مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فعالیت اعلام نشده اورانیوم در ایران دروغ است/ سخنان گروسی تحریف شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگوی اختصاصی با مهرا در پاسخ به ادعای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با عنوان «کشف اورانیوم در مکان های گزارش نشده» در ایران» چند ماهه گفت: بله در رسانه ها هم دیده و شنیده ایم.

وی افزود: از آنجایی که این اظهارات از سوی آقای گروسی عجیب و غیرمنتظره بود، از دیروز بررسی این اظهارات را آغاز کردیم و از آقای قائبی (نماینده ارشد کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی) نیز خواستیم که این موضوع را با آقای گروسی در میان بگذارد. گروسی و آقای آپارو صحبت می کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اما آنچه به نظر می رسد انتشار مطالب تحریف شده در بازه های زمانی خاص بی سابقه است.

سخنان گروسی تحریف شده است

کمالوندی افزود: ما معتقدیم که صحبت های آقای گروسی برای اهداف سیاسی تحریف شده است.

وی افزود: بعید است مدیرکل این موضوع را با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرده باشد که ایران با آژانس همکاری نمی کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در راستای بیانیه مشترکی که اخیرا بین آقایان گروسی و اسلامی در خصوص مسائل مربوط به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی امضا شد، اکنون در میانه راه هستیم و کار در حال انجام است. ادامه دارد و در حال حاضر نباید مورد ارزیابی قرار گیرد. توسط آژانس ارائه شده است.

همکاری های لازم بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد

کمالوندی در پایان با اشاره به تعامل مناسب ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همکاری‌های عملی لازم بین ما و آژانس وجود دارد و علی القاعده هرگونه ارزیابی مدیرکل آژانس در خصوص نحوه اجرای زودهنگام بیانیه را اعلام می‌کند. “

بیشتر بخوانید  تاریخ حقوق نجومی در مناطق آزاد ؛ پاسخ دبیرخانه و بیانیه فارس

گفتنی است طی روزهای اخیر برخی رسانه های غربی مطالبی عجیب به نقل از رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت نیروگاه مخفی اتمی کشورمان و عدم واکنش ایران به کشفیات ادعایی اورانیوم در گزارش های قبلی منتشر کردند. تاسیسات هسته ای

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *