فرصت انتقام از مجیدی 24 سال بعد و در 15 ژوئیه



به نظر می رسد آنها فوتبال را برای جبران خسارت ، برای گفتگو با هر یک از بزرگان زمین برای نشستن ساخته اند. بهترین خاطرات آنها به روز انتقام یا انتقام برمی گردد ، روزی که آنها به همراه دیگر بازیکنان تیم یک روز خاص برای هواداران و تاریخچه باشگاه دارند یا تیم ملی کشورشان را ساخته اند و برای همیشه به آن افتخار می کنند.

نبرد استقلال و پرسپولیس ، معروف به دربی بزرگ آسیا ، امروزه کمتر دیده شده است. شاهرو بیانی به پرسپولیس رفت و در دربی 25 خرداد 1365 ، حضور مهدی هاشمی نسب در استقلال و گل معروف وی در دربی معروف 30 ژانویه 1999 ، دو گل برای استقلال به ثمر رساند. علیرضا نیکبات به پرسپولیس و گل او رفت در 12 دقیقه به استقلال یا جواب همان گل علیزاده ، که در دربی 1 آوریل 2007 از پرسپولیس به استقلال آمد. این گوشه های روزهایی است که ویژه بازیکنان آن روز است و این روز برای همیشه در ذهن و خاطرات آنها باقی بماند.

دربی پیش رو ، مانند سایر دربی ها ، یک روز ویژه برای استقلال است. فرهاد مجیدی ، سرمربی این روزهای استقلال ، 24 سال پیش یعنی سال 1976 به استقلال ناصر حجازی پیوست و اولین بازی سال خود را در 11 ژوئیه مقابل پرسپولیس انجام داد. این مسابقه آخرین بازی لیگ قبلی و قبل از افتتاحیه لیگ جدید ایران و روز خداحافظی فرشاد بود که پی با سه گل به سود پرسپولیس به پایان رسید. فرهاد مجیدی ، بازیکن تازه منصوب شده آن روزهای استقلال ، در اواسط بازی با امین زنگ تعویض شد و پرسپولیس موفق شد در روز خوب خود استقلال را با گل های ادموند بزک ، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهرزاده و مجیدی شکست دهد. آن را آزمایش نکرده است. شروع خوب با استقلال.

بیشتر بخوانید  جواد نکونام: چه بهانه‌ای برای کار کردن، مهم‌تر از مردم خوزستان؟

24 سال از این بازی می گذرد و مجیدی 21 ساله در 45 سالگی سرمربی استقلال شده و باید تیمش را در جام حذفی به مصاف پرسپولیس بفرستد. نبرد بسیار مهمی برای مجیدی و تیمش برای جبران شکست در لیگ و شاید جبران آن. این شکست تلخ در گرمای مرگبار در ژوئیه 1997.

مجیدی که سه بار به استقلال برگشته است ، این بار با دادن پاداش های مداوم به بازیکنانش ، شرایطی را برای ادامه فصل تیمش فراهم می کند ، پر از انگیزه این بازی است. او پر از انگیزه شخصی برای جبران آخرین باخت در لیگ و اثبات خود به تیم مدیریتی باشگاه و جبران این باخت بد در ژوئیه 1976 است.

251 251

دیدگاهتان را بنویسید