فتوای آیت‌ الله مکارم درباره انتقال بیماری کرونا



فتوای مکارم در مورد کرونا


آیت الله مکارم در مورد بیماری کرونا و انتقال عمدی آن فتوایی صادر فرمودند


حضرت آیت الله العظمی مکارم به پرسشی درباره رعایت بهداشت پاسخ گفته است.


متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:


پرسش: چنانچه بر اثر سهل انگاری افراد مبتلا به بیماری های واگیردار و عدم توجه به رعایت بهداشت، این بیماری به دیگران سرایت کند و موجب بروز خسارت گردد، آیا ضامن هستند؟


پاسخ: در صورتی که این کار سبب ابتلای به بیماری خطرناک منتهی به مرگ می شود دیه تعلق می گیرد و آن کس که باعث شده باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمانی سنگینی دارد آن را باید بپردازد.‌


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی همچنین گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند.


این مرجع تقلید در یک فایل ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، در این خصوص افزود: برای مقابله با این بیماری باید بر اعصاب خود مسلط باشیم و از ترس و استرس پرهیز نماییم.


آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر توکل بر خداوند، تاکید کرد: خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد.


وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی، ادامه داد: در این مقطع زمانی معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست.

بیشتر بخوانید  جملات الکی مثل سری ششم


وی تصریح کرد: از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد.


این مرجع تقلید بیان کرد: اگر مردم به وظایف خود از نظر بهداشتی به‌درستی عمل نمایند، ان شاالله مشکلی نخواهد بود و ما هم دعا می‌کنیم و امیدواریم موثر واقع شود.


همزمان آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع تقلید نیز با تاکید ضرورت توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفته بود: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.


separator line


بیشتر بخوانید


سوالات رایج در مورد ویروس کرونا (COVID-19)


اگر میخواهید کرونا نگیرید اینکارها را انجام بدید


دیدگاهتان را بنویسید