فضای تولیدی باتری لیتیوم یون – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر حسین صمیمی به نقل از م Instituteسسه تحقیقات فضایی ایران گفت: برای اولین بار در کشور ، م Instituteسسه تحقیقات مکانیکی این م researchسسه تحقیقاتی موفق به طراحی و تولید باتری های لیتیوم یون با عمر بالا شده است.

رئیس موسسه تحقیقات فضایی ایران در مورد مشخصات فنی و کاربردهای این فناوری توضیح داد: باتری لیتیوم یون به دلیل تراکم انرژی ، قدرت بالا ، عملکرد عالی و مشخصات کاربردی ، توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بین سیستم های برق الکتریکی ذخیره سازی بازارهای جهانی و برنامه های کاربردی. صنعتی ، تجاری ، نظامی و هوافضا. این باتری بسته به ساختار و طراحی الکتروشیمیایی به ویژه نوع کاتد استفاده شده از قابلیت های مختلفی برخوردار است و دامنه های مختلف ولتاژ کار ، عمر مفید و تعداد چرخه های شارژ و دشارژ ، دمای محیط کاربر و ذخیره را پوشش می دهد.

وی در مورد پیشینه این پروژه گفت: “با توجه به تجربه و توانایی های قبلی در گروه ذخیره انرژی انستیتو تحقیقات مکانیکی ، فرآیند الکتروشیمیایی ، مکانیکی و فنی طراحی باتری های یون لیتیوم ، همراه با فناوری های مربوط به تولید و تولید مواد اولیه الکترود و الکترود ، الکترولیت ، مونتاژ. “سل و همچنین فعالیت های مربوط به انتخاب و بهینه سازی غشاهای مناسب و تعیین الگوریتم های شارژ و تخلیه در این م instسسه تحقیقاتی انجام شد و محققان این مituteسسه تحقیقاتی توانستند دانش فنی را برای ساخت دو نوع بدست آورند. از پاکت و سیلندر. این باتری ها

بیشتر بخوانید  دمشق: گسترش کمک به سوریه در شکل فعلی یک دستاورد است - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

سامی درباره دانش به دست آمده توضیح داد: در این پروژه برای دستیابی به محصول مورد نظر ، فعالیت های تحقیقاتی و تحقیقاتی گسترده ای انجام شده است که منجر به توانایی ساخت دو سلول ذکر شده ، دانش تولید جداگانه اجزای باتری شده است. بودن.

برخی از دانش فنی به دست آمده در طی این پروژه شامل کسب دانش فنی برای تولید الکترودهای آند و کاتد ، نصب پوسته و سلول استوانه ای ، فرمول سازی سریع باتری لیتیوم-یون فضایی با کاربرد مکانی ، فرمولاسیون لیتیوم الکترولیتی است. باتری با عمر طولانی ، سنتز NCA ماده فعال کاتدی و بهینه سازی ماده فعال کاتد به منظور افزایش چرخه عمر باتری ، ایجاد یک لایه SEI مصنوعی بر روی ماده فعال آند به منظور افزایش چرخه عمر باتری ، نمونه سازی اولیه باتری یونی غشای لیتیوم و بهینه سازی غشا commercial تجاری برای افزایش ایمنی و طول عمر چرخه باتری یون لیتیوم فضا است.

دیدگاهتان را بنویسید