مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فشار خون عامل ۸۴ درصد مرگ و میر ایرانیان است!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دکتر علی اکبر سجری در حاشیه سفر به گیلان وی با بیان اینکه در طول 3 دهه گذشته انقلاب، حوزه سلامت دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان و زنان باردار از مهمترین دستاوردهای حوزه سلامت است.

فشار خون عامل ۸۴ درصد مرگ و میر ایرانیان است!

وی با اشاره به اینکه در گذشته قسمت زیادی از هزینه های درمان توسط بیماران پرداخت می شد، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

فشار خون عامل ۸۴ درصد مرگ و میر ایرانیان است!

سجری با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به پیشگیری در حوزه سلامت، ادامه داد: کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم از عوامل موثر در به خطر انداختن سلامت افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه 18 میلیون نفر در کشور غیرفعال هستند، گفت: سالانه 19 هزار نفر بر اثر کم تحرکی جان خود را از دست می دهند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تحرک به معنای راه رفتن سریع، پیاده روی، ضربان قلب تند و… است، گفت: مردم ما تحرک لازم برای سلامت خود را ندارند. از سوی دیگر میزان نمک در کشور ما دو برابر مصرف جهانی است. در کشور ما 19 میلیون نفر فشار خون دارند و 84 درصد مرگ و میرها در کشور ما مربوط به فشار خون بالا است.

وی با بیان اینکه 7 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: 15 میلیون نفر مبتلا به چربی خون هستند و سالانه 34 هزار نفر به دلیل افزایش چربی خون جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید  ادرار زرد پر رنگ نشانه ی چیست ؟

معاون وزیر بهداشت مصرف زیاد نمک، شکر و روغن عامل مهمی در رژیم غذایی ناسالم است. زیرا مصرف زیاد این مواد منجر به چاقی و بعدها بیماری هایی مانند دیابت می شود.

منبع: طبنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *