فرماندار: شهر هوویز در تمام فصول سال با چالش های آبی روبرو است



به گزارش ایرنا ، حبیب افری روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات کمبود آب کشاورزان و دامداران در هویرا در محل فرمانداری اظهار داشت: هوویزه در دامنه رودخانه کره واقع شده و دارای دو قسمت مرکزی به نام نیسان است. مردم این منطقه بیشتر در زمینه های کشاورزی ، دامداری و محصولات صنعتی که به آب نیاز دارند فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه شهر هویزه هنگام بحث در مورد تأمین آب دچار افسردگی شده است ، افزود: مردم هویز بسیار دور اندیش ، مذهبی ، ولایتی و همیشه با کارکنان استانی و کشوری هستند ، بنابراین نباید از این شهر غافل شویم. “

فرماندار هویزه گفت: وقتی آب دبی بالا می رود ، اولین شهری که تحت تأثیر آن قرار می گیرد هویزه است و وقتی آب آزاد نشود ، هویزه دوباره تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی افزود: در جلسات گذشته بارها گفته ام كه ​​اجازه پمپ بنزین دیگری در جعفر را ندهم كه متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و اگر در بحث تأسیسات آب امام علی (ع) بهتر كار می كرد ، ما اکنون در شهر تنش نداشته باشید. “

عفری گفت که هیچ یک از 28 شهر استان مشکل آب در هوییز ندارند ، در حالی که بزرگترین مزرعه گاومیش استان در هویزه است.

وی افزود: 95 درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند و نیاز به آب در این منطقه بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب آشامیدنی هویز از طریق کارچه تأمین می شود ، در صورت قطع آب این رودخانه ، معیشت مردم به خطر می افتد و اگر قبلا اقدامات بهتری در این شهر انجام شده باشد ، دیگر نیازی به فکر نیست از یک راه حل در حال حاضر “

بیشتر بخوانید  گیفت عید غدیر ۱۴۰۰| استوری کلیپ عید غدیر برای وضعیت واتساپ

فرماندار هویزه با تشکر از صبر مردم هویزه و همکاری آنها با مقامات محلی گفت: این افراد به آب آشامیدنی و کشاورزی پایدار احتیاج دارند.

وی اظهار داشت: اگر کشت برنج در کرخه ، شوش ، حمیدیه ، اهواز و … انجام می شود ، چرا در هویزه چنین نیست و عدالت باید برای همه یکسان باشد.

وی افزود: تجمع ها در هوییز هرگز از چارچوب مسالمت آمیز آنها فراتر نرفت و مردم خودشان کار را پیش بردند تا اتفاق خاصی نیفتد که قابل تقدیر باشد.

عفري گفت كه خواسته هاي مردم هويزه زياد نيست و از سوي ديگر ، به دليل محدود بودن زمان ، انتظار مي رود كه مشكلات شهر در اسرع وقت برطرف شود.

سپس یکی از معتمدین شهر هویزه گفت: انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری توجه بیشتری به تأمین آب این شهرستان در کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: روزگاری در جنگ تحمیلی ، مردم هویز در برابر دشمنان ایستادند ، اما امروز بحث در مورد تنش های آبی دشوارتر از جنگ است.

وی افزود: مردم هویز فقط وقتی به آنها برچسب های دیگری داده شد از حقوق خود دفاع کردند در حالی که مردم این سرزمین پاک و نجیب هستند و حتی اگر آب به آنها نرسد نیز به این مرز و بوم خیانت نمی کنند.

در پایان جلسه از امکانات آب امام علی (ع) در شهر هویزه و تصفیه خانه های این شهرستان بازدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید