فاز اول فرودگاه سقز افتتاح شد / حجت الاسلام پورذهابی: فرودگاه سقز یکی از دستاوردهای انقلاب است


به گزارش خبرگزاری فارس از سقز ، فاز اول فرودگاه سقز به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان بعد از ظهر امروز با حضور معاون فعالیت های فرودگاه در فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی ، نماینده رهبر برتر کردستان افتتاح شد. و فرماندار

نماینده ولی فقیه در کردستان از فرودگاه سقز به عنوان یک پروژه مهم و بزرگ در استان یاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی فعلی و با وجود تحریم ها ، کار این پروژه کاری بسیار ارزشمند و پر برکت است.

وی در افتتاح فاز اول فرودگاه سقز گفت: “یک پروژه بزرگ مانند فرودگاه سقز یکی از دستاوردها و پیشرفت های انقلاب است و در این شرایط تحریم ها و مشکلات اقتصادی افتتاح و بهره برداری از این فرودگاه بسیار خوب است. و کار پر برکت و امیدواریم که مردم از خدمات وی استفاده کنند. “

وی افزود: مسئولان باید زمینه بهره مندی مردم از فرودگاه را فراهم کنند تا این پروژه عظیم بتواند در ارائه خدمات به افراد شایسته استان و شهرستان ساکز موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فرودگاه سقز گامی بزرگ برای توسعه استان است و همچنین به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام پورذهابی یادآور شد: امروز به دیدن هیجان و شادی مردم شریف و شایسته سقز برای افتتاح فرودگاه این شهر آمدیم و امیدواریم که این پروژه بزرگ در این روز مبارک موثر واقع شود.

اگر فرودگاه سقز امروز افتتاح نشود ، 10 سال دیگر طول می کشد

استاندار کردستان همچنین در مرحله بهره برداری از فاز اول فرودگاه سقز به شایعات و شایعات پیرامون این پروژه پاسخ داد و گفت: خدا را شکر همه وعده ها محقق شده است.

بیشتر بخوانید  آیا اصفهان فردا تعطیل است یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ – ایران چطور

باخمان مرادنیا گفت: فرودگاه سقز هدیه ای به مردم شهر و منطقه بود و اگر امروز برگزار نمی شد ، 10 سال دیگر می توانست طول بکشد ، اما با عزم مقامات و مجریان جهاد ، این امکان وجود داشت.

وی افزود: امروز یک پرواز آزمایشی به این فرودگاه انجام شد و یک هواپیمای مسافربری در اسرع وقت در این فرودگاه به زمین می نشیند.

وی یادآور شد که وعده های بزرگی مانند راه آهن همدان به سنندج ، فرودگاه ساکز و تلاش در بخش کشاورزی استان تحقق یافته است.

وجود فرودگاه در منطقه شمال غربی یک ضرورت مسلم است

مدیرکل فرودگاه های کردستان افزود: بهره برداری از فاز اول فرودگاه ساکز عید دولت استان کردستان است و این پروژه مهم طی چند سال راه اندازی شده و سایر قسمت های آن در آینده به اتمام می رسد.

امیرعباس نظری زاده افزود: همزمان با افتتاح فاز اول فرودگاه سقز ، اولین پرواز آزمایشی فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی در این فرودگاه به زمین نشستند.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته روند ساخت و ساز در فرودگاه سقز به دلیل کمبود بودجه و اعتبار به تأخیر افتاده بود ، اما در چند سال گذشته با تلاش کارکنان ساخت فرودگاه سرعت گرفته و مرحله اول آماده بود باز کن.

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان گفت: وجود فرودگاه در منطقه شمال غربی یک ضرورت مسلم است و با پیگیری های لازم و ایجاد منطقه تجارت آزاد مریوان و بانه ، این فرودگاه ضروری است برای شهرهای اطراف این شهر

به گزارش فارس ، باند فرودگاه سقز 2800 متر طول ، 30 متر عرض و 2300 متر مربع است.

بیشتر بخوانید  شرط برداشت یارانه واریزی اعلام شد

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج ، مرکز این استان واقع شده است.

استان کردستان در حال حاضر یک فرودگاه فعال در سنندج دارد و امروز فاز اول فرودگاه در ساکز افتتاح شد.

انتهای پیام / 2330/74


دیدگاهتان را بنویسید