فرق شلوار لگ با ساپورت چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: نیم قرن از ورود ساق پا به دنیای مد می گذرد. در دهه 1960، شلوارهای ساق شلواری به شکل شلوارهای تنگ با کمربندهای بزرگ که با پاشنه‌ها یا تخت‌هایی شبیه به کفش‌های باله پوشیده می‌شدند. اما امروزه تنوع کنده ها به حدی افزایش یافته است که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به گونه ای که امروزه پوشیدن انواع جوراب شلواری در بین خانم ها به شدت رایج شده است.

در برخی موارد حتی دیده شده است که ساق با بریس اشتباه گرفته می شود. در حالی که اینطور نیست و این دو کاملا متفاوت هستند. اما ساق چیست؟ انواع لاگ چیست و چه تفاوتی با پشتیبانی دارند؟ در خرید شلوار لی زنانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مقاله هر آنچه که باید در مورد این نوع شلوار زنانه بدانید را به شما خواهیم گفت.

ساق چیست؟

احتمالاً نام شلوار استورج را شنیده اید، این نامی است که در سال 1960 به شلوارهای ساق امروزی داده شده است. با این حال بسیاری از افراد این نوع شلوار را با نام استورج می شناسند. این مدل شلوارها از موادی مانند: پنبه، پلی استر، نایلون و لیکرا ساخته شده اند که انعطاف پذیری و کشسانی بالایی دارند. با گذشت زمان، جنس شلوار استورج ضخیم تر و سفت تر شد و نام آن را شلوار گذاشت.

کنده ها ابتدا برای فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه به دلیل تنوع زیاد در طرح و مدل، کاربردهای دیگری نیز دارند. از طرفی تنوع زیاد کنده ها باعث می شد که نه تنها در فصول گرم سال، بلکه در زمستان، پاییز و بهار نیز بتوان از آنها در هر مکانی استفاده کرد.

تفاوت ساق با ساپورت چیست؟

ساق‌ها ممکن است شبیه ساپورت به نظر برسند، اما در واقعیت این دو کاملاً از هم جدا هستند. کریرها در گروه شلوارهای خیلی تنگ و تنگ و حتی شلوارهای نایلونی قرار می گیرند که جنسیت بسیار نازک و گوشتی دارند.

بیشتر بخوانید  مصطفی الکاظمی: نیازی به حضور نیروهای خارجی نیست

در حالی که پاها اصلا شبیه بدن نیستند و جنس ضخیم تری دارند. همچنین تمامی مدل های آن ها نه تنها لاغر هستند بلکه دارای انواع مختلفی از جمله ساق های تخت، ساق براق، ساق های اسپرت، ساق های چرمی و … هستند. و حتی می توانند به اندازه شلوارهای جاذب گشاد باشند. اما در برخی از طرح های امروزی برای ایجاد تنوع می توان پاهایی را دید که کنار ران با توری تزئین شده اند.

تفاوت ساق و ساپورت را هم می توان در کمر آنها دید. آویزها دارای یک کمر کاملاً کشسان هستند، در حالی که ساق ها دارای کمر و کمربند هستند. ساپورت ها نیز به عنوان جوراب شلواری طبقه بندی می شوند، در حالی که ساق شلوار در نظر گرفته می شود.

انواع شلوار لی زنانه

حال که با پا و تفاوت آن در ساپورت آشنا شدید، به معرفی انواع پاهای زنانه می پردازیم. چوب درختان در گذشته برای راحتی و خنکی آنها در فصل تابستان استفاده می شد. اما امروزه مدل های مناسب برای فصل زمستان و سایر فصول وارد بازار شده است. در زیر با انواع لاگ آشنا می شوید.

شلوار لی عالی

ساق های براق ظاهری صاف و شفاف دارند که به ساق های غواصی نیز معروف هستند. این ساق ها چسبناک و کشش بالایی دارند که ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند.

طراحی شلوار جین یا شلوار جین

این نوع شلوار لی شبیه شلوار جین اما با جنسیت کاملا متفاوت است. شلوارهای جین طرح جین به دلیل متریالی که در تولید آنها استفاده می شود، بسیار راحت تر از جین هستند. بنابراین کسانی که با شلوار جین اذیت می شوند، از این نوع شلوار لی در استایل خود استفاده می کنند.

ساق چرمی

همانطور که از نام آن پیداست، این ساق ها از چرم ساخته شده اند. به همین دلیل معمولا قیمت بالایی نسبت به مدل های دیگر دارند. این ساق ها بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند و استایلی بسیار شیک و خاص برای افراد ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید  خودروهای دوگانه سوز گران شده اند

ساق توری

برخی از شلوارها برای زیباتر شدن و تنوع بخشیدن به طرح و مدل خود، روی ران ها یا ساق ها دارای طرح مش و مش هستند. به همین دلیل است که آنها را سیاهههای توری می نامند. این مدل شلوار زیبایی خاصی به اندام انسان می بخشد.

سیاهههای مربوط به عقب و جلو

ساق ها به گونه ای است که هر پا طرح و رنگ متفاوتی دارد. بسیاری از افرادی که به طرح های خاص علاقه دارند، این مدل از شلوار لی را ترجیح می دهند.

پای ورزشی

ساق های اسپرت نیز گروه دیگری از ساق ها هستند که کشش بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارند. به همین دلیل افراد هنگام پوشیدن این ساق ها به راحتی می توانند تمامی حرکات ورزشی را انجام دهند. یکی از مهم ترین ویژگی های این شلوار، جذب بالای رطوبت و بوی بدن است. بنابراین در حین ورزش بدن را خشک و خنک نگه می دارند. آنها همچنین ضد بو و ضد میکروب هستند.

از نظر پزشکی، این پاها نقش مهمی در تسهیل جریان خون به داخل سیاهرگ ها و بازگشت آن به قلب در حین ورزش دارند. آنها خستگی عضلات را کاهش می دهند و درد بعد از ورزش های شدید را تسکین می دهند. از طرفی به دلیل عملکرد بالا در گیرنده های حسی عمیق کمک زیادی به حفظ تعادل بدن می کند.

بنابراین کسانی که در حین ورزش ورم پاها به خصوص مفاصل دارند، استفاده از ساق پای ورزشی به شدت توصیه می شود. همچنین اختلالات عصبی و مشکلات گردش خون را بهبود می بخشد. به همین دلیل علاوه بر خانم ها، ساق های ورزشی توسط آقایان نیز استفاده می شود.

شلوارهای ساق مردانه برای فصل تابستان ایده آل هستند. با توجه به ویژگی های خاصی که دارد انجام ورزش را تسهیل می کند و از تعریق آزار دهنده جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  ورود عمده پایگاه هفدهم ربیعه به سپاه گلستان رفع موانع / مشکلات تولید در سیستم توزیع بود - گلستان نیوز - اخبار استانهای تسنیم

سه ربع مایل

ساق های اسپرت علاوه بر مدل های بسیار بلند در سایزهای بسیار کوتاه و متوسط ​​نیز موجود است. بنابراین می توانید با توجه به سلیقه و راحتی خود، ساق از مچ پا تا بالای زانو تهیه کنید.

شلوار گشاد چیست؟ تفاوت بین یک تاخیر گسترده یا یک تاخیر

تا کنون هر مدل پا ارائه شده از نوع جاذب و چسبنده بوده است. اما عقب ماندگی های گسترده اینطور نیست. تفاوت بین ساق پهن و ساق در درجه آزادی و عرض آنهاست. پاچه های گشاد در واقع چیزی بین دامن شلوار و شلوار گشاد هستند که در قسمت کمر و باسن جمع می شوند، اما با نزدیک شدن به مچ پا گشادتر می شوند. پهنای این نوع ساق ها در قسمت پایین بیشتر از شلوار کیف است که امروزه بسیار مد شده اند.

نکاتی برای انتخاب و خرید شلوار لی

هنگام خرید شلوار لی باید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه به آنها می پردازیم:

پایی را انتخاب کنید که احساس راحتی کند. به عنوان مثال، کمر بند روی بدن شما اثری باقی نمی گذارد.

ساق های جاذب و ورزشی باید کاملا متناسب با بدن باشند. بنابراین دسته بندی پارچه و شل بودن آن به این معنی است که اندازه آن برای شما مناسب نیست.

نکته بعدی بافت و جنس پارچه است. سیاهههای مربوط با کیفیت بالا و درجه یک بخرید. زیرا عدم کیفیت پا به جای اینکه شما را راحت کند بیشتر به پای شما آسیب می رساند. همچنین مواد بی کیفیت پس از یک بار شستشو تغییر سایز می دهند و قابل استفاده مجدد نیستند.


دیدگاهتان را بنویسید