فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای / پرداخت دستمزد یکسان به همه شرکت کنندگان منتشر شده است


به گزارش خبرنگار موسیقی آژانس فارس ، چهاردهمین جشنواره موسیقی مناطق ایران در قالب این مسابقات غیرقابل رقابت از 20 اکتبر تا 2 نوامبر 1400 در کرمان برگزار می شود.

این جشنواره توسط دفتر موسیقی معاونت هنری برگزار می شود وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی و همکاری بین انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ اسلامی و رهنمودهای استان کرمان وجود خواهد داشت. این دعوت متناسب با اهداف و مأموریت های مندرج در قوانین جشنواره و شناسایی ، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان موسیقی قومی در سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت فرهنگی و موسیقی هر منطقه تهیه می شود.

ثبت نام در این جشنواره از طریق سیستم Bamak از 20/4/1400 تا 20/6/1400 انجام می شود.

موضوع جشنواره: مضمون اصلی “وحدت در انبوه موسیقی اقوام ایرانی” بر اساس محورهای سنت ، اصالت و آفرینش های درون قومی و بین قومی تعیین می شود. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب حداکثر تعداد هنرمندان برجسته در این زمینه است.

تعاریف: سنت: مفهومی با پذیرش عمومی و وفاداری به مردم ، شکل گیری خود به خودی در یک مفهوم جمعی ، تکامل روند و جریان مداوم ، تغییر و تحول ، انتخاب و انتقال شفاهی و به طور کلی سنت یک عامل فرهنگ گروه اجتماعی است.

اصالت: نوع متر و معیار در ماهیت گذشته ، ریشه های طبیعی و خلاق ، تولید جمعی بداهه ، عامل انتخاب آنچه باید ادامه یابد ، برعکس فرهنگ پذیری ، نوع ایده حفاظت در صورت ناپدید شدن یا ناپدید شدن و اصالت عاملی در روند ساخت کشورهایی است که پایه های آن هستند که اقوام را تشکیل می دهند. آفرینش های بین نژادی و بین قومی: ایجاد پدیده های موسیقی قومی را معمولاً می توان از این دو منظر مشاهده کرد که گاه بر اساس رفتار و نیازهای آنها در گروه قومی و گاه در روابط بین قومی پدید می آید.

با انتشار این دعوت نامه ، ستاد چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای از همه هنرمندان حوزه موسیقی قومی در زمینه اجرای صحنه و تحقیق دعوت به عمل می آورد. در صورت تمایل ، این دعوتنامه را با دقت مطالعه و اسناد و مدارک لازم را برای برگزاری هرچه بیشتر مثمرثمر بودن این رویداد ارسال کنید. در آن شرکت کنید ، برنامه های ارسال شده پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان کمیته انتخاب واجد شرایط دعوت به چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای خواهند بود .

بیشتر بخوانید  خودروها زیر برف در این شهر ایران دفن شد! + فیلم

A (بخش اجرای صحنه)
آثار ارائه شده در این دعوت در سه محور ارزیابی می شود: 1- سنت و هویت قومی ، 2- اصالت 3- نمایش هایی که در داخل یک گروه قومی ایجاد می شوند یا با محوریت ارتباط موسیقی قومی ایران شکل گرفته اند. این جشنواره ژانر محور نیست و فرصتی را برای حضور انواع موسیقی آوازی و سازها فراهم کرده است ، شناسایی و حضور نهایی گروه ها با تأیید نهایی کمیته انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای انجام می شود.

شرایط اجرای اجراهای صحنه ای:
– آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از 11 سپتامبر 2014 از طریق سیستم بامک است.
– نمونه های ویدئویی اجراها در قالب فیلم باید با کیفیت مطلوب (بدون جلوه و ویرایش) در سیستم بامک بارگذاری شود.
– مدت زمان نمونه فیلم نباید کمتر از 15 دقیقه باشد.
تعداد افرادی که اجرا می کنند بسته به اصالت موسیقی هر منطقه از یک تا حداکثر سه نفر خواهد بود.
– حداقل سن شرکت در این بخش 30 سال است.
– فقط ارسال مدارک در مورد دعوت داوطلبان تعهدی برای جشنواره ایجاد نمی کند.
– مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره باقی می ماند و پس داده نمی شود.برای گروه ها هزینه اتوبوس یا قطار بر اساس میزان کمک هزینه سفر محاسبه و پرداخت می شود.
اسکان و پذیرایی از حمل و نقل بین شهری پذیرفته شده و متصل به عهده ستاد جشنواره است.
– تعیین مکان ، تاریخ ، مدت زمان و زمان اجرا در ستاد جشنواره موجود است.
– کلیه پذیرفته شدگان در بخش دعوت نامه ، در صورت تحقق ، با همان حقوق و گواهی شرکت در جشنواره ارائه می شوند.
– این جشنواره پیش بینی می کند که به دلیل انتخاب محدود اجراهای اصلی در طول جشنواره ، از بین فیلم های ارسالی نیز آثاری را برای بارگذاری در وب سایت جشنواره انتخاب کند.

– بدیهی است که اسامی پذیرفته شدگان در قسمت دعوتنامه تنها پس از انتخاب کمیته گزینش از طریق سایت های رسمی جشنواره اعلام می شود و مسئولیت داوطلبان پیگیری اخبار و اطلاعات است.
www.nay.ir
www.ifmf.ir

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران آماده است تا با شماره های 09411491754 در تهران و 033432460988 در کرمان به تمام سوالات احتمالی داوطلبان پاسخ دهد.

ب (بخش تحقیق)
دو محور این بخش کنفرانس های مقاله نویسی و کنفرانس های علمی (داخلی و بین المللی) خواهد بود. مقالات باید به موضوع چهاردهمین جشنواره مرتبط باشد: “وحدت در تعدد موسیقی گروه های قومی: سنت ، اصالت و آفرینش های بین قومی و بین قومی.” موضوع مقاله ممکن است شامل دیدگاههای گسترده تری باشد ، مانند: شکل گیری انواع جدید موسیقی در مناطق ایران که پس از گسترش زندگی شهری ، ظهور رسانه ها و اینترنت ، زمینه گسترش اندیشه های موسیقی را در اقوام مختلف فراهم کرد.

بیشتر بخوانید  فیلم | فریاد خواهر کوچک شهید ضرغام پرست / شهید قبل از شهادت با کودک 2 ساله خود بازی می کند

کنفرانس های تحقیقاتی جشنواره بعداً در وب سایت جشنواره اعلام خواهد شد.

شرایط ارسال مقاله:
– آخرین مهلت ارسال به دبیرخانه جشنواره 11 سپتامبر 1400 از طریق سیستم “بامک” است.
– مقاله ارسالی نباید قبلاً در مجلات و مجامع علمی داخلی یا خارجی یا به زبان دیگری چاپ شده باشد یا در مرحله چاپ باشد.
– مقاله باید دارای بخشهایی باشد: خلاصه فارسی و انگلیسی ، کلمات کلیدی ، مقدمه ، روش تحقیق ، متن تحقیق ، نتیجه گیری ، پاورقی و کتابشناسی. اندازه این مقالات (شامل کلیه بخشهای مقاله) باید بین 5000 تا 5500 کلمه باشد. – خلاصه مقاله باید شامل بیان مسئله ، هدف ، روش تحقیق ، نکات ، یافته ها و نتایج مهم باشد. ، نتایج باید حاصل شود. اندازه چکیده 250 کلمه است و لازم به ذکر است که باید از چکیده خودداری شود.
– در مقالات علمی لازم است که کلمات کلیدی مقاله پس از خلاصه نویسی شود. تعداد کلمات کلیدی بین 3 تا 5 کلمه است. – عناوین و شماره های عکس ها ، شکل ها و نمودارها باید در بالای آنها ، و توضیحات مربوطه و منبع زیر آنها ، و تعداد هر یک از آنها در متن مشخص شود.
– تصحیح و معادل کلمات ، توضیحات و … آنها باید به ترتیب متن در متن شماره گذاری شده و در انتهای مقاله قبل از منابع در پاورقی ذکر شوند. – نحوه تماس با روش APA.
– صفحه اول باید به نام و نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان (عنوان) ، درجه علمی (آدرس ، تلفن ، ایمیل نویسنده) نویسندگان اختصاص یابد (و نام نویسنده مسئول مکاتبه با ستاره باید ذکر شود) پروژه تحقیق یا پایان نامه باید در صفحه اول باشد ، صفحه دوم باید بدون نام و اطلاعات نویسندگان باشد و فقط شامل عنوان مقاله ، چکیده و کلمات کلیدی به زبان فارسی و انگلیسی باشد و در صفحات بعدی بیشتر بخوانید .
– نویسنده باید مقاله جشنواره را با فرمت Word Office و PDF ارسال کند.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه شربت ابلیمو نذری | طرز تهیه شربت آبلیمو نذری

مهلت پذیرش آثار
اعم از اجرای مرحله ای یا تحقیقاتی و مقالاتی (حداکثر تا 11 سپتامبر و بیشتر) ، بارگذاری و ارسال آثار به سیستم امکان پذیر نیست.

نحوه ثبت و ارسال آثار
برای ثبت نام در چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ، با کلیک بر روی قسمت دعوت جشنواره ، یا با مراجعه به سیستم “Bamak” به آدرس ir.nay.bamak: // https ابتدا به وب سایت جشنواره ir.ifmf.www مراجعه کنید: // https ابتدا حساب ایجاد کنید Go پیش رو و کلیه اطلاعات عمومی درخواستی را ذخیره کنید.
همچنین عکس شخصی و تصویر کارت ملی یا کارت شناسایی را در سیستم بارگذاری کنید. این سیستم از 11 ژوئیه تا 11 سپتامبر فعال خواهد بود.
1- برای ثبت نام ، لازم نیست همه مراحل ثبت نام و ورود اطلاعات عمومی و شرکت در جشنواره به یکباره و در یک مرحله انجام شود. ابتدا می توانید در سیستم ثبت نام کنید و اطلاعات عمومی خود را وارد کنید و سپس ثبت نام را در جشنواره تکمیل کرده و پرونده های ویدیویی و متنی خود را بارگذاری کنید.
2- برای ضبط فیلم با تلفن همراه ، حتماً تلفن همراه خود را به صورت افقی نگه دارید و سپس فیلم را ضبط کنید.
3- هنگام ثبت نام در قسمت عملکرد مرحله ، ثبت عنوان گروه یا برنامه الزامی است.
4- فرمت های مجاز فایل های ویدئویی MP4 و WMA است. به یاد داشته باشید که اگر آن را با استفاده از قالب هایی که از نرم افزار تبدیل فیلم استفاده می کنند ، آن را به سایر فرمت های ویدیویی تبدیل کرده اید.
5 – حجم فیلم بارگذاری شده در این سیستم حداکثر 100 مگابایت در نظر گرفته شده است. اما اگر این فیلم توسط کمیته انتخاب جشنواره پذیرفته شود ، از داوطلب می خواهد فیلم را در فضای مجازی منتشر کند. جشنواره ای ارسال کنید.

6- کلیه اعضای گروه که به عنوان نوازنده یا خواننده شرکت می کنند باید جداگانه در سیستم بامک ثبت نام کنند.
For- برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و نحوه ثبت نام ، به ir.nay@bamak بنویسید یا با شماره 09034483291 تماس بگیرید (در ساعات کاری). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره با شماره های 09114491754 در تهران و 03432460988 در کرمان با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرید.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید