرها فرستاده شد تا مردم را پناه دهند: و در حالى كه در صحرا بودند از من و سالويا غذاى خوبى براى آنها فرستاد.

پس از مدتی از موسی آب خواستند. موسی عصایش را به دستور الهی بر سنگ افکند و از دوازده چشمه ای که از آن نوشیدند بیرون آمد و دوازده قبیله بنی اسرائیل را سیراب کرد.

آنچه گفته شد بینشی بود در اعتراضات عجیب بنی اسرائیل به حقانیت و حقانیت حضرت موسی علیه السلام که به گمان من برای روشن شدن ریشه تاریخی ضرب المثل درباره بنی اسرائیل کافی باشد.

در

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

ریشه و معنی ضرب المثل هفت خطی از کجا آمده است؟

ضرب المثل ماندن دو پرستو و نیم یعنی چه؟

ضرب المثل هاله از کجا آمده است؟

بیشتر بخوانید  مزیت چرت زدن برای جوانان .. !!

ضرب المثل آب از چشمه گل آلود به چه معناست؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *