غلبه بر ترس از تغییر شغل


مفهوم تغییر شغل برای افرادی که به دنبال شغل جدید هستند بسیار جالب است، زیرا نشان دهنده امکان یادگیری مهارت های جدید، گسترش ارتباطات و تغییر رزومه است. اما این تغییر شغل ممکن است با ترس هایی همراه باشد که برای موفقیت بیشتر باید برطرف شود.

تغییر شغل یک تصمیم مهم در طول زندگی یک فرد است. در برخی موارد افراد از شغل قبلی خود خسته می شوند و به دلایلی مانند علایق شخصی، حقوق بالاتر، محیط کاری بهتر یا ناسازگاری با همکاران فعلی و کسب تجربیات جدیدتر ترجیح می دهند شغل خود را تغییر دهند. اما ترس از تغییر شغل می تواند برای برخی مشکل ساز باشد.

علل ترس از تغییر شغل

تصمیم برای تغییر شغل می تواند برای برخی دلهره آور باشد، اما همچنین هیجان انگیز است. تغییر شغل به دلایلی مانند حقوق و فرصت های بهتر می تواند وسوسه انگیز باشد. اما بیشتر از یک محیط ناآشنا می تواند بخش ترسناکی از داستان باشد. اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید، نیازی به ترس نیست. بسیار مهم است که یک فرد در محل کار خود رضایت شغلی داشته باشد و بر زندگی حرفه ای و شخصی او تأثیر بگذارد. اما اگر فکر می کنید که دیگر از شغل فعلی خود راضی نیستید، وقت آن است که به دنبال تغییر شغل و فرصت های جدید باشید.

کارجویان به موضوع شغل جدید علاقه مند هستند، زیرا می تواند فرصت های زیادی برای یادگیری و مهارت های جدید، گسترش ارتباطات و تقویت بیوگرافی فراهم کند. اما این تغییر شغل برای همه آسان نیست و برای بیشتر افراد می تواند ترسناک باشد. ترس از مصاحبه، ترس از شاغل نشدن و عدم اعتماد به نفس می تواند زندگی حرفه ای شما را خراب کند. اگر این مشکل را دارید، اکنون وقت آن است که با ترس های خود روبرو شوید و آنها را حل کنید.


ترس از تغییر شغل

هر فردی حدود یک سوم از عمر خود را در محل کار می گذراند، بنابراین علاقه مندی به محیط کار و لذت بردن از کار بسیار مهم است. اگر اینطور نباشد فرد بعد از مدتی بی هدف می شود و هیچ گونه پیشرفت شغلی نخواهد داشت. تغییر شغل می تواند فرصت های زیادی را برای افراد باز کند، داشتن اعتماد به نفس مهم است و نباید اجازه دهید ترس شما را شکست دهد و شما را ناراضی کند.

بیشتر بخوانید  خانم ها! آقایان عاشق این خصوصیات در زنان هستند!

ترس از ترک کارفرما و تنها ماندن

برخی از افراد، به خصوص کارمندانی که روابط بسیار خوبی با کارفرما دارند و سال ها در یک شرکت کار کرده اند، به سختی کار خود را ترک کرده و کارفرما را تنها می گذارند. وفاداری به کارفرما قابل ستایش است، اما وفاداری به خود مهمتر از آن است.

اول از همه، شما باید علایق شخصی و زندگی حرفه ای خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این، فرد باید همیشه به دنبال علایق شخصی و پیشرفت شغلی باشد. برای مقابله با این نوع ترس باید فعالیت های خود را به طور کامل و درست انجام دهید و با فکر به شغل بهتر و علایق خود ترس از تغییر شغل را کاهش دهید.

به شغل فعلی خود عادت کنید

بیشتر مردم از تغییر شغل می ترسند زیرا هویت آنها با شغل فعلی آنها گره خورده است. وابستگی به کار، عادات کاری و محیط کار، ایده تغییر شغل را استرس زا می کند و احساس می کنید با این تصمیم دیگر از آن خود نخواهید بود و هویت خود را از دست خواهید داد. برای مقابله با ترس های خود، باید ترس های خود را بهتر بشناسید و نقاط قوت خود را شناسایی کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. آیا می توانید از خود بپرسید که آیا این شغل لیاقت من را دارد؟ یا ماندن در این رشته باعث پیشرفت من می شود؟ باید بدانید که توانایی های زیادی دارید و می توانید از مهارت های خود بهتر استفاده کنید.

باید بخوانید:

نگران احتمال نفرت نسبت به شغل جدید باشید

افراد زیادی هستند که آماده تحمل شرایط سخت هستند، اما نمی خواهند تغییرات را بپذیرند. نباید اجازه داد افکار منفی بر کیفیت زندگی حرفه ای شما تأثیر بگذارد. منفی نگری منجر به از دست رفتن فرصت های بهتر و پشیمانی در آینده می شود. برای مقابله با این نوع ترس از تغییر شغل، باید فرصت های شغلی دیگر را در شرکت های دیگر بررسی کنید. شما باید اطلاعات کافی در مورد محیط کار، مدیریت شرکت و حوزه فعالیت در آن به دست آورید تا تصمیم درست و منطقی بگیرید و با وحشت خود مواجه شوید.

بیشتر بخوانید  ماه تولد شما + ماه تولد معشوقه تان = سرنوشت رابطه


ناآرامی در مورد شغل جدید

ترس از شکست

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دستاوردهای خود را به شادی تبدیل می کنند و با ترس دائمی از شکست دست و پنجه نرم می کنند؟ ترس از شکست می تواند حتی باهوش ترین و پرحرف ترین افراد را به سیاه چاله ناامیدی بکشاند. ترس از شکست در یک شغل جدید می تواند باعث شود فرصت های زیادی را از دست بدهید.

یکی از ساده ترین راه ها برای غلبه بر شک و تردید در مورد توانایی های خود زمانی است که با یک آگهی شغلی برای شغل آینده خود روبرو می شوید. شما باید اطلاعات کافی در مورد شغل داشته باشید و اطلاعات را به خوبی مطالعه کنید و به تعهدات کاری و مهارت های مورد نیاز شغل توجه کنید. از خود بپرسید که آیا مهارت هایی که دارید برای ورود شما به این تجارت کافی است یا خیر. یا چه مهارت هایی برای این شغل نیاز دارید؟ اگر مهارت های خود را به خوبی بشناسید، می توانید بر ترس از شکست غلبه کرده و موفق شوید.

ترس از ورود به محیط جدید

اکثر افراد در محیط کاری فعلی خود احساس راحتی و آرامش می کنند و به چنین محیطی عادت کرده اند. همه آنها را در محل کار می شناسند و در محل کار دوستان زیادی دارند و در واقع امنیت روانی در کار خود دارند. بنابراین کاملا طبیعی است که نمی خواهند آسایش خود را از دست بدهند و به فکر تغییر شغل باشند.

هنگام ورود به یک محیط کاری جدید، مدتی را برای آشنایی با محیط و قوانین و برقراری ارتباط مناسب با سایر همکاران اختصاص دهید. ورود به یک محیط ناآشنا می تواند برای هر کسی ترسناک باشد. برای رهایی از این ترس باید روابط خود را با همکاران گسترش دهید و سعی کنید با افراد جدید آشنا شوید و روابط اجتماعی خود را توسعه دهید. با این روش هیچ ترسی از ماندن در محیط های جدید وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  چطور با شوهر بی مسئولیت برخورد کنیم؟

ترس از پیدا نکردن شغل جدید

شما می خواهید شغل جدیدی را امتحان کنید و شغل جدیدی پیدا کنید، اما نمی دانید چه کاری می خواهید انجام دهید و هیچ ایده ای ندارید. تنها چیزی که درک می کنید نفرت از شغل فعلی است و می خواهید کار را ترک کنید. این سوال با توجه به شرایط کار و وضعیت اقتصادی جامعه کاملا طبیعی است و شما می توانید با تحقیق و مطالعه شغل و کاریابی این مشکل را حل کنید.


او از یک شغل جدید مراقبت می کند

نگرانی در مورد درآمد

داشتن شغل مورد نظر پول و درآمد است وگرنه نیازی به تغییر شغل نیست. بنابراین باید با این مشکل روبرو شوید و آن را بپذیرید. کسب مقدار مناسب پول مطمئناً یک هدف مهم است، اما می تواند هر چیزی باشد. اگر به دنبال تغییر شغل هستید، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و از مذاکره برای دستمزد نترسید. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و جستجو کنید و همیشه اهداف خود را بالاتر از حقوق خود نگه دارید. افرادی که با علاقه کار می کنند مطمئنا درآمد بیشتری خواهند داشت.

افراد آگاه می توانند مشاور مناسبی برای شما باشند. اگر شغل قبلی شما یکنواخت بود و نمی توانستید هیجان زیادی را در آن تجربه کنید. انتخاب شغل جدید می تواند برای شما استرس زا باشد. البته ترس از ناشناخته ها در همه وجود دارد، زیرا هر فردی سال هاست کار خود را انجام می دهد و الگوی تکراری است. حتی اگر فردی از شغل فعلی خود راضی نباشد، تغییر می تواند دلهره آور باشد.

باید بدانید که تغییر یکی از با ارزش ترین قدم هایی است که هر فردی می تواند در زندگی خود بردارد. میل به موفقیت و پیگیری اهداف عالی جدید مطمئناً قوی تر از استرس شما خواهد بود. بنابراین باید این احساس را تقویت کنید. افرادی که تا کنون همیشه در کار خود موفق بوده اند مطمئناً می توانند در شغل جدید خود موفق تر باشند. برای کسب اطلاعات صحیح در مورد مشاغل جدید همیشه با افراد تحصیل کرده و ماهر مشورت کنید در تصمیم گیری ها اشتباه نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید