مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فاجعه غذایی جهان در راه است/ عکس

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در حالی که بحران غذایی جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است، اکونومیست عکس روی جلد شماره جدید خود را به «فاجعه جهانی غذا» اختصاص داده است.

از آنجایی که بحران غذایی جهان را تحت الشعاع قرار داده است و تولید و تجارت جهانی غذا به دلیل عواملی مانند خشکسالی، تغییرات آب و هوایی، کمبود کودهای شیمیایی، قیمت بالای نفت و جنگ در اوکراین مختل شده است، اکونومیست به این موضوع اختصاص دارد.

این عکس سه دسته گندم را نشان می دهد و به جای یک دانه گندم، جمجمه انسان نقاشی شده است. بالای عکس نوشته: یک فاجعه غذایی در راه است.

اکونومیست در این تیتر نوشت: «ولادیمیر پوتین با حمله به اوکراین، زندگی مردم دور از میدان نبرد را نابود خواهد کرد و به نوعی ممکن است برای خودش متاسف شود». جنگ در اوکراین به سیستم غذایی جهان آسیب رسانده است. سیستمی که قبلاً توسط فوران‌های کرونا، تغییرات آب و هوا و شوک‌های قیمت انرژی تضعیف شده بود. صادرات غلات و دانه های روغنی اوکراین تا حد زیادی متوقف شده است و صادرات روسیه در معرض تهدید است. این دو کشور با هم 12 درصد از تجارت جهانی کالری را به خود اختصاص داده اند. از ابتدای سال 2022، گندم 53 درصد و تنها در یک روز در ماه مه رشد 6 درصدی داشته است.

این گزارش می افزاید: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که در ماه های آینده ممکن است با کمبود جهانی غذا مواجه شویم که ممکن است سال ها ادامه داشته باشد. قیمت بالای کالاها تعداد افرادی را که از دسترسی به غذای کافی مطمئن نیستند از 440 میلیون به 1.6 میلیارد افزایش داده است. حدود 250 میلیون نفر در آستانه قحطی هستند. اگر جنگ در اوکراین ادامه یابد و عرضه مواد غذایی از روسیه و اوکراین کاهش یابد، صدها میلیون نفر فقیر خواهند شد، ناآرامی سیاسی گسترش خواهد یافت، کودکان رنج خواهند برد، مردم از گرسنگی خواهند مرد و مردم از گرسنگی خواهند مرد.

بیشتر بخوانید  از این تاریخ واردات خودرو آغاز می‌شود

اکونومیست در پایان گفت: پوتین نباید از غذا به عنوان سلاح استفاده کند. کمبودها پیامد اجتناب ناپذیر جنگ نیستند. رهبران جهان باید گرسنگی را به عنوان یک مشکل جهانی ببینند که باید فوراً به آن رسیدگی شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *