فردا یک روز کلیدی برای فهرست میراث جهانی اورامان است / آیا نمایندگان کشورهای عضو یونسکو موافق هستند؟ – کردستان نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سنندجوزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از استان کردستان در تاریخ 6 ژوئیه گفت: “در ماه اوت ، ما خبرهای خوب از ثبت جهانی اورامان را به مردم کشور اعلام می کنیم.” اکنون ، سه روز بعد ، مردم هنوز منتظرند. این درخواست برای برآورده شدن

یعقوب جیلیان؛ مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم ، در پاسخ به این سوال که پرونده ثبت جهانی اورامان کجا رفته است؟ وی توضیح داد: فردا با حضور نمایندگان کشورهای عضو یونسکو و در قالب کنفرانس ویدیویی ، پرونده ثبت جهانی اورامان بررسی و تصمیم نهایی در مورد ثبت جهانی این منطقه گرفته می شود.

وی افزود: این پرونده با مساحت 3000 کیلومتر و مساحت بیش از هزار کیلومتر یکی از مهمترین و بزرگترین پرونده های ثبت مناظر فرهنگی و تاریخی در یونسکو است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اینکه منطقه اورامان شامل حدود 600 روستا و شهر واقع در استانهای کردستان و کرمانشاه است ، یادآور شد: ثبت جهانی هورامان حضور گردشگران خارجی در منطقه و نقطه عطف تاریخ استان و این کشوری خواهد بود که امیدواریم در اسرع وقت محقق شود.

به گزارش تسنیم؛ هر ساله از هر کشور فقط یک مورد برای ثبت در نظر گرفته می شود و 24 اثر در سراسر جهان در سراسر جهان ثبت می شود.

انتهای پیام / 481 / ش

بیشتر بخوانید  هاشمی: به جای طرح حمایتی ، مجلس باید به دنبال شفاف سازی باشد

دیدگاهتان را بنویسید