مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر خوراکی هایی را در نظر گرفته ایم که می توانید در شب امتحان بخورید با مجله دلگر همراه باشید.

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

در طول امتحان، هدف این است که دانش‌آموزان رژیمی داشته باشند که حافظه را تقویت کند، نه تضعیف، و ما به دانش‌آموزان در مورد عوامل متعددی مانند بی‌خوابی، نگرانی، اضطراب، پرخوری، مصرف برخی مواد که روند انتقال را کند می‌کند، توصیه می‌کنیم.

توصیه کلی این است که دانش آموزان ابتدا مراقب سلامتی خود باشند تا دچار مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و گرمازدگی نشوند و در هضم غذا اختلال ایجاد نشود. در حالی که با آرامش از غذا لذت می برید.

* نوشیدن قهوه یا چای غلیظ در طول امتحان مفید نیست
نوشیدن قهوه یا چای قوی در طول امتحان مفید نیست و باید یک چای سبک باشد. علاوه بر ورزش سبک در برنامه روزانه و صبحانه یکی از مهم ترین مسائلی است که دانش آموزان باید در ایام امتحان به آن توجه کنند و سعی کنند صبحانه ای مقوی بخورند.

اگر پنیر می خورید حتما با گردو بخورید و یک لیوان شیر گرم با دو قاشق عسل و عدس یا تخم مرغ هم بسیار مفید است.
هر وعده غذایی اعم از صبحانه، ناهار یا شام نباید به گونه ای طراحی شود که حجم معده دانش آموز را افزایش دهد. زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی را به همراه دارد.

راه های افزایش حافظه در فصل امتحانات

* مصرف مناسب میان وعده
همچنین باید تنقلات مناسب، بهترین میوه ها، آجیل، میوه های خشک یا ساندویچ های تهیه شده از نان، پنیر و گردو مصرف کنید و به والدین توصیه می شود در طول امتحان غذاهایی را که دانش آموزان بیشتر به آن علاقه مند هستند، تهیه کنند.

بیشتر بخوانید  حساسيت به چسب زخم و پیامدهای آن

آب آشامیدنی بسیار مهم است. زیرا افرادی که به اندازه کافی آب می نوشند تمرکز بهتری روی فعالیت های ذهنی دارند و فعالیت بدنی به خصوص در صبح باعث کاهش استرس و افزایش جریان خون به مغز و آرامش می شود.

* دانش آموزان از مصرف غذاهای پرچرب پرهیز کنند
دانش آموزان باید از غذاهای پرچرب پرهیز کنند. زیرا این غذاها بر تمرکز تأثیر می گذارند و حافظه را مختل می کنند; نوشیدنی های گازدار، به ویژه در هنگام امتحانات، می تواند ناراحت کننده و تحریک کننده باشد.

شام را باید خیلی کم و زود مصرف کرد و تا آخر شب نگذارد و غذا کم، مفید و مقوی باشد.

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

آیا می خواهید بیدار بمانید؟

بسیاری از دانش‌آموزان بر این باورند که دلیلی که بلافاصله بعد از نشستن در امتحان احساس خواب‌آلودگی می‌کنند، با وجود اینکه شب قبل به اندازه کافی خوابیده‌اند، اضطراب است و دلیل واقعی آن ممکن است مصرف بالای کربوهیدرات باشد.

این نکته ای است که دکتر رضا امانی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفت وگو با ایسنا به آن اشاره می کند و می گوید: مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات باعث خواب آلودگی دانش آموزان در هنگام آزمون می شود.

کربوهیدرات ها به سادگی قندها یا ترکیبات پیچیده تری مانند نشاسته هستند که از چند گروه قند تشکیل شده و منبع انرژی خوبی برای بدن هستند، بنابراین بسیاری از افراد قبل از آزمایش تصمیم می گیرند.

یک صبحانه پر کربوهیدرات و شکر میل کنید و حتی برخی برای دریافت انرژی بیشتر از برنج به عنوان صبحانه استفاده می کنند! دکتر امانی می گوید: اما در حالی که این غذاها برای قند خون مفید هستند، مصرف آنها قبل از آزمایش می تواند عملکرد مغز را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  دلایلی که چرا هر روز کاکائو داغ می نوشید!

در شام امتحان چه بخوریم؟

همچنین اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کند قبل از امتحان یک لیوان شیر گرم بنوشند تا قبل از امتحان بخوابند و قهوه، چای یا نوشابه را حدود ساعت 6 قبل از خواب بنوشند. اجتناب کردن

غذاهایی مانند لوبیا، سویا، موز، تخم مرغ، آجیل، شیر و لبنیات مصرف کنید تا اضطراب را کاهش دهید و قبل از امتحان یک خواب راحت داشته باشید.

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

به کارگیری نکات و توصیه های زیر توانایی شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد.

1- هنگام کار یا درس خواندن غذا نخورید و زمان خاصی را برای این کار در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

2- مطالعات دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تأثیری که در بهبود کیفیت خواب دارند، در هنگام امتحانات عصر مفید هستند.

3- در صبح امتحان برای افزایش کارایی مغز بهتر است از مواد غنی از پروتئین یا فیبر مانند تخم مرغ، نان سنگک یا زرشک با عسل یا پنیر استفاده شود.

متخصصان تغذیه به دانش آموزانی که خیلی ناراحت هستند و نمی توانند صبحانه مقوی بخورند توصیه می کنند موز و مقداری کشمش بخورند.

5. برخی از دانش آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می کنند، پس بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنید. برخی از سبزیجات مانند ریحان، نعناع، ​​کاهو و سیب برای کاهش اضطراب بسیار مفید هستند.

6- خوردن نان، پنیر و آجیل یا غذاهای عدس در روز امتحان به آرامش شما در طول امتحان کمک می کند. همچنین مصرف عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

7. مصرف جگر، گوشت و ماهی به کاهش اضطراب کمک زیادی می کند، زیرا کم خونی یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

بیشتر بخوانید  از بیماری ابولا چه می دانید؟

8- مصرف سبزیجات و میوه های تازه توصیه می شود.

9- در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و کره ترش خودداری کنید و خوردن شیر و ماست شیرین را هر روز فراموش نکنید.

10- در هنگام امتحان بیشتر مراقب سلامتی خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرما، مسمومیت های غذایی و سوء هاضمه قرار نگیرید و از صرف غذا در بیرون پرهیز کنید. غذا را خوب بجوید و آهسته بخورید.

11. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید، اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها در وسط غذا می تواند باعث سوء هاضمه و نفخ شود.

12- از مصرف زیاد شیرینی ها و تنقلات خودداری کنید. شاید در نگاه اول این غذاها پرانرژی به نظر برسند اما باید توجه داشت که این ویژگی بسیار کوتاه مدت است و بعد از مدتی احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.

غذایی که می توانید در هنگام امتحان در عصر بخورید

برخلاف تصور عموم، یادگیری نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی دهد، بنابراین مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب در ایام امتحانات نه تنها مضر نیست، بلکه باعث چاقی نیز می شود.

14. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را روشن یا خراب کند.

15- مصرف روزانه یک لیوان شیر پزشکی برای ایجاد آرامش در دوران آزمایش موثر است.

16- مصرف مغزها مانند بادام، کشمش، فندق، گردو و نخود که سرشار از منیزیم هستند به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از عوامل کاهش یادگیری است.

17. ماست ترش و ماست خواب آور است اما خوردن ماست شیرین مفید است.

18- از نوشیدن قهوه و چای غلیظ بپرهیزید، اما چای کمرنگ مفید است.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *