فعالیت 107 مرکز مثبت برای زندگی در لرستان



ایسنا / لرستان رئیس مراکز زندگی مثبت سازمان بهزیستی لرستان با اشاره به فعالیت 107 مرکز مثبت زندگی در استان گفت: در مرحله اول 40 هزار خانوار به این مرکز پیوستند و در مرحله دوم سایر کارکنان سازمان مراقبت های اجتماعی که در دریافت خدمات برای عضویت در این مراکز عقب مانده است. آنها می آیند.

اعظم کریمی آرا در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به ارائه خدمات متمرکز بر مراکز زندگی مثبت ، اظهار داشت: 107 مرکز زندگی مثبت در استان لرستان از جمله مناطق شهری و روستایی و در این مراکز 22 سطح خدمات پایه در منطقه وجود دارد. خدمات پیشگیری ، توانبخشی و اجتماعی به مشتریان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز زندگی مثبت فعال در استان لرستان 40 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد ، افزود: از این مراکز 29 مرکز در شهرستان خرم آباد واقع شده است که 23 مرکز شهری و شش مرکز روستایی است.

رئیس اداره فناوری بهزیستی لرستان با بیان اینکه ایجاد این مراکز دسترسی جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی را تسهیل می کند و سردرگمی مشتریان را در حل مشکلات آنها کاهش می دهد ، افزود: یکی از جنبه های مثبت ایجاد این مراکز باعث کاهش این مراکز می شود. خدمات غیرضروری ترافیکی و الکترونیکی.

کریمی با اشاره به خدمات محلی و همسایگی مراکز زندگی مثبت ، ادامه داد: مراکز زندگی مثبت در راستای اهداف “گام دوم انقلاب” و بر اساس توسعه مأموریت ها و لزوم توسعه خدمات عدالت محور و استفاده از ظرفیت مردم. مقررات مالی دولت مبتنی بر اصول کمک به خانواده گرا ، همسایه و متخصص در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید  کمبود و گرانی بازار تلفن را تهدید می کند

وی با بیان اینکه 40 هزار خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی لرستان در مرحله اول به این مرکز پیوسته اند ، افزود: در مرحله دوم سایر کارکنان رفاه اجتماعی پشت صف خدمات به عضویت این مراکز در می آیند.

رئیس کمیته مثبت زندگی استان لرستان با بیان اینکه تمرکز این مراکز بر آموزش ، به ویژه آموزش مهارت های زندگی برای جامعه ، هدف سازمان کمک های اجتماعی از جمله زنان معلول ، بی سرپرست است. و سرپرستان خانوار ، گفت: به عنوان یک پروژه مثبت برای یک مرکز زندگی ، از افراد متخصص با دانش و دانش و مدرک بالا در زمینه مددکاری اجتماعی و حوزه های مربوط به سازمان اجتماعی برای همکاری و بهره گیری از تجربیات خود در این موارد استفاده شده است مراکز

کریمی در مورد تعریف 22 سرویس برای مراکز زندگی مثبت گفت: خدمات این مراکز شامل پرونده سازی ، مصاحبه اولیه ، خدمات غربالگری شنوایی و بینایی ، جذب حمایت کننده اهدا کننده و مراقب ، خدمات آموزشی و شهری و محله ای است. به طور خلاصه ، هدف از راه اندازی این مراکز ، رونق اندک در هر محله و ارائه خدمات لازم در نزدیکترین محل سکونت مراجعین و جلوگیری از مراجعه غیرضروری مراجعه کنندگان به خدمات مراقبت های اجتماعی است. همچنین کیفیت خدمات ، احترام به مشتری و دسترسی آسان به خدمات از دیگر اهداف ایجاد مراکز زندگی مثبت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید