فرصتی برای سعد حریری برای دیدار با میشل آون – اخبار از غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم براساس این نشریه ، یک منبع برجسته پارلمانی در لبنان فاش می کند که نخست وزیر موقت سعد حریری تصمیم گرفته است لیستی از ساختار مورد نظر وی را برای دولت آینده این هفته قبل از عید قربان تهیه کند. تحویل رئیس جمهور لبنان میشل عون شود.

بر اساس این گزارش ، سعد حریری احتمالاً امروز به دیدار میشل عون خواهد رفت.

وی افزود که اگر پس از دیدار میشل عون و سعد حریری توافقی بین دو کشور حاصل نشود ، وی راهی جز استعفا از نخست وزیری نخواهد داشت.

این منبع تصریح کرد که هنوز مشخص نیست که آیا سعد حریری تصمیم می گیرد پنجشنبه هفته آینده قبل از عزیمت به قاهره برای دیدار با عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر ، با 24 وزیر دولت تشکیل دهد یا خیر. با توجه به فضای دیدار اخیر نبیح بری رئیس پارلمان و نخست وزیر ، به نظر می رسد حریری قصد دارد این هفته به کاخ ریاست جمهوری برود و ساختاری را که می خواهد کابینه تشکیل دهد به آون ارائه دهد.

منابع گفتند که با توجه به ادامه تماس های بین المللی و منطقه ای در این زمینه ، تماس های بین سعد حریری و نبیح بری همچنان در جریان آخرین تحولات مربوط به بحران در تشکیل دولت قرار دارد. محافل مربوطه تأكید دارند كه دولت باید در اسرع وقت تشكیل شود. زیرا بدون آن ، ارائه کمک بین المللی برای حل بحران های مختلف در کشور امکان پذیر نیست.

منابع سیاسی لبنان گفتند که نبیح بری در آخرین ملاقات خود با سعد حریری علاوه بر احتمال راه های تشکیل دولت ، به استعفای حریری اشاره کرده و با وی در مورد احتمال توافق برای معرفی شخص دیگری برای تصدی دولت صحبت کرد. داشتم صحبت می کردم سعد حریری مشکلی در این زمینه نداشت و گفت همه اینها به رضایت نخست وزیران سابق بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  رشد ۲۴ هزار و ۴۹۵ واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

منابع لبنانی معتقدند اختلاف نظر میشل عون با ساختار پیشنهادی حریری برای تشکیل کابینه به طور حتم منجر به استعفای نخست وزیر موقت می شود و سعد حریری ممکن است سعی کند استعفا را توجیه کند و از اتهامات فاصله بگیرد.

شیخ کابان درباره ناآرامی های منطقه ای و بین المللی در مورد تخریب لبنان هشدار داد

از سوی دیگر ، شیخ احمد کابان ، مفتی جعفری لبنان ، درباره بحران سیاسی این کشور هشدار داد و گفت: لبنان امروز با یک خطر تاریخی و قریب الوقوع روبرو است و ناآرامی های منطقه ای و بین المللی به بالاترین سطح و سناریوهای کثیف و خطرناک رسیده است. .

شیخ کابان افزود که آنچه امروز به آن نیاز داریم ، محافظت از کشور در برابر هر سناریوی بی ثباتی و هرج و مرج ، از جمله تجزیه و فدرال سازی لبنان و جنگ داخلی است. در لبنان جایی برای ماجراجویی وجود ندارد. زیرا لبنان به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند تقسیم شود و به اندازه کافی کوچک نیست که بتواند تحت پوشش پایگاه های بین المللی قرار گیرد و خیلی دور نیست که فضای بین المللی و منطقه ای آتش شورشی را به وجود آورد که منجر به یک فاجعه بزرگ شود.

وی افزود: “باید تجربه ای را که منجر به جنگ داخلی کشور شده است به خاطر بسپاریم.” تشکیل کشوری مبتنی بر فرقه گرایی در سال 1943 ، جنگ داخلی لبنان و پایان پیمان طائف ، که تلاشی برای رساندن دولت به جایگاه اصلی خود برای پشتیبانی از همه شهروندان و م componentsلفه های مختلف ، بدون در نظر گرفتن فرقه گرایی بود ، بسیار عالی است. تجربه ای که باید به خاطر بسپاریم. اما لبنان به دلایل مختلف در حال حاضر در آستانه یک فروپاشی تاریخی است که به عنوان تهدیدی خطرناک برای پروژه دولت و صلح ملی تلقی می شود.

بیشتر بخوانید  نرخ محصولات ایران خودرو در بهمن اعلام شد+جدول

وی اظهار داشت: بدون شک کشور ما قربانی فساد ، غارت ، مالی ، سیاسی و فاجعه زندگی است ، که در تاریخ بحران لبنان چنین نبوده است ، اما به هر حال ما باید این بحران را از طریق چارچوب های داخلی حل کنیم. “از آنجا که پروژه های منطقه ای و بین المللی که در حال حاضر در حال اجرا هستند بر اساس تقسیم بندی هستند و این وجود لبنان و صلح و مشارکت مدنی را تهدید می کند.

شیخ کابان تأکید کرد که تشکیل دولت گام اصلی است که باید برداشته شود. اگرچه بسیاری از پروژه ها برای نابودی لبنان طراحی شده اند ، اما این بدان معنا نیست که هر آنچه روی کاغذ نوشته شده واقعیت دارد. زیرا مردم و مقامات لبنان می دانند که باید از میهن حمایت کنند.

به هر حال ، وی گفت ، افرادی هستند که می خواهند لبنان به یک بار سنگین در کشور و در منطقه تهدیدها تبدیل شود. حتی به قیمت فداکاری مردم لبنان و منافع ملی. با این حال ، باید بدانیم که گزینه درست و پایدار برای اصلاح امور کشور ، اتکا به منابع داخلی و اتحاد همه لبنانی ها است. در غیر این صورت کشور از دست خواهد رفت و در آخر توصیه من این است که مراقب بازی های منطقه ای و بین المللی باشید. زیرا در طول تاریخ ، این بازی ها چیزی جز ویرانی و بی ثباتی لبنان را به همراه نداشته است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید