غذای مناسب برای سرماخوردگی


خواب و استراحت عملکرد سیستم ایمنی و تمام توانایی شما را برای مبارزه با ویروس تقویت می کند سرد برای استفاده.

گلو درد، سرفه خشک من بینی کوتاه و گرفتگی آیا علائم معمولی هستند که معمولاً “در آن زمان همه ما” هستند سرد ما از آنها رنج می بریم، پس طبیعی است که همه از این بیماری متنفر باشیم.

معمولاً حدود 5 روز طول می کشد تا سرماخوردگی به طور کامل درمان شود، اما اگر رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهیم، می توانیم سریعتر از شر این ویروس خلاص شویم.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

در زیر لیستی از غذاهای مناسب برای شما آورده شده است مبارزه با سرماخوردگی آنها بسیار مفید هستند و خوردن آنها راحت تر است.

بستنی
بستنی خارش، تورم و خشکی گلو را برطرف می کند. همچنین شما را هیدراته نگه می دارد، که کلید مبارزه با آنفولانزا است. دریافت مایعات کافی ضخامت غشای مخاطی را کاهش می دهد و به کاهش احتقان کمک می کند.

از بستنی تهیه شده از آبمیوه های 100% طبیعی استفاده کنید و مراقب باشید که مواد مغذی دریافت کنید، نه آب با شکر. می توانید طعم سیب، انگور و توت فرنگی را امتحان کنید.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

ساندویچ بوقلمون
بوقلمون منبع پروتئین های کم چرب است که یک عنصر ضروری در رژیم غذایی است. اگرچه ممکن است از آن آگاه نباشید، اما اگر آن را بخورید، بدن شما انرژی لازم برای مبارزه با بیماری را دریافت می کند. با افزودن سس بلوبری می توانید طعم آن را بهبود ببخشید.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

آب سبزیجات
درست کردن و خوردن سالاد آخرین کاری است که می خواهید در دوران نقاهت انجام دهید. به جای آن می توانید یک لیوان آب سبزیجات با کمی نمک امتحان کنید. این نوشیدنی به هیدراته شدن بدن و تامین آنتی اکسیدان کمک می کند. هوس شیرینی کردی؟ به جای آن آبمیوه 100% طبیعی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص ویتامین B1

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

زنجبیل
آیا دل درد و حالت تهوع دارید؟ زنجبیل یک درمان خانگی است که اغلب در تسکین این علائم موثر است. برخی مطالعات نشان داده اند که این ماده به مبارزه با التهاب کمک می کند. می توانید آن را به غذاهای مختلف مانند رنده شده، پودر یا صاف کرده اضافه کنید و به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

سوپ مرغ
برخی از مطالعات علمی نشان داده است که سوپ مرغ علاوه بر مغذی بودن، به روند درمان کمک کرده و اثر ضد التهابی دارد. این مطالعات نشان داده است که آب مرغ توانایی مژه های بینی را برای محافظت از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها افزایش می دهد.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

سیر
افزودن سیر به عنوان طعم دهنده به سوپ ها انتخاب خوبی است. به نظر می رسد خواص ضد میکروبی دارد و سیستم ایمنی را تحریک می کند و می تواند به کاهش احتقان کمک کند.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

چای داغ
چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ آنتی اکسیدان هایی را که بدن برای مبارزه با بیماری ها به آن نیاز دارد تامین می کند و استنشاق بخارات آنها به کاهش احتقان کمک می کند.

افزودن یک قاشق مرباخوری عسل و یک تکه لیمو به چای در رفع گلودرد موثر است. اگر از کافئین موجود در چای خود ناراحت هستید، آن را با چای های بدون کافئین یا گیاهی جایگزین کنید.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

موز
معده به راحتی موز ورقه شده، له شده یا کامل را هضم می کند. کودکان مبتلا به آنفولانزا اغلب علائمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارند.

در این مواقع می توانید از موز به عنوان غذا استفاده کنید. موز با برنج، نان تست و سیب از جمله غذاهایی هستند که پزشکان استفاده از آن ها را پس از آنفولانزای معده برای آماده سازی بدن برای غذای جامد توصیه می کنند.

بیشتر بخوانید  به خواب رفتن تنها در ۱۰ ثانیه با کپسول دورمیرین فورت

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟
نان تست
اگر می‌خواهید غذا بخورید، نان تست یا کراکر (کوکی‌های بدون شکر) را امتحان کنید. این مواد غذایی آسان برای مبارزه با بیماری ها هستند.

علاوه بر این، با سوپ مرغ و رشته فرنگی به خوبی ست می شوند و می توانند گرسنگی شما را در زمانی که معده شما طاقت غذای سنگین را ندارد برطرف کنند.

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

وعده های غذایی نوشیدنی های جایگزین
اگر اشتهای خود را از دست داده اید، یکی از این نوشیدنی ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و کالری کافی دریافت می کنید.

از نوشیدنی های بدون لاکتوز با حداقل 6 گرم پروتئین و کمی شکر استفاده کنید. نوشیدنی هایی با طعم هایی مانند توت فرنگی و شکلات برای تامین ویتامین ها، مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن جذاب تر به نظر می رسند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید