فرماندار نوشهر از ساخت ویلای 10 هکتاری انتقاد کرد


به گزارش ایرنا ، سعید یزدانی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان اظهار داشت: طبق گزارشات و بازدیدهای میدانی از اراضی 10 هکتاری “کیسی” و “مزگا” در قسمت شرقی در شهر ، حدود 50 ساختمان مشاهده شد. “خانه ای در حال ساخت است که یک فاجعه است و مسئولین باید پاسخگو باشند.

وی افزود: اگر کارگزاران ساخت و ساز در این زمین ها مجوز قانونی دارند ، مراجع صدور پروانه و کارشناسان ناظر باید دلیل مجوز ساخت ویلا را که برای جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است ، شناسایی و به آنها پاسخ دهند. بلافاصله وارد شوید و گزارش دهید. “این برنامه افزودنی را به مدیر ارسال کنید.

یزدانی گفت: وقایعی که در این سرزمین ها رخ داده از لحاظ شکل و محتوا هیچ ارتباطی با قانون ندارد و باید در نظر داشت که مسئولان منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای نظارتی سکوت کرده و دست بردار نبودند این ساخت و سازها “ایناهاش.

وی افزود: اگر ساخت و ساز در این اراضی مطابق با پروژه های گردشگری باشد ، این اراضی باید فضاهای گردشگری و خدماتی مانند رستوران ، مناطق تفریحی و … را ارائه دهند که برای این امکانات خبری نیست.

به گزارش ایرنا ، زمین هایی به اصطلاح 10 هکتار در غرب مازندران در سال 1346 برای تعریف مرزهای دائمی جنگل ، کاهش مشکلات حفاظت از اراضی جنگلی دشت ، استفاده بهینه از زمین های موجود و درآمدزایی برای وزارت وزارت راه اندازی شد. منابع طبیعی. اجاره و فروش ، افزایش تولیدات کشاورزی ، ایجاد شغل برای کشاورزان سنتی و اهالی جنگل و بهره برداری از اراضی جنگلی جلگه ای توسط دولت پهلوی به اقوام واگذار شد ، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، این زمین ها برای میوه ، باغ و چوب در حال رشد و تحویل کشاورزان

زمین در این منطقه 953 قطعه 10 هکتاری است که 287 قطعه در نوشهر ، 530 قطعه در عباس آباد و بقیه در چالوس واقع شده و این زیر مجموعه مدیریت منابع طبیعی و حوضه آبریز مازندران غربی است.

بیشتر بخوانید  آژانس مهر ، مترجم قرآن کریم سواحیلی ، در کنیا درگذشت اخبار ایران و جهان

بر اساس قانون مصوب سال 1992 ، حدود 20٪ از زمین های 10 هکتاری ملی ، به شرطی که مجریان پروژه های کشاورزی آن را نقض نکنند ، پس از کسب رضایت عمومی مقامات مربوطه و تصویب طرح جدید جنگل ، سازمان مدیریت مراتع و حوزه های آبخیزداری. این حوزه بهداشتی ، پزشکی ، ورزشی و آموزشی است اما بنظر می رسد ساخت و سازهایی که تاکنون انجام شده مجوز ندارند یا در چارچوب قانون نیستند.

فرماندار نوشهر با اشاره به مباحث جلسه ستاد کار با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان در هفته جاری گفت: در این جلسه انتقادات زیادی نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، باغی ، ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در نوشهر و ضروری است. “هیچ راهی برای ریشه کن کردن این مشکل وجود ندارد مگر از طریق نظارت و بازرسی مداوم از سایت های ساخت و ساز در شهر ، روستاها و جنگل ها و دشت ها.

وی افزود: البته جهاد كشاورزی به تنهایی قادر به جلوگیری ، ایستادن و كنترل تغییر كاربری اراضی كشاورزی در سطح شهر نیست و بنابراین در كارگروه شهر موضوع گردشگری به تصویب و پیشنهاد فرماندار ، پلیس ، محیط زیست و سیستم دادگستری باید با منابع طبیعی در این زمینه همکاری کند.

یزدانی همچنین خواستار اصلاح و بازنگری طرح جامع در روستاهای این شهرستان شد و گفت: حدود 15 سال از بازنگری برخی طرح ها می گذرد و به نظر می رسد یکی از دلایل و گرایش مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز بررسی نکردن است این برنامه به موقع

وی افزود: تأخیر در بررسی این طرح بسیاری از مردم محلی را كه قصد ساختن بنایی در املاك پدرشان را دارند مجبور به ساخت و ساز غیرقانونی از بافت و در نتیجه ساخت و سازهای خارج از بافت مسكن روستایی كرده است.

طبق گزارشی که پیش از این توسط فرماندار وقت نوشار اعلام شده بود ، طی یک دهه گذشته حدود 25000 ویلا در این شهر ساخته شده است که عمدتا متعلق به افراد خارجی است که به کمیسیون ماده 99 و کمیسیون ماده 100 ارسال شده است. از طریق آب ، برق ، گاز و خدمات تلفنی تأمین شده اند.

بیشتر بخوانید  اعضای برجام درباره تصمیم تروئیکا برای حفظ تحریم‌های موشکی ضد ایران اجماع ندارند

فرماندار نوشهر از ساخت ویلای 10 هکتاری انتقاد کرد

طرح شکایت از متخلفان در 10 هکتار زمین

رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت حوضه های آبریز نوشهر و رویان نیز در این نشست از واقع شدن 287 قطعه زمین معروف به 10 هکتار در نوشهر خبر داد و گفت که تنها راه مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی در این اراضی در وضعیت فعلی طرح شکایت حقوقی از مجرمان است که خود در عمل دارای مشکلاتی است.

وحید مشایا افزود: از آنجا که بسیاری از دارندگان این زمین ها سندی دریافت کرده اند ، طبق قانون هیچگونه تجدیدنظر کیفری علیه آنها قابل طرح نیست و رأی گیری در مورد فرجام خواهی قانونی سالها به طول می انجامد.

وی ادامه داد: به دلیل تخلف ساختمانی غیرمجاز ، که امسال در زمینی به مساحت 10 هکتار در منطقه کیسی رخ داد ، بلافاصله دادخواست علیه متخلفان تشکیل شد ، در حالی که نسخه ای از آن به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال شد ، اما از آنجا که هر قطعه 10 هکتاری حدود 200 یا 300 صاحب دارد ، به گفته کارشناسان این موسسه شناسایی این افراد از اداره ثبت آسان نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت آب در منطقه نوشار-رویان گفت: “مشکل دیگر تأمین مالی شکایت است ، زیرا برابر ارزش ملک ، منابع طبیعی باید حدود 10٪ از کارشناسی را پرداخت کنند تا غیرمجاز متوقف شود. ساخت و ساز محدودیت های اعتباری اجازه پرداخت چنین وجوهی را به شما نمی دهد.

بزرگان از لغو توقیف و ضبط سند 80 هکتاری در زمین های 10 هکتاری در منطقه جیسا در جولای گذشته خبر دادند و افزودند: “این زمین ها در اوایل انقلاب به یک شرکت کشت و صنعت تحویل داده شد ، اما این شرکت به تعهدات خود عمل نکرد. “منابع طبیعی برای حفاظت از این اراضی مجبور شدند از طریق دادگستری اقدامات قانونی را انجام داده و سند این اراضی را لغو کنند.

بیشتر بخوانید  حرکت واکسن برای تزریق در کشور باید از تهران آغاز شود - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

وی ادامه داد: پرونده این زمین از سال 2008 پیگیری شد و متأسفانه به دلیل این مشکلات و مشکلات ادامه داشت تا اینکه در سال 1999 با دریافت رای از مراجع قضایی ، اشغال رفع شد ، سند باطل شد و زمین به مسترد شد. منابع طبیعت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و رویان گفت: نامه نگاری از طریق اداره اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ، منطقه نوشهر ، به سازمان جنگلداری جهت سهولت در روند برخورد قانونی با عوامل ساختمانی غیر مجاز ارسال شد. در 10 هکتار زمین ملی. امیدوارم این پیگیری ها به زودی به ثمر بنشیند.

343 پرونده برای تجدیدنظر در میز دادگستری

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر در این جلسه همچنین تعداد پرونده های ارسالی به دادگاه های مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و شهری را 343 مورد اعلام کرد و گفت: 273 مورد که اکثرا مسکونی هستند ، صادر شده است.

مراد علی تایر کمبود ابزار و ماشین آلات برای اجرای قوانین قلع و قمع و حمله متخلفان به نیروهای جهادکشاورزی در هنگام ناآرامی ها و عدم حضور پلیس را از جمله مشکلات این نهاد برشمرد و افزود : به عنوان مثال ، آخر هفته پنج ساختمان مسکونی غیرقانونی در منطقه وازیور در مرکز نوشار قرار است تخریب شود ، اما متأسفانه ما ابزار و ماشین آلات نداریم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در مناطق دور افتاده مانند قسمت کوجور که غالباً در روزهای تعطیل و حتی شب ها ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می دهند ، اما متأسفانه کارشناسان این موسسه از نظر جانی و مالی به دلیل حمله این عوامل ایمن نیستند.

ابلاغ دستور استاندار برای جلوگیری از توقف عملیات ساختمانی غیر مجاز در 10 هکتار از زمینهای کیسی ، همراهی پلیس با عوامل جهادی کشاورزی در بازدیدها ، همکاری با مسئولان و کارشناسان محیط زیست با کارگروه گردشگری و همچنین اتصال پایدار به آب و تأمین کنندگان برق ، گاز و تلفن به ساختمانهای مسکونی غیر مجاز از جمله مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید