فصل نخل بوشهر تلخ است – اخبار بوشهر – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بوشهر تولید خرما یکی از ظرفیت های مهم شش میلیون اصله درخت خرما استان بوشهر است که دومین مرکز تولید خرما در کشور است.

سالانه بیش از 165 هزار تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی تحویل می شود ، از جمله 8 هزار تن خارك ، 45 هزار تن روتاب و بیش از 110 هزار تن خرما.

کشاورزان این منطقه بر اهمیت اطمینان از بازار عرضه مستقیم تأکید می کنند و حذف کارگزاران در این منطقه را ضروری می دانند.

حدود 20 درصد محصول کشور در استان بوشهر تولید می شود

علیرغم اینکه استان بوشهر مرکز تولید خرما است و حدود 20٪ از محصول کشور در بازارهای مختلف برداشت و فروخته می شود ، کشاورزان بوشهری می گویند که کارکنان به فروش محصول توجه نمی کنند زیرا آنها معتقدند که زمینه فروش این محصول را فراهم می کنند. محصول و حذف کارگزاران. نبود

با توجه به افزایش تولید نخل نسبت به سطح تقاضای داخلی ، صادرات این محصول به سایر کشورها و مناطق ضروری است ، زیرا تحقق این امر علاوه بر بهبود وضعیت کشاورزان ، باعث بهبود سطح اقتصادی فعالان خواهد شد. در این زمینه.

همجواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت صادراتی مهمی را برای این محصول فراهم کرده است و اگر این محصول مهم با علم روز ترکیب شود و محصولات دیگری از این محصولات تولید شود ، قطعاً سطح تقاضا افزایش می یابد.

طبق آمار ارائه شده ، 250،000 هکتار از اراضی کشاورزی در استان های مختلف برای پرورش نخل در نظر گرفته شده است و حدود یک میلیون و 250،000 تن در سال ، متوسط ​​تاریخ برداشت در کشور است. این س arال مطرح می شود که چرا با این حجم عظیم ظرفیت تولید خرما ، یک طرح نگهداری و تعمیرات؟ و استفاده عملی از این محصولات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو گینه استعفا داد - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

ایجاد شهری برای خرما راه حل دیگری برای حل مشکلات کشاورزان استان بوشهر است

به گفته نخبگان علمی ، برای ساماندهی محصول از جنگل های استان بوشهر علاوه بر صادرات ، می توان برای شهرها خرمایی نیز برنامه ریزی کرد ، هرچند طبق گفته مسئولان این طرح محقق شده است ، اما ما هنوز باید منتظر تحقق این قول باشید!

کشاورزان از ضرر دلالان شکایت دارند

یکی از کشاورزان بوشهری از انبوه دلالان در نخلستان های فروش محصولات نخلستان خبر داد و گفت: تاریخی که طی آن تولیدکنندگان در طول سال تلاش زیادی می کنند تا حتی در اوج گرما و دمای بالای 50 درجه به طور مستقیم امرار معاش کنند in the sun در طول فصل با خرما جمع شده و سرانجام با قیمت پایین به کارگزاران ارائه می شود.

این کشاورز دشتستانی افزود: مسئولان می توانند به راحتی دلالان را شناسایی کرده و آنها را از معاملات فروش حذف کنند تا نهلدر بتواند به قیمت واقعی فروش محصول خود برسد.

فرآوری محصول با خرما یکی دیگر از رستگاران حیوانات نخل است

راه دیگر مقابله با این موضوع فعال سازی شرکت های بسته بندی و فرآوری خرما است که در صورت توجه دولت به این امر می تواند درآمد کشاورزان را افزایش داده و دلالان را بر اساس کیفیت محصولاتشان کاهش دهد.

کیفیت خرما بوشهر قابل مقایسه نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر کیفیت خرما در استان را بالا دانست و گفت: محصولات داده جنگل های استان بوشهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به سایر محصولات تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  آتش سوزی در خوابگاه دانشجویی رشت / جزئیات

محمدتقی منوچهری با بیان اینکه توجه ویژه ای به توسعه صنایع دگرگون شده داشت ، توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت فرآوری و بسته بندی خرما در استان بوشهر 78 هزار تن است در حالی که ظرفیت انبارهای یخچال در این منطقه 65 هزار و 500 تن است.

وی تولید 8 هزار تن ارک ، 46 هزار تن روتاب و بیش از 110 هزار تن خرما را ظرفیت استان بوشهر برای تولید نخلستان دانست و افزود: “

یک رویای خوب برای پرداخت تجهیزات بانکی کشاورزان

استاندار بوشهر با تأکید بر نقش مهم بانک ها در رفع مشکلات نقدینگی کشاورزان خرما تولید گفت: بانک ها باید توجه ویژه ای به تأمین نقدینگی مورد نیاز کشاورزان داشته باشند و در این زمینه همکاری بانک ها ضروری است. “

عبدالکریم گراوند ، استان بوشهر ، تولید ، عرضه و صادرات محصولات خرما را در کشور بسیار عالی دانست و اظهار داشت: بانک ها باید برای فراهم آوردن تسهیلات برای کشاورزان تمام تلاش خود را انجام دهند.

این بیانیه در حالی ارائه می شود که بانک ها کشاورزان را برای بازپرداخت وام در یک آشفتگی اداری قرار می دهند و مطمئناً پرداخت تجهیزات برای تجهیزات نخل کاری بسیار دشوار و دشوار است.

هزینه های تولید خرما با فروش آنها متعادل نیست

معاون بازرگانی و توسعه صنعت ، معدن و تجارت بوشهر توجه به هزینه تحویل خرما را مهم دانست و تصریح کرد: هزینه تولید در یک خرما افزایش یافته است اما در مقایسه با رشد سایر محصولات و کالاها ، فروش در تاریخ تغییر چشمگیری نکرده است و کشاورزان انتظار دارند خرما با قیمت مناسب تری عرضه شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

ابوالقاسم محمدزاده افزود: بخشی از مشکل رکود در بازار خرما گسترش تاج است که در تجارت با این محصول استراتژیک کشاورزی مشکل ایجاد کرده است.

وی ایجاد نمایشگاه و جشنواره خرما را از جمله برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال جشنواره و همایش خرما در استان بوشهر برگزار می شود.

دست دلالان در جیب نخلداران

با تشدید اوضاع در کرونا و عدم نظارت صحیح بر خرید و فروش محصولات خرما در قسمت جنوبی کشور ، فقط جرم آنها کوچکتر و جیب دلالان پر است.

شاید در طی چند سال ، اگر این روند بی پروا ادامه یابد ، شاهد کاهش سطح زیر کشت خرما باشیم ، اما شما باید فکر کنید که اگر جامعه از ظرفیت قابل توجهی محروم شود ، چگونه می توانید به برنامه بزرگ تقاضای داخلی پاسخ دهید ، در حالی که این ظرفیت قابل توسعه است منطقه و کشور مورد استفاده

انتهای پیام / 190 / ت.

دیدگاهتان را بنویسید