فعالیت کارگری در پروژه «میانکاله»! + عکس


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با وجود دستور دادستانی مبنی بر توقف ساخت پتروشیمی میانکاله، تصاویر ایسنا نشان می دهد که فعالیت ها همچنان توسط کارگران این پروژه در حال انجام است.

20 اسفند 1392 احمد واحدی وزیر کشور عملیات احداث کارخانه پتروشیمی را در بهشهر استان مازندران در حوالی شبه جزیره میانکاله آغاز کرد. اوایل امسال علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پتروشیمی میانکاله هنوز مجوزی از سازمان محیط زیست دریافت نکرده است. ساخت این کارخانه از 23 فروردین ماه به دستور دادستان متوقف شد و از آن زمان تاکنون مسئولان بر این توقف تاکید دارند و یکی از این ایرادات به وزیر کشور مربوط می شود. وی 26 فروردین ماه از توقف ساخت پتروشیمی میانکاله با دستور رئیس جمهور تا رسیدگی مجدد به ابهامات زیست محیطی خبر داد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط زیست استان مازندران در تاریخ 30 فروردین ماه گفت که این پروژه متوقف شده و ساخت آن موضوع نظر نهایی سازمان محیط زیست است.

این در حالی است که به گفته مسئولان، ساخت پروژه میانکاله متوقف شده است. آخرین ضبط های منتشر شده توسط ایسنا به خوبی نشان می دهد که این عملیات به طور کامل متوقف نشده و تردد در حسین آباد همچنان ادامه دارد.

به گفته منصوری، حدود 15 روز پیش مدیران پتروشیمی میانکاله اعلام کردند که برای این پروژه 70 میلیارد تومان هزینه کرده اند. با توجه به اینکه این پول از جیب دولت و مردم می آید، لازم است قانونا اجازه هر گونه فعالیتی داده شود.

بیشتر بخوانید  لیست بدهکارترین کشورهای جهان + میزان بدهی -

به گفته مردم محلی، هر روز یک مینی بوس از کارگران پروژه برای آبیاری نهال های اکالیپتوس و صنوبر به محل ساخت و ساز می روند، در حالی که اکالیپتوس و صنوبر از گونه های آلوچتون محسوب می شوند.

این فعالیت ها در صورتی اتفاق می افتد که به گفته محمد دسمه، وکیل پرونده، ساخت پتروشیمی در میانکاله به دلایل مختلف غیرقانونی باشد. اراضی میانکاله متعلق به مراتع غیر جنگلی است در حالیکه طبق تبصره ماده 31 اجاره مراتع غیر جنگلی درجه یک ممنوع است مغایر با آرای هیأت دیوان عدالت اداری.

کارگران «مجنکله» همچنان مشغول به کار هستند/ عکس

با توجه به اینکه قانون ممنوعیت احداث صنایع آلاینده مانند پتروشیمی در استان های شمالی کشور و اظهارات مکرر مسئولان مبنی بر توقف این پروژه، انتظار می رود تکلیف نهایی پتروشیمی میانکاله مشخص شود تا از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت آن به طور جدی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید