فروش سلاح و مهمات در 260 صفحه مجازی!



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی فتای فرج از مسدود شدن بیش از 260 صفحه مجازی مربوط به فروش سلاح و مهمات و 241 صفحه مجازی در حوزه اراذل و اوباش خبر داد.

سردار وحید مجید در دوازدهمین نشست روسای پلیس فتا سراسر کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه راه های ارتباطی پلیس فتا با مردم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مردم باید از دو طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند، گفت: ارتباط با مرکز ارتباط پلیس فتا و چت آنلاین، راهکارهایی برای برقراری ارتباط و تسهیل وجود داشت.

فتا فرجا، رئیس پلیس راهور ادامه داد: مورد دیگری نیز در نظر داشتیم که آن انسداد حسابی است که از آن شکایت کردیم. با تشکیل پرونده کلاهبرداری در پلیس فتا، پلیس اکانت مورد نظر را مسدود می کند و پس از آن در صورت ارائه مدارک لازم، حساب کاربری رفع انسداد می شود. فرآیند رفع انسداد کمی زمان بر و طولانی بود و برخی افراد با مشکلات مربوط به آن مواجه شدند. بر همین اساس یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این همایش کاهش این زمان بود.

تخلف در سایت های خرید و فروش کالا و لوازم جانبی کارکرده

وی در ادامه درباره تخلفاتی که در سایت های خرید و فروش کالاها و لوازم مستعمل رخ می دهد، گفت: به مدیران این سایت ها اعلام کردیم که از هیچکس شکایتی نداریم و جلسات متعددی با آنها برگزار شد. تراکنش های بانکی این سایت ها بالاست و این سایت ها باید بر احراز هویت کاربران خود نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید  جواد رضویان عزادار شد + عکس

سردار مجید تصریح کرد: پلیس فتا با موضوعاتی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، افترا و مزاحمت اینترنتی برخورد می کند. افسران پلیس جرایم مرتبط با امنیت عمومی مانند فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی را نیز رصد می کنند.

فرمانده انتظامی فتای فرجا درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت فضای مجازی از نظر سلاح و مهمات و اراذل و اوباش گفت: بیش از 241 صفحه اوباش شناسایی، مسدود و پاکسازی شده است.

وی درباره مهم ترین جرایمی که پلیس فتا در آن نقش دارند، تصریح کرد: داده کاوی و کلاهبرداری غیرمجاز از مهم ترین جرایمی است که پلیس فتا با آن برخورد می کند.

سردار مجید با بیان اینکه پس از اجرای آیین نامه دوم پویایی، دست مجرمان در این زمینه بسته شد، گفت: در یک سال گذشته شاهد وقوع جرایمی در کشور در حوزه اپراتورها بوده ایم. این جرایم با ارسال لینک های آلوده به افراد از طریق پیامک اتفاق می افتد و اگر مردم آن را باز کنند، تلفن همراه آنها آلوده می شود. در واقع مدیریت گوشی های مردم به دست هکرهایی افتاده است که از این طریق برای مخاطبان تلفن همراه قربانی پیام می فرستند و دست به اعمال مجرمانه می زنند. بررسی های زیادی در این زمینه انجام داده ایم و در این زمینه جلساتی با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه داشته ایم و امیدواریم در این زمینه به نتیجه برسیم.

رئیس پلیس سایبری کشور در پایان گفت: در واقع کنترل تلفن همراه این افراد در اختیار یک هکر قرار گرفته و از طریق آن می تواند برای مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و به اهداف مجرمانه خود دست یابد. و یکی از آنها با اپراتورها جلسات زیادی برگزار کرده ایم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید  ۸۱ ایرانی دیگر قربانی کرونا شدند/ ۷۴۱۵ بیمار جدید شناسایی شدند

دیدگاهتان را بنویسید