فقط کچل‌ها بخوانند / با ریزش مو چه کنیم؟



آنچه دیگران می خوانند:

برخی از افراد همیشه از ریزش مو شکایت دارند. اما باید بدانند که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. استرس، دیابت، عوامل ژنتیکی و افزایش سن همگی از دلایل ریزش مو هستند.

گاهی ممکن است ریزش مو به دلیل عوامل خارجی نباشد، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه باشد. پس باید در نظر داشته باشید که اگر موهای شما بی دلیل می ریزد، نشان دهنده این است که بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید است. بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو باید ویتامین ها و مواد غذایی ضد ریزش مو را در برنامه غذایی خود قرار دهید ریزش مو چیست؟

یک پوست سر سالم به طور متوسط ​​100000 تار مو دارد. ریزش 100 تا 150 تار مو در روز برای بزرگسالان، بسته به شستن و مسواک زدن، طبیعی است. در یک فرد سالم، ریزش مو می تواند تا 2 ماه ادامه یابد. اگر دوره ریزش مو، که 3 بار در سال تکرار می شود، بیش از 2 ماه باشد. این می تواند نشان دهنده برخی از بیماری های جدی باشد و به کمک یک متخصص نیاز دارد.

طول عمر هر مو تقریباً به سه دوره تقسیم می شود. فاز رشد طولانی ترین مرحله است. در این مرحله موها به طور متوسط ​​یک سانتی متر در ماه رشد می کنند. پس از پایان این مرحله، مو وارد مرحله استراحت می شود که تا چند هفته ادامه دارد. بعد از این مرحله که به طور متوسط ​​3-2 هفته طول می کشد وارد فاز ریزش مو می شود.

موهایی که وارد فاز ریزش می شوند، ارتباط خود را با فولیکول مو از دست می دهند و در عرض 4-2 ماه می ریزند. این دوره را می توان با شانه کردن، برس زدن و شستن موها کوتاه کرد. اما قابل تمدید نیست. در پایان این دوره، حتی اگر کاری برای موها انجام نشود، موها خود به خود می ریزند و موهای جدیدی از فولیکول مو تولید می شود تا جایگزین موهای در حال ریزش شود.

بیشتر بخوانید  اثرات وحشتناک کم آبی بر بدن

در هر مرحله 90 تا 85 درصد موها در مرحله رشد، 1 تا 2 درصد در مرحله استراحت و 10 تا 15 درصد در مرحله ریزش هستند. منطق پذیرش ریزش تا 100 تار مو در روز در روزهای غیر حمام بر اساس فیزیولوژی موی طبیعی است.

ویتامین ها و مواد غذایی ضد ریزش مو

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارد که موهای ما برای سالم ترین و رشد مناسب بدون ریزش به آنها نیاز دارند. این ویتامین ها عبارتند از:

ویتامین A

ما اغلب فکر می کنیم که ویتامین A برای چشم مهم است. با این حال، این ویتامین برای سلامت موهای ما نیز مهم است. از آنجایی که این ویتامین در تولید سبوم نقش دارد، به رشد مو نیز کمک می کند و پوست سر را مرطوب نگه می دارد.

ویتامین B

تمام ویتامین های B برای رشد مو ضروری هستند. با این حال، بیوتین، به ویژه، ممکن است برای برخی افراد مهم تر باشد. بیوتین به انتقال مواد مغذی در سراسر بدن کمک می کند و همچنین می تواند به انتقال مواد مغذی به پوست سر کمک کند.

ویتامین سی

ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی است می تواند از موها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. برای تولید کلاژن به ویتامین C نیاز داریم. کلاژن یک بلوک ساختمانی مهم است که در موهای ما یافت می شود.

ویتامین دی

ویتامین D که برای ایمنی همه ما مهم است، برای رشد مو نیز مهم است. سطوح پایین ویتامین D با ریزش موی شدید همراه است. سطوح پایین ویتامین D با آلوپسی، یک مشکل مرتبط با سیستم ایمنی که باعث ریزش موی موضعی می شود، مرتبط است.

ویتامین E

درست مانند ویتامین C، ویتامین E نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث رشد مو می شود. آن مهم است. مصرف ویتامین E ارتباط مستقیمی با افزایش رشد مو دارد.

روی یا روی

روی نیز مانند ویتامین D با ریزش مو مرتبط است. این ماده معدنی در رشد و ترمیم بافت مو نیز نقش دارد. با این حال، باید از مصرف بیش از حد روی همراه با مکمل ها خودداری کنید. زیرا روی بیش از حد نیز با ریزش مو مرتبط است.

بیشتر بخوانید  چهره خاص و بدون آرایش "هانیه توسلی" / عکس

اهن

کمبود آهن یکی از انواع کم خونی است. یکی از علائم کم خونی ریزش مو است. آهن در انتقال اکسیژن گلبول قرمز نقش دارد. در حالی که آهن را می توان از منابع گیاهی نیز تهیه کرد. آهن موجود در آنها ممکن است مانند آهن منابع حیوانی توسط بدن جذب نشود.

غذاهایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

پس از آشنایی با مواد مغذی مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه غذاهایی بخورید تا به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت کنید. برخی از غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و نمو موی سالم عبارتند از:

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی بیوتین و روی است. اینها مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم هستند. تخم مرغ سرشار از پروتئین است. پروتئین ها عامل مهمی برای رشد و تقویت مو هستند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز عبارتند از: اسفناج، ساووی، شاتوت سوئیس، شاهی و سبزی کولارد. از آنجایی که سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین D، آهن و ویتامین B (فولات) هستند. آنها برای سلامت مو بسیار مهم در نظر گرفته می شوند.

ماهی روغنی

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن حاوی ویتامین هایی مانند B و D هستند. افرادی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند می توانند از مکمل های روغن ماهی برای دریافت این مواد مغذی استفاده کنند.

دانههای چیا

دانه چیا سرشار از پروتئین و فیبر است. همچنین حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به رشد مو کمک می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از روغن های ضروری و همچنین ویتامین E است و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. یک آووکادو حاوی 20 درصد ویتامین E توصیه شده روزانه و همچنین اسید فولیک و ویتامین C است.

بادام ها

برای مصرف کافی بادام، می توانید کره بادام را در برنامه غذایی خود قرار دهید. از آنجایی که بادام حاوی ویتامین E، ویتامین B و روی است، به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می کند.

بیشتر بخوانید  قیمت گوشت قرمز منجمد چقدر است؟ | افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار موقتی است

فلفل قرمز

وقتی صحبت از ویتامین C می شود، بیشتر مردم به میوه هایی مانند نارنگی و پرتقال فکر می کنند. اما فلفل قرمز سرشار از ویتامین C نیز هست. همچنین حاوی ویتامین های B6 و A است.

میگو

در کنار پروتئین، آهن، روی، ویتامین D و ویتامین های B نیز به رشد مو کمک می کند. می توانید میگو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

لوبیا

لوبیا علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و فیبر است. همچنین حاوی روی، آهن و انواع ویتامین های گروه B است. با خیساندن لوبیاها می توانید هضم آنها را آسان تر کنید.

گوشت قرمز

گوشت قرمز سرشار از آهن و پروتئین است. علاوه بر این، حاوی روی و ویتامین B است که از مواد مغذی مهم برای سلامت مو هستند.

چگونه می توانم بیشترین مواد مغذی را برای موهای سالم دریافت کنم؟

صرف نظر از عادات غذایی خود، می توانید به راحتی ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که برای سلامت مو مهم هستند.

چه بخواهید سبزیجات برگ سبز بیشتری بخورید یا غذاهای گیاهی مانند لوبیا و آووکادو، یا متوجه شده اید که به پروتئین نیاز دارید و می خواهید صدف، میگو و گوشت گاو را به وعده های غذایی خود اضافه کنید، غذاهای زیادی وجود دارد که سرشار از مواد مغذی هستند. که برای حفظ موهای خود به آن نیاز دارید.

اگرچه افزودن همه این غذاها به طور همزمان به رژیم غذایی دشوار است. اما می‌توانید با تهیه وعده‌های غذایی حاوی بیش از یک غذا در یک زمان شروع کنید. چه اضافه کردن میگو به سالاد اسفناج یا پاشیدن مقداری بادام خلال شده روی سیب زمینی سرخ شده چیلی. می توانید به تدریج از ریزش موی ناشی از سوء تغذیه جلوگیری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید