فرزندپروری صحیح از تأثیرات آسیب های اجتماعی بر کودک جلوگیری می کند


ایسنا / چهارمحال و بختیاری یک استاد فلسفه و حکمت در موسسه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: “اگر کودکی تربیت صحیح را در خانواده ببیند ، همیشه فردی با شخصیت ، انسان دوستی ، دوستی ، عزت و اعتبار در هر موقعیت و موقعیتی خواهد بود ، اما اگر کسی تحصیل نکرده باشد ، نباید جامعه به دنبال دلیل آن بوده است ، اما این ضعف خانواده است ، اگر کودک به درستی در خانواده تربیت شود ، آسیب های اجتماعی وی تأثیری در او نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین حسروپنا عصر روز 21 ژوئیه در مرحله دوم 27 پروژه تقویت بنیان های ایمان و بدبینی دینی در شهرکرد با اشاره به اینکه سیستم هر جامعه از یک خانواده تشکیل شده است ، گفت: اگر جوامع خانوادگی از اصالت و هویت برخوردار باشند ، ادیان و حتی مکاتب سکولار بر مسئله خانواده تأکید کرده اند.

استاد فلسفه و خرد م theسسه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تعریف خانواده ، ادامه داد: زن و مردی که برای زندگی مشترک نامزد می شوند و صاحب فرزند می شوند ، نهاد خانواده را تشکیل می دهند تا آنها به تنهایی زندگی کنند یا زندگی با حیوانات یک نمونه است. نه خانواده ، در خانواده زوجین باید اوج دلبستگی به یکدیگر و فرزندان را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام توجه زیادی به حقوق خانواده دارد ، اظهار داشت: امام سجاد (ع) به حقوق حیوانات به عنوان یکی از حقوق دنیای طبیعی نگاه می کند ، درختان و گیاهان نیز از حقوق افراد جامعه برخوردار هستند ، همانطور که ترک مردم حرام است تشنگی ، اگر حیوانات یا درختان را آبیاری نکنند ، ما یک عمل حرام داریم ، مهربانی با حیوانات باعث افتخار و برکت می شود ، اما این به این معنی نیست که حیوان جایگزین کودک یا اعضای خانواده در خانواده شود.

بیشتر بخوانید  منصوریان: اگر ما از قانون پیروی نکنیم ، فوتبال به اشتباه پیش می رود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اصالت خانواده در اسلام استاد فلسفه و خرد با بیان اینکه مهربانی یا بدرفتاری با حیوانات اثر موقعیتی دارد ، گفت: اما در اسلام اصولی به نام خانواده وجود دارد که متشکل از مردان ، زنان است. و کودکان بسیار مهم هستند. بنابراین ، در اسلام اصالت با زن یا مرد نیست بلکه با خانواده است. مرد سالاری یا فمینیسم یا فرزندی از نظر اسلامی مردود است و کودک باید در قلب خانواده تربیت شود.

هوسروپناه اظهار داشت: اگر كودكی تربیتی صحیح را در خانواده ، در همه جای دنیا و در هر موقعیت و موقعیتی ببیند ، فردی با شخصیت ، انسانیت ، دوستی و عزت خواهد بود و دیگران همیشه برای پدر و مادر پدر رحمت الهی را جستجو می كنند. چنین کودکی آنها دارند ، اما اگر کسی تحصیل نکرده باشد ، نباید دلیل آن را در جامعه جستجو کرد ، اما این یک نقطه ضعف از طرف خانواده است. اگر کودک در خانواده صحیح تربیت شود ، راه درستی را طی خواهد کرد و آسیب های اجتماعی او تأثیری در او نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سال که آموزش از چه سنی شروع می شود ، گفت: “در گذشته روانشناسان فکر می کردند که سه یا چهار سالگی برای تربیت کودکان مناسب است ، اما بعداً فهمیدند که آموزش باید از بدو تولد شروع شود و امروز لازم است که توسط آنها پرورش یابد دوره جنینی است ، اسلام می گوید که تحصیلات قبل از انعقاد نطفه شروع می شود ، یعنی حتی غذای زوجین حتی قبل از انعقاد نطفه در تربیت کودک م effectiveثر است ، بنابراین به اموال حلال ، رعایت حقوق مردم و غیره توجه کنید. این را تحت تأثیر قرار دهید.

بیشتر بخوانید  ۲۷ میلیون سهامدار، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی دریافت کردند

درباره مسئله حقوق بشر ، هوسروپانا توضیح داد: “… گریه برای فقرا” ، که به معنی “وای بر فروشندگان یا فروشندگان” است ، فقط شامل کسبه و بازرگانان نمی شود ، بلکه شامل هر شخصی در هر شغل ، از جمله استاد دانشگاه ، روحانی. و … شامل ، كمك كمك والدین در تربیت فرزندان نیز نمونه ای از این قرآن است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه اسلامی آزاد با اشاره به اینکه والدین برای مراقبت از سلامت جسمی فرزندان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند ، ادامه داد: اما برخی والدین به همان اندازه که به تربیت بدنی توجه دارند ، به موضوع آموزش نیز توجه می کنند. سلامتی ، غذا ، لباس ، تحصیلات و غیره “آنها از عوامل مضر تربیت کودک آگاه نیستند و نیستند.

وی اظهار داشت: نوع رفتار ، گفتار و ارتباط والدین در حضور فرزندان می تواند یکی از عوامل مضر باشد و باید مراقبت شود ، زیرا هرگونه پرخاشگری و بی رحمی و خصومت والدین با یکدیگر تأثیر سو ad بر فرزندان خواهد داشت. حالت. دوستان کودکان نیز تأثیر مستقیمی در نحوه تربیت فرزندان دارند و والدین باید در این زمینه مراقب باشند.

هوسروپانا بر تربیت صحیح فرزندان و تشکیل خانواده صالح و نقش والدین در تربیت صحیح فرزندان و تشکیل خانواده صالح و مومن تأکید کرد و گفت: به نظر می رسد که آنها ظلم و ستم را از بین می برند و عدالت را برقرار می کنند و به کمک جامعه ای عادل و متشکل از خانواده های صالح ، عادل ، انسانی و دوست داشتنی می آیند.

بیشتر بخوانید  جریان قرآن در رودخانه خروشان نماز عرفه

اشاره به اینکه آموزش خشونت آمیز و غیرمنطقی گروه هایی مانند داعش ، وهابی ها ، طالبان و دیگران. این استاد دانشگاه نباید گفت به نام اسلام نوشته شده است: “اسلام علوی و مهدوی خشونت نیست و اسلامی که این گروه ها پذیرفته اند اسلامی تحریف شده است. “این شمری ، ثقفی و اموی است و اسلام پیامبر (صلی الله علیه وآله) نیست

سرانجام وی گفت كه تربیت فرزندان بر اساس عشق باعث می شود افراد با عشق به دنیا بیایند و افرادی كه قصد ندارند در هر شغل و موقعیتی به خلق خدا خدمت كنند و چنین افرادی جامعه مهدوی و در زمان منشا جهان پر از این افراد است. عدالت برقرار خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید