غنی خطاب به طالبان: چه کسی را می کشید؟ / قول دهید آب افغانستان را به دیگران نفروشید / جمهوری را نجات دهید



اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که روز شنبه (7 ژوئیه) وارد استان میزبان شد ، برای گروهی از ساکنان سخنرانی کرد. در هنگام تجمع ، او از طالبان پرسید که برای چه کسانی می جنگند. آیا آنها می خواهند کشور به دست دیگران بیفتد؟

غنی در جلسه ای با حضور بزرگان قبایل در استان میزبان گفت که اگر طالبان افغانستان را دوست داشته باشند ، آنها به مردم قول می دهند که مداخلات خارجی را قبول نمی کنند و افغانستان را به دیگران تحویل نخواهند داد.

غنی خطاب به طالبان افزود: “قول دهید که آب افغانستان را به دیگران نفروشید ، دخالت خارجی را نپذیرید ، افغانستان را از چهارراه اقتصادی به یک خیابان یک طرفه تبدیل نکنید.”

غنی همچنین گفت که جهان و مردم افغانستان می دانند که طالبان از کجا آمده و در کجا زندگی می کنند.

به گفته وی ، اگر روزانه 200 تا 400 افغان کشته شوند ، چه کسی سود می برد؟ غنی افزود که طالبان در حال تخریب هر آنچه دولت افغانستان انجام می داد و بمب گذاری بر روی هزاران خانه بود.

اما غنی از طالبان پرسید ، “آنها برای چه كسی این كار را می كنند؟”

وی تأکید کرد که روزی با طالبان دیدار خواهد کرد ، اما چرا این گروه امروز مذاکره نمی کند؟

غنی گفت: “ما از سوریه ، یمن ، لبنان ، الجزایر و عراق آموخته ایم ، هیچ چیز به طور تصادفی حاصل نمی شود.”

رئیس جمهور افغانستان در ادامه سخنان خود در خوست گفت: “ما به طالبان می گوییم قانون خدا را بپذیرند و بگذارید کنار هم بنشینیم. آنها می گویند هیچ توافقی با ایالات متحده وجود ندارد. “آمریکایی ها رفته اند. از این پس معامله با چه کسی می خواهید؟”

بیشتر بخوانید  سنگ کلیه در این استان بیداد می کند

غنی گفت كه آمریكا افغانستان را از افغانستان اخراج كرده و دو سال پیش نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریكا نوشت و از نیروهایش خواست تا آنجا را ترك كنند.

از طرف دیگر ، وی از طالبان خواست که شریعت را بپذیرند و در گفتگوهای صلح شرکت کنند.

غنی در سخنرانی در میان بزرگان ولایت خوست خاطرنشان کرد که امروز روز مقاومت برای جمهوری ، استقلال ، صلح ، دموکراسی و مدارا است.

در همان زمان ، غنی از مردم میزبان خواست که از جمهوری و صلح دفاع کنند ، در غیر این صورت آنها مسئول شش نسل بعدی خواهند بود.

غنی به کسانی که قصد داشتند رژیم را از داخل براندازند گفت: “ما از این پس منتظر آنها نخواهیم بود.”

رئیس جمهور افغانستان برای افتتاح فرودگاه بین المللی خوست به خوست رفته بود. این فرودگاه که توسط رئیس جمهور غنی افتتاح شد ، پنجمین فرودگاه بین المللی کشور است.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید