فرار از تاج لامبدا از سیستم ایمنی / احتمال بستری شدن 1000 بیمار در گیلان



ایسنا / گیلان معاون وزیر بهداشت گیلان از شناسایی نوع جدیدی از جهش ویروس کرونا خبر داد و افزود: ما اخیراً با Lambda corona روبرو شده ایم که از سیستم ایمنی بدن فرار می کند و بسیار عفونی و کشنده است.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه طی روزهای اخیر افزایش تصاعدی بیماران کرون در این استان پیش بینی شده است اظهار داشت: متأسفانه این اتفاق افتاده است و هم اکنون بیش از 700 بیمار کرون در گیلان بستری هستند.

وی از بستری شدن یک شبانه روز 142 بیمار جدید در تاج خبر داد و افزود: متاسفانه 107 بیمار بیمار جدی در بخش مراقبت های ویژه داریم.

معاون پزشکی دانشگاه گیلان گفت: گیلان بیشترین میزان رشد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در رشت ، لاهیجان ، انزلی ، آستارا ، تالش و صومعه سرا دارد.

دهنادی مقدم با اشاره به اینکه اگر همچنان از رعایت پروتکل های بهداشتی و مسافرت چشم پوشی کنیم ، شاهد بستری شدن بیش از 1000 بیمار در بیمارستان خواهیم بود ، گفت: مهمترین تهدید برای سلامتی ما در حال حاضر تعداد زیاد مسافران از جنوب است و مرکز کشور. آنها به گیلان سفر می کنند و با افزایش ترافیک و تجمع به راحتی ویروس های جهش یافته را به مناطق مختلف کشور از جمله استان ما می آورند.

وی از شناسایی نوع جدیدی از جهش ویروس کرونا خبر داد و افزود: اخیراً با Lambda corona روبرو شده ایم که از سیستم ایمنی بدن فرار می کند و از عفونت و کشندگی بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  (تصویر) حضور میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در منزل یکی از اقوام

معاون وزیر علوم پزشکی گیلان هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی را فاجعه بار دانست و خاطرنشان کرد: افراد باید پروتکل های بهداشتی را به طور جدی دنبال کنند و به محض ظهور علائم سرماخوردگی به پزشک یا مراکز بهداشتی و درمانی جامع مراجعه کنند و در صورت ظن به کروناس جدا شده.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید