مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فقدان زیرساخت ها برای توسعه صنعت نمایشگاهی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز : اولین نمایشگاه «تولید دانش بنیان ایرانی» با حضور شرکت های فعال در حوزه فعالیت های دانش بنیان، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی آغاز به کار کرد.

شامگاه سه شنبه 30 خردادماه با حضور تعدادی از مسئولین، اولین نمایشگاه تولیدات ایرانی مبتنی بر دانش و اشتغال زایی با حضور شرکت های دانش بنیان و تعدادی از دستگاه های اجرایی آغاز به کار کرد. تنظیمات دائمی فرس در شیراز.

از این رو گزارش؛ دکتر فرهادی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی فارس در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال توجه و تحکیم بنیان های اقتصادی کشور را سر می دهند و ایجاد در این نمایشگاه است. اوج آن

f2e0ae22-be91-43a5-b79c-624d30843910

وی افزود: این نشان می دهد که ما به اهدافی که رئیس دولت، مقام معظم رهبری که هر سال بر این موضوع تاکید دارند، نرسیده ایم.

فرهادی گفت: به عنوان مثال بهترین راه برای تحقق اهداف شعار سال تدوین راهکارهایی است که بتوانیم با ارائه الگوی ملی در اقصی نقاط کشور استاندارد را رعایت کنیم و شاهد راه اندازی نمایشگاه های بیشتری باشیم. «بر این اساس نام نمایشگاه به عنوان تولید و دانش ملی مطرح شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: متأسفانه روند از گذشته تاکنون بر این بوده است که ابتدا یک محصول تولید کنیم و سپس به دنبال بازار هدف و مصرف کننده باشیم. تولید باید انجام شود.

بیشتر بخوانید  حضور فعال ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

فرهادی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه های صنعتی و تاثیر آن در رونق اقتصاد کشور گفت: برگزاری نمایشگاه های صنعتی ضمن تحقق شعار سال، قدرت و توان کشور را برای حضور در بازارهای بین المللی افزایش می دهد.

وی افزود: رونق تولید و اشتغال بدون علم امکان پذیر نیست. برگزاری چنین نمایشگاه هایی زمینه را برای رسیدن به قله های اقتصادی و تعامل بین المللی فراهم می کند که با توجه به فرصت کوتاه با استقبال خوبی مواجه شد به طوری که 70 درصد شرکت کنندگان را شرکت های دانش بنیان تشکیل می دادند.

فرهادی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت استعدادها و شناسایی دستاوردهایی که تا حد زیادی مغفول مانده است باید حمایت های لازم انجام شود. این حمایت عمدتاً بر دولت متمرکز خواهد شد. «دانش تا زمانی که به بهره‌وری نرسد، درآمدزایی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رضایت شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان، نمایشگاه محصولات ملی و دانش به عنوان برگزارکننده نمایشگاه با ایده آل فاصله زیادی دارد. بنابراین تفاوت های زیادی بین نمایشگاه و بازار وجود دارد. فروش کالا انجام نشده است، اما در آن زمینه امکانات فنی، علمی و صنعتی ارائه می شود و چرخه تولید، توزیع و مصرف شکل می گیرد.

فرهادی تصریح کرد: در کنار سیاست اصلاح ساختاری، یکی از مهم ترین مشکلات ما در حوزه نمایشگاهی زیرساخت ها و زیرساخت ها است. به عنوان مثال ساخت هتل، رستوران، کارگاه، کارگاه و محیط های آموزشی همراه با فضاهای نمایشگاهی یکی از زیرساخت های مهم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در پایان گفت: بر همین اساس در حال گسترش فرش قرمز برای گسترش صنعت نمایشگاهی برای حضور خرده فروشان و سرمایه گذاران هستیم. زیرا چشم انداز ما توسعه محور با هدف پوشش ملی برای رقابت است. در عرصه‌های بین‌المللی. «مسابقات استانی معنایی ندارد و هر استانی که بیشتر تلاش کند، بخشی از کل ایران است.

بیشتر بخوانید  خشمگین شدن یک فیل جان مردی را گرفت!‌ | مرگ هولناک مرد نگون بخت زیر لگدهای فیل +ویدئو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *