مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فرهنگ ژاپنی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فرهنگ ژاپنی

آیا می دانستید که در فرهنگ ژاپن گناهی وجود ندارد و مردم با آن آشنایی ندارند؟ تنها مفهوم بازدارنده شرم است و به همین دلیل است که کسی که کارش را درست انجام نمی دهد در مقابل مردم شرمنده می شود و به همین دلیل خودکشی می کند زیرا اعتبارش را در بین مردم از دست داده است!!

1. آیا می دانستید دانش آموزان ژاپنی و معلمانشان هر روز به مدت 15 دقیقه مدرسه خود را تمیز می کنند؟ که منجر به ظهور نسل ژاپنی متواضع و مشتاق پاکی می شود.

2. آیا می دانستید که هر شهروند ژاپنی که سگ دارد، کیسه ای از مدفوع سگ حمل می کند؟ سلامتی و اشتیاق به او بخشی از اخلاق ژاپنی است.

3. آیا می دانستید که به یک کارمند بهداشتی در ژاپن “مهندس بهداشت” می گویند و می تواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه مطالبه کند و پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است؟

فرهنگ ژاپنی

4. آیا می دانستید که ژاپن منابع طبیعی ندارد و هر ساله با صدها زلزله مواجه می شود، اما این مانع از تبدیل شدن آنها به بزرگترین اقتصاد جهان نشده است؟

5. آیا می دانستید که هیروشیما تنها ده سال پس از سقوط بمب اتمی بر روی آن شهر طول کشید تا به دورانی که قبل از سقوط بمب اتمی بر روی آن شهر رونق اقتصادی داشت، بازگردد؟

6. آیا می دانستید که ژاپن از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و فضاهای داخلی جلوگیری می کند؟

7. آیا می دانستید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم دبستان باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند؟

بیشتر بخوانید  معرفی 10 نوع کاکادو و شرایط نگهداری آن

8. آیا می دانستید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند، باز هم خدمتکار در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و فرزندانشان هستند؟

فرهنگ ژاپنی

9- آیا می دانستید که از سال اول تا سوم ابتدایی امتحانی وجود ندارد؟ زیرا هدف تربیت القای مفاهیم و شخصیت سازی است نه امتحان و زور.

10. آیا می دانستید اگر به رستورانی در ژاپن بروید، می بینید که مردم به اندازه نیازشان غذا می خورند، بدون زباله و زباله؟

11. آیا می دانستید تاخیر قطار در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است؟ آنها ارزش زمان را درک می کنند و در دقیقه و ثانیه دقیق هستند.

12. آیا می دانید کودکان در مدرسه بعد از غذا مسواک می زنند و مسواک می زنند؟ از سنین پایین مراقب سلامتی خود هستند.

13. آیا می دانستید که دانش آموزان در ژاپن به نیم ساعت زمان نیاز دارند تا غذای خود را تمام کنند تا مطمئن شوند غذا به درستی هضم می شود؟ وقتی از این نگرانی ها پرسیده می شود، می گویند دانش آموزان آینده ژاپن هستند!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *