فرماندار: راه‌اندازی کاروان‌های عزاداری محرم در اردستان ممنوع است


به گزارش ایرنا، حمیدرضاتاملی روز سه شنبه در نشست ستاد شئونات مذهبی اردستان با تاکید بر اینکه هر اقدامی که موجب تجمع و امکان فراگیری کرونا شود ممنوع است، افزود: هیات‌های مذهبی باید در محل حسینیه‌های محل و در مکان روباز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عزاداری کنند.

وی با اشاره به ضرورت تنظیم شیوه‌نامه برگزاری آیین محرم از سوی شبکه بهداشت ودرمان اردستان ادامه داد: این شبکه طی ۲۴ ساعت آینده این شیوه‌نامه را تنظیم کند تا به مسوولان هیات‌های مذهبی ابلاغ شود.

فرماندار اردستان با یادآوری لزوم فضاسازی شهری مرتبط با ماه محرم از سوی شهرداری‌ها، از هیات های مذهبی خواست با توجه به کمبود برق از چراغانی‌های غیرضروری خوداری کنند.

وی همچنین از صاحبان رسانه و خبرنگاران خواست از انتشار اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌هایی که در تقابل با مصوبه‌های ستاد کرونا در اردستان است خوداری کنند.

تاملی با اشاره به لزوم اعتمادسازی در جامعه اضافه کرد: جامعه امروز نیاز به وفاق و همدلی ملی دارد و در اردستان نیز همین امر نیاز است که باید نظارت اجتماعی صورت گیرد، از طرفی آگاه‌سازی عمومی و حضور مردم لازمه پیشبرد امور خواهد بود.

اهمیت امنیت و سلامت مردم 

امام جمعه اردستان نیز با اشاره به اینکه حیات، امنیت و سلامت مردم بسیار مهم و قابل چشم پوشی نیست، اظهار داشت: عزاداری محرم خوب و مفید است اما نباید منجر به از بین رفتن سلامت و حیات مردم شود.

فرماندار: راه‌اندازی کاروان‌های عزاداری محرم در اردستان ممنوع است

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه رهبر فرزانه انفلاب اسلامی بهترین برداشت را از دین دارند، افزود: ایشان در خصوص ویروس کرونا تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و حتی برنامه عزارداری را اجرا نکردند که‌ نشان از اهمیت توجه به سلامت افراد و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارد.

بیشتر بخوانید  متن تشکر از مدیر مدرسه | جملات قدردانی از مدیر و معاون دلسوز مدرسه

اردستان، درگیر ویروس کرونا دلتا

همچنین رییس مرکز بهداشت اردستان گفت: این شهرستان از چندی پیش درگیر ویروس کرونا دلتا (هندی) شده است مردم‌ باید بیشتر مراقبت کنند تا گرفتار نشوند.

رضا اشرفی افزود: تا کنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر معادل ۸۵ درصد افراد واجد شرایط دریافت واکسن مراجعه و واکسن تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: یک نفر مبتلا به کرونا دلتا می‌تواند تا ۵۰ نفر را درگیر کند و می طلبد مردم بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت اردستان تصریح کرد: در عزاداری سال جاری نخل‌گردانی، راه‌اندازی کاروان عزا، ورود دسته‌های عزاداری به خیابان‌ها، پذیرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است.

برگزاری عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

رییس اداره تبلیغات اسلامی اردستان نیز با بیان اینکه برنامه عزاداری محرم و صفر در این شهرستان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: مردم و هیات‌های مذهبی از هم اکنون مشغول آماده‌سازی محل های عزاداری هستند.

حجت‌الاسلام سیدجواد حیدری‌طبا از شهرداران اردستان خواست در کنار مردم فضای شهرها را سیاه‌پوش و منظر خیابان‌ها و محله‌ها را عاشورایی کنند.

وی اضافه کرد: به تمامی هیات‌ها ابلاغ شده شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا را در هنگام عزاداری رعایت کنند و به فکر جان مردم باشند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید