مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فاجعه مدیریت ترافیک دیروز در تهران / در تهران در زمان زلزله چه می شود؟!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترافیک در روزهای بارانی در پایتخت پیچیده تر شده است و این نگرانی را به وجود می آورد که در زمان بحران هایی مانند تهران چه اتفاقی می افتد. از این رو بیش از پیش نیاز به اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با روزهای بارانی و رفع معضل ترافیک با به کارگیری روش ها و فناوری های نوین علمی احساس می شود و امیدواریم مدیریت شهری در این زمینه پیشگام باشد. در دوره ششم .

احمد صادقی روز گذشته در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره ترافیک در روزهای بارانی و ترافیک تهران گفت: . متاسفانه ترافیک دیروز یک فاجعه مدیریتی بود که باعث عصبانیت شهروندان شد.

صادقی افزود: بیشترین نگرانی من از عدم آمادگی و مدیریت ضعیف وضعیت ترافیکی مربوط به شرایط بحرانی مانند زلزله است که خدای ناکرده در شهر تهران در حال وقوع است. زمانی که شهر دچار این بی نظمی و تردد بی رویه با بارش اندک باران می شود که از روزهای قبل قابل پیش بینی است، مطمئناً در شرایط بحرانی که معابر اصلی شهر آسیب دیده و شهروندان شهر نگران هستند، با فاجعه ترافیکی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: تذکر من به شهردار تهران این است که بارش باران و برف در این ایام باید مانور و آموزش دستگاه ها برای روزهای حساس باشد نه بحران. نیاز به مدیریت یکپارچه شهری قطعا هوشمندی مدیریت شهری بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید  یارانه جدید امشب قابل برداشت است + زمان برداشت یارانه جدید مرحله دوم خرداد (۱۴۰۱)

صادقی افزود: این روزها امکان فراخوانی همه دستگاه ها در قالب مانور آموزشی ساعت صفر برای مدیریت یکپارچه و تقسیم کار هماهنگ برای همه دستگاه ها و رفع چالش های روزهای حساس فراهم شده است.

وی ادامه داد: این روزها تنها چند دستگاه خدمات رسان مانند معاونت خدمات شهری و پلیس راهور وارد می شوند؛ در حالی که در این روزها تعداد معدودی از خدمات رسان وارد می شوند. اگرچه این امر مستلزم کار ابزاری هماهنگ زیادی است، زیرا در مواقع بحران، تشکیل ستاد بحران باید نقشی ایفا کند که ما را از بحران نجات دهد.

صادقی با اشاره به سوالات متعدد شهروندان گفت: این روزها با سوالات متعدد شهروندان مواجه هستیم که از فرمانده محترم راهور می پرسند آیا برنامه منسجم و تمرین شده ای برای روزهای پایانی سال دارند؟ یا اینکه شهر و شهروندانش به امان خدا سپرده شده اند؟ پلیس تنها نیروی انتظامی است که با رانندگان خلافکار برخورد می کند یا برنامه ای برای کمک به شهروندان تهرانی در مواقع ضروری دارد؟ آیا وقت آن نرسیده که با هماهنگی بین دستگاه ها و استفاده از آخرین فناوری ها، طرحی جامع برای حل معضل ترافیک شهر تدوین کنیم؟ آیا نمی توان برنامه های تشویقی برای رانندگان تاکسی و رانندگان تاکسی اینترنتی برای ارائه خدمات در روزهای بارانی طراحی کرد؟ آیا با بستن تعطیلی ادارات دولتی در هنگام بارندگی نمی توان بار ترافیکی را کاهش داد؟ یا در این موارد با نصف کردن قیمت وسایل نقلیه عمومی شهروندان را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کرد؟

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این شرایط می توان با استفاده از ظرفیت اتوبوس های درون شهری برای جابجایی مسافران و یا جفت سازی و شخصی سازی خودروها، حجم خودروها را در سطح شهر کاهش داد. ” “

بیشتر بخوانید  شات شگفت انگیز از خط خرید گوجه فرنگی در اهواز

وی ادامه داد: چراغ های راهنمایی هوشمند که البته در چند سال گذشته نه تنها به این ظرفیت اضافه نشده است، بلکه آنچه از قبل از سر راه خارج شده بود، استفاده از امکانات عمومی و لزوم ورود به مجموعه های فرهنگی شهر تهران به آموزش شهروندان برای هدایت ترافیک و بسیاری از راه حل های دیگر مانند دورکاری می تواند از غافلگیری مدیران شهری جلوگیری کند.

صادقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه 26 آبان در دیدار با نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، خاطرنشان کردند: یافتن راه حل های علمی برای مشکلات کشور. وی در این نشست بر حل مشکلات مهم کشور از جمله آب، محیط زیست و موضوع مهم حمل و نقل و همچنین افزایش زمان سفر در سطح شهر بر اساس علم تاکید کرد.

صادقی در پایان گفت: امیدوارم شورای شهر ششم و شهردار تهران با راهکارهای علمی و استفاده از فناوری های نوین و هوشمند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در حل ترافیک پیش قدم شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *