فقط نیمی از ایستگاه های پمپاژ خط لوله Goreh-Jask آماده است / افتتاح اولیه ، خسارت به سرمایه گذاری 50 تریلیون تومانی


حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون مورد اشاره در ماده 90 مجلس در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی آژانس فارس ، جلسه 90 جلسه ای کمیته عضویت چند روز قبل از افتتاح پروژه خط لوله بزرگ 1000 کیلومتری گوره – جاسک برگزار شد و تکنسین های درگیر در این پرونده توضیحاتی ارائه دادند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از پنج ایستگاه پمپاژ در این مسیر ، تنها 2 ایستگاه پمپاژ 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ایستگاه های پمپاژ باقیمانده آماده افتتاح نیستند. قسمتهایی از مسیر اصلاً خط لوله نبودند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قسمتهایی از خط لوله گوره به حفاظت کاتدی آن مجهز نیستند و در بعضی از قسمتهای این خط لوله از لوله های فرسوده استفاده می شود و در این خط شکاف وجود دارد که عکس و فیلم از آنها وجود دارد.

میرزایی گفت: ما به آقای روحانی اطلاع داده ایم كه افتتاح زودهنگام خط لوله گوره – جاسك تأثیر بسزایی در سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری (50 تریلیون توم) خواهد داشت. اما این رقم معادل یارانه حدود 2 ساله برای ایرانیان است.

عضو کمیته اصل 90 ادامه داد: باز شدن و ورود زودهنگام روغن به لوله ها و عدم ادامه حمل و نقل روغن منجر به تخریب بسیاری از تأسیسات و تخریب آنها می شود و لوله ها فرسوده می شوند. ” در حالی که به نظر می رسد در اواخر دولت دوازدهم نیز در پروژه های باز دیگر این اتفاق افتاده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه کارکنان پروژه خط لوله گاز تا یاسک در پاسخ به این انتقادها اعلام کردند که ما این پروژه را خودمان شروع کرده ایم و باید در دولت ما افتتاح شود.

بیشتر بخوانید  ببینید | آخرین فیلم از حامد سلطانی و همسرش در یک ساعت قبل از فوت

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید