فعالیت فرهنگی آستان قدس رضوی متوجه جوانان است



به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی ، حجت الاسلام احمد مروی در مراسم اختتامیه دوره مجازی “بی نهایت باش” که با حضور دختران برگزیده از سراسر کشور در امام رضا (ع) برگزار شد. قرارگاه فرهنگی و آموزشی (ع) مشهد ، افزود: آستان قدس رضوی وظیفه وی است. او می داند برای افزایش دانش دینی جوانان چه کاری می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه آستان قدس وظیفه خود می داند برای تقویت دین و مبانی دینی جوانان تلاش کند ، افزود: اقدام در جهت تقویت بنیان های عقیدتی جوانان دستور اسلام و ائمه اطهار (ع) است ، زیرا سلامت جوانان منجر به سلامتی و خوشبختی جامعه.

قدس رضوی رهبر آستان با بیان اینکه باید از وقایع تاریخی درس بگیریم ، به وقایعی که منجر به جنگ صفین ، تشکیل هاریجیت و واقعه عاشورا شد اشاره کرد و گفت: تاریخ پر از درس است و حوادث آن چراغ راه آینده است. این یکی از حوادث آموزنده در تاریخ فتنه هاریج است. حارجی ها از یاران امیرالمومنین (ع) بودند که بسیاری از آداب و رسوم مذهبی را رعایت می کردند ، اما به دلیل نداشتن بینش و دانش دینی ، انحراف یافتند و در برابر امام و رهبر خود ایستادند.

حجالاسلام مروی گفت: انسان در صورت کسب بصیرت و دانش دینی پس از انجام وظایف و تطهیر روح ، می تواند یک مسلمان موفق باشد.

وی با اشاره به تأکید اسلام و داستانهای معصوم (ع) بر کسب دانش دینی ، گفت: توصیه من به جوانان این است که از کودکی انسان قدرت و استعداد یادگیری حقیقت را دارد تا تقویت کند و دانش را بهبود ببخشید و بینش دینی آنها را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید  علت شهادت امام جعفر صادق

حجت الاسلام مروی گفت: سوگواری برای ائمه اطهار (ع) سپس موجب ارتقا promotion ، رشد و پالایش انسان ها می شود که همراه با دانش و بصیرت نسبت به این بزرگواران است.

رویداد Be Infinite فعالیت آموزشی موسسه جوانان آستان قدس رضوی به ویژه برای دانش آموزان دهه 80 است. در این حالت ، تمام تعالیم ، اصول و فروع دین و آنچه فرد در مسیر تعالی و رشد به آن نیاز دارد ، برای مدت 45 روز مجازی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید