مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فقط باهوشا این تست رو می‌تونن جواب بدن، کدوم دو چوب کبریت رو برداریم که چهار مربع برامون بمونه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معماهای چوب کبریت یکی از انواع بازی‌های فکری هستند که شامل معماهای تصویری، معماهای ریاضی، پازل‌ها و بسیاری موارد دیگر می‌شود. بازی‌های فکری یکی از ترندهای به شدت محبوب اخیر در رسانه‌های اجتماعی بوده است و بسیاری از افراد به دنبال حل انواع مختلفی از بازی‌های فکری هستند تا ذهن خود را سرگرم کنند و تمرین ذهنی داشته باشند برای همه کسانی که به دنبال بهبود ضریب هوش و مهارت های منطقی حل مسئله خود هستند،این معماها راهی عالی برای تقویت ذهن هستند. در این مطلب یکی از بهترین نمونه‌های معماهای چوب کبریت شکلی را برای شما به همراه پاسخ آورده‌ایم. 

تست چوب کبریتی چهار مربع

این معما از نظر درجه سختی در گروه بسیار سخت طبقه‌بندی می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید در کمترین زمان معادله را به شکل صحیح دربیاورید و از ابتدا به سراغ دیدن پاسخ نروید. صرف تلاش کردن برای حل این معما باعث به کارگیری ذهن شما می‌شود. آیا می‌توانید با حذف دو چوب کبریت، چهار مربع از شکل زیر بسازید؟

تست چوب کبریتی چهار مربع

بیشتر بخوانید: سه چوب کبریت را حرکت بده و دو مربع درست کن

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

سخت‌تر از چیزی که فکر می‌کردید است، مگر نه؟

اما ناامیدی جز ویژگی شخصیتی شما نیست. کمی بیشتر فکر کنید و پاسخ را قطعا پیدا خواهیدکرد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: دو چوب کبریت رو بردار و بوووووووم! مشکل معادله ۴=۷+۹ حل می‌شه!

پاسخ تست چوب کبریتی چهار مربع

چگونه معماهای چوب کبریت را حل کنیم؟

حل پازل به طور کلی سرگرم‌کننده و جالب است و زمانی که در حال حل معماهای چوب کبریت هستید تمام توانایی های ذهنی و مهارت های منطقی حل مسئله‌ی شما مورد آزمایش قرار می‌گیرند. فرآیند حل چنین پازل‌های چوب کبریتی برخلاف سخت به نظر رسیدنشان، در واقع بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سؤال را با دقت مشاهده کنید تا متوجه شوید مشکل چیست.

بیشتر بخوانید  عدم دسترسی به لباس و طراحی مناسب مشکل دختران نوجوان است / مسئولیت جای خالی در کلاس لباس نوجوانان در کشور به عهده کیست؟

هنگامی که مشکل را درک کردید، خواهید دانست که برای حل این مشکل چه تغییراتی باید انجام دهید. اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید و اگر به تلاش خود ادامه دهید، می‌توانید به راحتی معما را حل کنید و پاسخ را پیدا کنید.

پاسخ معمای چوب کبریتی که در بالا مطرح شد، در این تصویر قابل مشاهده است، 

اکنون که پاسخ را دیدید، می‌توانید این راه حل را نیز بررسی کنید و متوجه شوید که آیا آن را درست حل کرده بودید یا خیر. به تمرین حل چنین معماهایی با چوب کبریت که در سایت ستاره موجود هستند ادامه دهید تا مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود ببخشید.

آیا توانستید شما هم به این چهار مربع برسید؟ به نظر شما راهی دیگر برای رسیدن به چهار مربع وجود داشت؟

فواید حل پازل و معماهای چوب کبریتی

معماهای چوب کبریت اساسا معماهای بازآرایی هستند که در آنها باید چوب‌های کبریت را که به شکل‌ها یا معادله‌هایی آورده‌شده‌اند را برای رسیدن به پاسخ سؤال خواسته شده به شکلی دیگر مرتب کنید تا معما را حل کنید. به طور کلی معماهای چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند. یکی از انواع معماهای چوب کبریتی، معماهایی هستند که به شکل معادله نیستند و باید با جابجایی یا حذف و اضافه کردن چوب کبریت‌ها، بتوانید شکل موردنظر را پیدا کنید. این دسته معماهای چوب کبریت، اخیرا مورد توجه بسیاری از کسانی قرار گرفته که به دنبال چنین معماهایی برای حل هستند. 

بیشتر بخوانید: زیر ۱۰ ثانیه بگو کدوم چوب کبریت رو باید جابجا کنیم که معادله ۷=۵-۷ درست شه؟

بیشتر بخوانید  ترکیب احتمالی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان

مطالعات نشان داده‌اند حل معماهای چوب کبریتی به تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود مهارت‌های حل مسئله و همچنین مبارزه با زوال شناختی کمک کنند که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر و دمانس را کاهش دهد. همچنین تمرکز به گونه‌ای که ذهن شما درگیر باشد اما بیش از حد به چالش کشیده نشود، برای افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و استرس فوق‌العاده مفید است. یکی از مزایای حل معماهای سخت چوب کبریتی این است که تمرکز شما را بیشتر از سایر معماها بهبود می‌دهند و ذهن شما به مرور رشد می‌کند

از سوی دیگر، شما باید معماها را به عنوان یک کار چالش برانگیز ببینید، و این وجود چالش در ماهیت معما درست است، اما در عین حال، می‌تواند کاری کاملا آرامش بخش باشد. مطالعات نشان می‌دهد که داشتن یک لحظه با خود، شما را از محیط پر سر و صدای روزانه‌تان رها می‌کند و به آرامی احساس می‌کنید بدنتان آرام شده و حتی خلق و خوی بهتری خواهید داشت. 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *