فریبرز عسگری: اگر چنین باشد ما برای المپیک بعدی مدال نخواهیم داشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



فریبرز عسگری پس از حذف آخرین نماینده ایران از تکواندوی المپیک در توکیو گفت: “دیروز توضیح دادم که آرمین هادی پور با پارگی ACL مشکل دارد و جراحان گفته اند که او نباید در بازی ها شرکت کند اما سهمیه به نام است. “ما دو گزینه داشتیم ؛ یکی عبور از او و دیگری استفاده از شانس 50٪.

وی ادامه داد: آرمین بازی اول را برد اما بازی دوم کمکی به پای او نکرد. ما یک زانوبند برای آرمین در خارج از کشور آماده کرده بودیم که 6 میلیون هزینه داشت ، اما در المپیک اجازه استفاده از آن را نداشت و به او گفتند که فقط باید در مسابقه شرکت کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به عملکرد میرهاشم حسینی خاطرنشان کرد: حریف ازبکستانی یک پدیده بود و به فینال رفت. البته هاشم حریف نزدیک نبود و بازیکن چین تایپه را که یک ماه پیش عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده بود شکست داد.

عسکری در پاسخ به این سوال که آیا انتظار داشتید بازیکن ازبکستان اینقدر خوب کار کند؟ وی گفت: در واقع ما انتظار نداشتیم ، او در مسابقات سهمیه آسیا معمولی بود و قبلاً به نمایندگان ایران باخته بود. امروز روز او بود و او عالی عمل کرد.

وی با بیان اینکه حسینی پس از باخت مقابل نماینده ازبکستان قدرت لازم را ندارد ، تأکید کرد: طبیعی است. فشار زیاد است و ورزشکار مطمئن نیست که به فینال می رسد. من سه ساعت با او صحبت کردم تا به فرم خوب برگردد و آماده شود. به هر حال این یک مسابقه است و یک برد و یک باخت وجود دارد.

بیشتر بخوانید  حکم رابطه جنسی در ماه محرم؛ آیا نزدیکی با همسر در ماه محرم مجاز می باشد؟

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه آیا اگر به گذشته برگردد باز هم همان انتخاب را خواهد داشت؟ وی گفت: انتخابات در دست ما نبود و ما در روند سه ساله امتیاز جمع کردیم و پنج نفر اول دنیا سهمیه گرفتند. الان هم بی انصافی است که بگوییم بچه ها خوب نبودند. ویروس کرونا ما را آزار می دهد. ورزش ایران یک سال تعطیل بود. البته هرچه جلوتر می رویم اوضاع بدتر می شود ، زیرا برای شرکت در یک تورنمنت باید هزینه چهار تورنمنت را پرداخت کنیم و ما برای تورنمنتی که با کمک کمیته ملی المپیک برگزار شد به المپیک رفتیم. اگر دولت مدال می خواهد باید کمک کند.

عسکری تاکید کرد: فرزندان ما مبارز هستند اما وقتی به میدان نمی روند زمین می خورند.

وی در مورد نقش مدیریت در فدراسیون برای فراهم آوردن شرایط گفت: مدیریت موظف است شرایط را هم برای ورزشکار و هم برای مربی فراهم کند. مدیریت در صورت موجود بودن منابع امکاناتی را فراهم می کند.

عسکری درباره چگونگی دیدن آینده توضیح داد: ما باید برگردیم و ببینیم شرایط فدراسیون چگونه است و آیا آنها من را می خواهند یا نه. اما هرکسی که انتخاب شود باید به مدت سه سال مورد حمایت قرار گیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به سوال دیگری که آیا دوست دارد به کار خود با فدراسیون ادامه دهد یا خیر؟ وی گفت: این شغل من است و من مربی او هستم. من یا در ایران کار می کنم یا به خارج از کشور می روم و اگر هیچ کدام کار نمی کنند ، در یک باشگاه ورزشی کار می کنم.

بیشتر بخوانید  یک ترفند خوشمزه با مرغ

آیا او از عملکرد شاگردانش در المپیک توکیو راضی بود؟ وی یادآور شد: من می خواستم با دست پر برگردم و برای جلوگیری از این اتفاق به مدال اعتماد کردیم. تکواندو واقعاً جنگ لحظه هاست. من هم خوشحال نیستم می خواستم با مدال برگردم اما چیزی را از دست ندادم و هفته ای یک شب سه شب به خانه می آمدم. وجدانم راضی است. مردم حق دارند ناراحت شوند و من از آنها عذرخواهی می کنم.

عسکری درباره آینده تکواندوی ایران گفت: ما با این شرایط یک شاهکار ساختیم تا سهمیه بعدی المپیک را بدست آوریم اما با این شرایط مدال نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید