غورمه ، غذای معروف ترکمن جرگلان در عید قربان


به گزارش خبرگزاری فارس از رازوجرگلان ، غورمه غذای معروف ترکمن های جرگلان در عید قربان است.

در عید قربان ، ترکمن ها گوشت گوشت گاو یا گوشت گوسفندی یا بز را از استخوان های آن جدا کرده و با استفاده از هیزم در گلدان های مخصوص می گذارند. که آن ها آشپزی می کنند. در واقع قرمه به معنای پخت و پز و سرخ كردن است.

ترکمن ها برای خرچنگ ها خمیر نمک درست می کنند و اتفاقاً این غذا به دلیل شور بودن بسیار خوشمزه است و همچنین اگر بعد از پذیرایی از مهمان باقی بماند ، می توان در روزهای بعد از آن استفاده کرد و خمیر نمک نیز به دوام آن کمک می کند.

غورمه از مادر خانواده این غذا همچنین بعنوان اولین ماده غذایی بعد از نان و چای روی میز ترکمن به عنوان غذای اصلی تهیه می شود و همچنین به عنوان پذیرایی عید قربان مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین غذای دیگری به نام سوپ چای از طریق این غذا با ریختن خرده هایی در کاسه و سپس ریختن مقداری چای روی آن و خوردن آن با نان تهیه می شود که البته به دلیل کم بودن زمان پخت توسط چوپانان می خورند. چراگاه بخور

برای پخت این غذا ، ابتدا باید گوشت را به اندازه شکر خرد کرده و سپس به یک تابه یا قابلمه مخصوص با کره یا چربی حیوان اضافه کنید و بعد از اینکه آب کره کمی آب گرفت ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و سپس آبی که آن را بپوشاند ، نمک بریزید و اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  پیام تبریک مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی به مناسبت هفته نیروی انتظامی

بعد از پختن یک تا یک ساعت و نیم که به نوع دام و سن آنها نیز بستگی دارد ، چه زمانی خوب رسیده خواهد شد.

در حالی که کف را هم می زنید آب اضافه کنید. مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمام گوشت ها را با روغن در آن مخلوط کرده و خوب بپزید. در حین پخت و پز باید مراقب باشیم آبی نداشته باشیم که باعث پوسیدگی خرده ریزها شود و همچنین با روغن زیاد سرخ شود. همچنین پوست را سخت می کند.

بیمارانی که فشار خون بالا و ضربان قلب دارند باید هنگام غذا خوردن مراقب بیماری و سلامتی خود باشند.

انتهای پیام / ر


دیدگاهتان را بنویسید