فراخوان اهدای جایزه سالنامه شعر «خبرنگاران» منتشر شد.



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران با انتخاب «خبرنگاران» همچون دوره های گذشته در سه رشته «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب) انتخاب شد. شعر) و «جشن» (از یک زندگی فعالیت شعری) توسط جمعی از شاعران، شاعران، خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه در حوزه فرهنگ و ادب مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دبیرخانه جایزه کتاب شعر سال روزنامه نگار با دبیری علیرضا بهرامی از شاعران و ناشرانی که مجموعه شعری را در سال 1399 منتشر کرده اند دعوت کرد تا با این شرایط در بخش جایزه کتاب سال شرکت کنند:

– این کتاب در سال 1399 منتشر شده و در شناسنامه وی درج شده است.

– چاپ اول به زبان فارسی در ایران منتشر شد.

– هیچ آهنگ یا مجموعه گروهی انتخابی وجود ندارد.

علاقه مندان برای شرکت در این بخش می بایست پنج نسخه از اثر خود را تا تاریخ 30 بهمن 92 به شماره تلفن 13355187 دبیرخانه دبیرخانه کتاب سال و یا یک نسخه از کتاب خود به تهران ارسال کنند. در همین آدرس و همزمان فایل پی دی اف کتاب را در سامانه «واشه» (ایران – سامانه مدیریت رویدادها و جشنواره های سمجرا) به نشانی vasheh.ir بارگذاری کنید.

در بخش ویژه ای که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می شود، آن دسته از شاعرانی که در ایران در هر سنی هنوز مجموعه شعری منتشر نکرده اند، می توانند آثار خود را با شرایط زیر – فقط – از طریق سامانه “شما” چاپ نشده ارسال کنند. :

2. شرکت کنندگان در این بخش تاکنون (چه قبل و چه امسال) در ایران مجبور به چاپ یا انتشار کتاب مجموعه شعر نبوده اند.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

– شرکت علاقه مندانی که پیش از این کتابی غیر از «مجموعه شعر» را منتشر کرده و یا منتشر خواهند کرد، در این قسمت بلامانع است.

– مجموعه اشعار باید به زبان فارسی باشد.

– تعداد اشعار حداقل بین 40 تا 50 قطعه و یا تعداد صفحات مجموعه شعر حداقل بین 80 تا 100 صفحه باشد.

– تمامی آهنگ ها باید به صورت فایل word (بی مترا دوازده) باشد. از ارسال مقاله از طریق پست به صورت فایل PDF یا چاپ شده روی کاغذ خودداری کنید.

– در این بخش تنها آثاری در مسابقه شرکت داده می شوند که تمامی مشخصات فوق را رعایت کرده باشند.

– حضور تمامی شاعران فارسی زبان داخل و خارج از کشور با هر ملیتی در این بخش آزاد است.

– منتخب آثار برگزیدگان این بخش در کتاب سالانه این جایزه منتشر خواهد شد و در صورتی که ناشران بخواهند آثار برگزیدگان این بخش را به صورت جداگانه منتشر کنند، دبیرخانه جایزه با آنها همکاری خواهد کرد.

علاقه مندان در این بخش فرصت دارند تا 30 بهمن ماه 93 فایل ورد آهنگ های خود را به صورت الکترونیکی به آدرس پنل جشنواره در سامانه «واشه» (سامانه مدیریت جشنواره و رویدادهای ایران-سمجره) بارگذاری کنند.

آخرین دوره از پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب احمدرضا احمدی، مجموعه شعر در رده کتاب سال و همچنین آثاری از مهران عزیزی، آزاده بسولی، زهرا گلابی زاده، سجاد ریاحی فارسانی و مرتز عابستانی، در بخش ویژه بدون کتاب و «محمد باکر کلاهی اهری» نیز در بخش تجلیل از فعالیت های زندگی و دستاوردهای شعری و ادبی از سوی هیئت داوران انتخاب، تجلیل و جوایز اهدا شد.

بیشتر بخوانید  عجایب در بازار خودرو ایران؛ داغ دل لاکچری سواران ایرانی تازه شد

دیدگاهتان را بنویسید