فرهای نان نیز در اخبار یزد داغ شد – اخبار یزد – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شوید نان که یکی از غذاهای پرمصرف ما ایرانی ها است و می توان گفت هیچ سفره ای وجود ندارد که حداقل در یک وعده غذایی نان داشته باشد ، امروزه زمزمه می شود.

شاید افزایش قیمت های هزینه های جاری و بیمه ، کمبود نیروی کار به دلیل پایین بودن دستمزد و افزایش قیمت تجهیزات نان کیفیت نان را تا حدی کاهش داده است که تعداد کمی از مردم از خوردن یک قطعه نان گندم خوشحال هستند زیرا عدم رضایت از آن ناخودآگاه در آن تأثیر دارد روند و کیفیت کار

محمد حسین کریمی ، نائب رئیس اتحادیه نانوایان در استان یزد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم یزد ، اظهار داشت: یک تحلیل و درخواست افزایش قیمت نان از 65 به 75 درصد به مسئولان استانی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز افزایشی در قیمت نان مشاهده نشده است ، اظهار داشت: به طور کلی با توجه به افزایش تورم و عدم تغییر قیمت نان در دو سال گذشته ، حداقل باید 100 تا 120 درصد افزایش قیمت. “

نایب رئیس اتحادیه نانوایان یزد توضیح داد: به دلیل شرایط سختی که نانوایان پیدا کردند ، بیشتر نانوایان یا نانوایی را تعطیل می کنند ، یا اینکه کارگران به کارخانه ها می روند ، با کمترین تعداد کارگر کار می کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون خبری از افزایش قیمت توسط کارمندان نیست اما خود نانوایان قصد دارند از ابتدای ماه جدید قیمت نان را افزایش دهند که در گفتگوها به آن اشاره ای نکردند اما هشدارهای لازم داده شد به رئیس سمت ، معاون فرماندار و فرماندار. “در ماه جدید قیمت افزایش می یابد تا اعتراضات و نارضایتی نانوایان ادامه یابد.

بیشتر بخوانید  درباره عرضه اولیه چهارشنبه ۲۰ مرداد بیشتر بدانید

کریمی افزود: در حال حاضر می توان گفت که 30 درصد نانوایی ها به دلیل کمبود کارگر تعطیل شده اند ، زیرا هیچ کارگر دیگری با حقوق 130 هزار تن آماده کار نیست.

کریمی با اشاره به اینکه آرد گندم کم نداریم ، اظهار داشت: آرد نوع II که همان آرد نیمه رایگان با قیمت 900 تن در هر کیلوگرم و آرد نوع 1 است که با قیمت دولتی متعلق به دولت است. از 650 تن ، به مقدار زیاد در بازار عرضه می شود.

وی در حال حاضر کیفیت نان را پایین می داند و می گوید: “خمیر نان از ژانویه 2016 حدود 70٪ افزایش یافته است ، بنابراین خمیر 260،000 تن اکنون به قیمت 500،000 تن به نانوایان فروخته می شود ، تقریباً تمام هزینه ها بالای 60٪ است. و اقلام مورد استفاده در نانوایی بیش از 150٪ افزایش یافته است ، بنابراین ما نمی توانیم نانوا را مجبور به استفاده از تمام موجودی خود کنیم.

نایب رئیس این اتحادیه افزود: بدون شک با دادن نرخ جدید ، کیفیت و کمیت نان ها افزایش می یابد ، وزن چانه ها اصلاح و اوضاع بهتر می شود.

امیدواریم اگر قرار است افزایش قیمت ایجاد شود ، باید با افزایش کیفیت نان همراه باشد تا نه سیخ بسوزد و نه کباب ، زیرا دیگر از قیمت گندم نمی توان استفاده کرد بهانه نان بی کیفیت.

این موضوعی است که امروزه بسیار رایج است و مردم واقعاً از کیفیت پایین برخی از نان ها شکایت دارند و دفع نان در مکان های مختلف بسیار گسترده است.

بیشتر بخوانید  مأخذ قیمت خودروهای داخلی و خارجی جهت تعیین مالیات و حق الثبت اعلام شد

انتهای پیام / 785 / ی

دیدگاهتان را بنویسید