غذای مفید برای فصل تابستان


بالاخره تابستان و گرمایش. نمی توان اعتراض کرد زیرا این همه میوه های خوشمزه و آبدار تابستانی به کمک این آفتاب و گرما در اختیار ما قرار می گیرد.

غذای مفید برای فصل تابستان

در این گرمای متلاطم، هیدراتاسیون برای بدن بسیار مهم می شود. البته این پایان ماجرا نیست. این بدان معناست که رژیم تابستانی فقط نوشیدن یک بطری آب نیست. البته باید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید، اما باید به فکر آبرسانی به بدن خود با مصرف مواد غذایی مناسب نیز باشید.

سوال اینجاست که در این روزهای گرم چه بخوریم تا اندام های بدن آب کافی دریافت کنند و انرژی بدن را تامین کنند؟ با ما همراه باشید تا با مناسب ترین غذا برای فصل تابستان آشنا شوید.

در طول روز، بدن ما حدود 2 تا 2.5 لیتر آب از طریق تعریق، ادرار یا حتی تنفس از دست می دهد. باید بدانید که هیدراتاسیون برای سلامت و حفظ اندام ها ضروری است، به همین دلیل متخصصان به بزرگسالان توصیه می کنند روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشند. اما تابستان و گرمای بی امان خورشید نیاز بدن به آب را افزایش می دهد.

بنابراین باید به فکر جذب مایعات بیشتر باشید. اما نوشیدن آب خالی تمام نیازهای بدن را برطرف نمی کند. خداوند انواع میوه ها و غذاها را آفرید که سرشار از آب و فیبر هستند و وظیفه آبرسانی بدن را بر عهده دارند.

غذای مفید برای فصل تابستان

میوه ها و سبزیجات: ستاره های هیدراتاسیون

شما احتمالا بهتر از آن می دانید که میوه ها و سبزیجات پر از آب هستند. این غذاهای سالم به طور متوسط ​​80 تا 95 درصد آب را تشکیل می دهند. در بین این میوه ها و سبزیجات، خیار دارای بیشترین مقدار آب است.

بیشتر بخوانید  کلیستین سولفات چیست و چه عوارضی دارد؟

در واقع میزان آب این میوه به 79 درصد می رسد. کاهو 95 درصد و گوجه فرنگی و کدو تنبل حاوی 94 درصد آب هستند. به همین دلیل است که سالاد خوشمزه کاهو با خیار و گوجه فرنگی یکی از بهترین میان وعده ها برای تابستان است. زیرا هم سرد است و هم به راحتی بدن را آبرسانی می کند. البته مواظب باشید که یک لیوان سس سفید در آن باقی نگذارید.

بدانید و به خاطر داشته باشید که نوشابه ها و حتی آب میوه ها فقط تشنگی را رفع می کنند و نمی توانند بدن شما را آبرسانی کنند. بنابراین هرگز آب را با آب میوه و آب میوه جایگزین نکنید

قهرمانان تامین آب در میان میوه ها، میوه های آبدار مانند هندوانه و خربزه با 91 درصد و پس از آن لیمو، گریپ فروت و پرتقال با 85 درصد آب هستند. البته سایر میوه های شیرین مانند زردآلو یا سیب نیز بین 86 تا 85 درصد آب دارند.

سایر میوه ها مانند آووکادو، شاه بلوط یا خرما کالری بالایی دارند و آب کمی دارند، اما حذف کامل آنها از سبد میوه ایده خوبی نیست. زیرا این میوه ها حاوی قندهایی هستند که دیر جذب می شوند و برای تامین انرژی بدن مورد نیاز هستند.

فرقی نمی کند که میوه یا سبزیجات در این فصل به صورت خام یا پخته مصرف شوند. با این حال، باید بدانید که پختن این غذاها مقدار کمی آب آن ها را کاهش می دهد. بهتر است این مواد غذایی را تا حد امکان خام مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی قرص میدودرین

لبنیات را سفارش دهید، اما نه زیاد

به گفته متخصصان شیر یکی از مایعات مفید برای آبرسانی به بدن است زیرا بین 80 تا 91 درصد آب دارد. البته شیر بدون چربی بیشتر از این آب دارد. موقعیت های بعدی ماست کم چرب با حدود 88 درصد آب و پنیر سفید کم چرب با 86 درصد آب است.

به همین دلیل، مصرف این غذا راه خوبی برای آبرسانی به بدن در گرمای قلب است. با این حال بهتر است در مصرف احتیاط کنید. این بدان معناست که سعی کنید تا حد امکان کمتر از محصولات لبنی چرب استفاده کنید.

غذای مفید برای فصل تابستان

گوشت و ماهی

ماهی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی آب است. در واقع این غذاهای سالم بین 65 تا 80 درصد آب دارند. گوشت قرمز نیز به نوبه خود حاوی 50 تا 70 درصد آب است. البته میزان جذب آب از این غذاها به نوع پخت آن بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که گوشت قرمز نیز حاوی چربی است.

قهرمانان تامین آب در میان میوه ها، میوه های آبدار مانند هندوانه و خربزه با 91 درصد و پس از آن لیمو، گریپ فروت و پرتقال با 85 درصد آب هستند. البته سایر میوه های شیرین مانند زردآلو یا سیب نیز بین 86 تا 85 درصد آب دارند.

اگر می خواهید بدن خود را با غذاهای غنی از پروتئین آبرسانی کنید، باید بدانید که یک تخم مرغ حاوی 75 درصد آب است و می تواند جایگزین خوبی برای گوشت با محتوای چربی بالا باشد. البته واضح است که هیچ غذایی حتی میوه و سبزی جایگزین آب نمی شود.

بیشتر بخوانید  انوکساپارین سدیم چیست؟ (موارد مصرف + عوارض)

همیشه در گرمای تابستان یک بطری آب در دست بگیرید. بدانید و به خاطر داشته باشید که نوشابه ها و حتی آب میوه ها فقط تشنگی را رفع می کنند و نمی توانند بدن شما را آبرسانی کنند. بنابراین هرگز آب را با آب میوه و آب میوه جایگزین نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید