فرصت برای دریافت مجوز چرای جدید در خطر هشتم است



رحیم مهردادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مراجعه و درخواست مكرر محیط بانان و بهره برداران مجاز مرتع برای تمدید پروانه چرا و بهانه ای معتبر برای عدم آگاهی از قوانین و مقررات ، بخشنامه آذرماه سال گذشته برای یك سال دیگر مهلت تمدید مجوز چرا را داد.

وی افزود: کشاورزان و بهره برداران مجاز که هنوز نتوانسته اند هزینه های ناشی از تمدید سالانه پروانه های چرا دام در سال های گذشته را پرداخت کنند ، در صورت عدم احراز شرایط لغو پروانه چرا ، مجاز به پرداخت بدهی ها به نرخ روز بهره برداری و متعاقباً در اجرای بند 20 فصل دوم روش مذکور ، برای تهیه و اجرای طرح مدیریت مرتع.

مهردادی ادامه داد: بر این اساس پس از پایان مهلت قانونی با اپراتورهایی که درخواست تمدید پروانه نکرده اند طبق روال برخورد می شود و تا زمانی که پروانه مرتع افراد مذکور لغو نشود مراتع بلامنازع اعلام می شود. “

وی همچنین گفت: به منظور تسریع در اجرای مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع و طبق بخشنامه سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب ، کلیه مجوزهای چرا دام (مجوز مرتع) تا پایان سال 1998 صادر شده است. 1400 منجر به طرح مدیریت مرتع.

وی با بیان اینکه اگر صاحبان مراتع اقدامی انجام ندهند ، این مجوزها باطل و لغو می شود ، گفت: بر اساس این بخشنامه مصرف کنندگان در مدت زمان باقیمانده فرصت تماس با ادارات منابع طبیعی و حوزه های آبخیز را دارند. مدیریت شهرها باید یک برنامه مدیریت مرتع تهیه کنند.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت برخی خودروها روزانه شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های مدیریت زمین های مرتعی گفت: طرح های مدیریت زمین های مرتعی از جمله ابزارهای مدیریتی برای ارتقا improving سطح کیفی مراتع به ویژه در مناطقی است که مرتع تحت فشار است. بلند است. “

مهردادی با تأکید بر اقتصاد برنامه های مدیریت مرتع ، ادامه داد: اراضی مرتع علاوه بر ارزش های زیست محیطی ، از ارزش اقتصادی بالایی نیز برخوردار است و بستر مناسبی برای تولید محسوب می شود. برای دستیابی به این مهم ، برنامه های مدیریت مرتع باید به صورت برنامه های یکپارچه و کشت گیاه باشد. “دارویی را تهیه کنید که با اکوسیستم منطقه سازگار است.

وی با اشاره به اینکه تهیه و اجرای برنامه های مدیریت مرتع یکی از برنامه های مهم و قابل توجه جمع آوری منابع طبیعی است ، یادآور شد: از طریق اجرای پروژه های مدیریت مرتع یکپارچه و چند منظوره علاوه بر کاهش فشار دام در اراضی مرتع ، مناطق روستایی نیز از اقتصاد خانوار حمایت می کند.

به گزارش ایرنا ، زمین های چرا در آذربایجان شرقی با مساحت 2.4 میلیون هکتار ، تابستان ، متوسط ​​و زمستان است. آهسته

دیدگاهتان را بنویسید