غذایی که شما را عصبی می کند!


جالب است بدانید که می توانید از خوردن برخی غذاها لذت ببرید، در حالی که تاثیر واقعی و نهایی آنها بر خلق و خوی شما «خشم» یا «افسردگی» است.

غذایی که دوست دارید می تواند دقیقاً تأثیر معکوس بر خلق و خوی شما داشته باشد. در واقع، ممکن است از خوردن آنها لذت ببرید در حالی که تأثیر نهایی واقعی آنها بر خلق و خوی شما خشم یا افسردگی است.

همه ما از عوامل استرس زا آگاه هستیم که هر روز و هر ساعت اعصاب ما را تحریک می کنند. در همین راستا برخی از غذاها تصمیم گرفته اند ما را عصبانی کنند.

در واقع، مصرف این غذاها می تواند شما را بیشتر با اثرات این عوامل استرس زا تحریک کند. پس با کوچکترین تحریکی از فر خارج شوید. این نوع غذا شما را غمگین، «بدخو» و عصبانی می کند. هیچ کس دوست ندارد اینقدر بی حوصله باشد. و البته هیچ کس یک فرد تحریک پذیر و مزاحم را دوست ندارد.

چیپس سیب زمینی

خواندن این جمله ممکن است برای دوستداران سیب زمینی ضربه ای باشد، اما چیپس مقصر شماره یک در بین غذاهای تحریک کننده و تحریک کننده است.

این ویژگی چیپس به دلیل سرخ شدن عمیق و کامل آن در روغن و چربی های امگا 6 در روغن سرخ کردنی است که با ورود به بدن از عملکرد صحیح چربی های امگا 3 جلوگیری می کند. چربی های امگا 3 چربی های مختلفی هستند که در تنظیم خلق و خو و تقویت رفتار بسیار موثر هستند.

چیپس سیب زمینی

بنابراین جلوگیری از عمل و تأثیر آنها بر بدن، احتمال صبر و شکیبایی را در انسان کاهش می دهد. بنابراین تا حد امکان مصرف «چیپس» را در رژیم غذایی روزانه خود کاهش دهید.

بیشتر بخوانید  معرفی کپسول نعناع فلفلی و فواید مصرف آن

فراموش نکنید که چیپس با تامین کالری بالا و البته کمترین میزان مواد مغذی برای بدن شما نقش بسیار مهمی در ایجاد چاقی و در نهایت دیابت، «فشار خون»، «چربی خون» و … دارد.

نوشیدنی های شیرین با کربوهیدرات

نوشیدنی های غیر الکلی و شیرین نه تنها رفتار و خلق و خوی فرد را تحریک می کنند، بلکه برای سلامت کلی بدن نیز مضر هستند. این نوشیدنی ها سرشار از “قندهای شیرین” و همچنین شیرین کننده های مصنوعی هستند.

غذایی که شما را عصبی می کند!

نوشیدنی های شیرین

بنابراین وقتی این نوشیدنی را می نوشید، این مقدار زیاد قند در بدن به چربی تبدیل می شود و در نهایت اثر قند را به صورت کاهش شادی و تبدیل فرد به فردی عصبانی بر بدن می گذارد.

به یاد داشته باشید که جایگزین های زیادی برای این نوشیدنی ها وجود دارد. مانند چای سرد خانگی، آب میوه های طبیعی، سرد و حتی آب میوه های طعم دار با تکه های میوه!

شیرینی و دونات

بسیاری از مردم امروز عاشق خوردن یک کیک بزرگ در یخچال برای شروع یک روز جدید هستند! بله، متأسفانه شیرینی ها و کوفته ها نه تنها سرشار از قند و چربی و البته چربی و کالری هستند، بلکه مصرف آن ها باعث «خشم» و کج خلقی می شود.

شیرینی و دونات

شاید خوردن شیرینی بخشی از برنامه معمول صبحانه شما بوده باشد، اما زمان آن رسیده که مصرف خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که مصرف آنها به محرک ها و عوامل استرس زا روزانه نیرو می بخشد تا شما را مضطرب و عصبانی کند.

بیشتر بخوانید  قرص مخمر تاپ لوور ویتارمونیل چیست؟

برای شروع، این یک راه عالی برای صحبت در مورد غلات کامل است. این شیرینی ها علاوه بر داشتن قند کمتر، به دلیل وجود «لطافت»، راهی برای کمک به کاهش وزن با کنترل اشتها ارائه می دهند.

مارگارین

اگرچه در دنیا شایعه شده است که «مارگارین» روغن خوبی است و هیچ ضرری برای سلامتی ندارد، اما واقعیت این است که همین مارگارین سرشار از چربی های امگا 6 است که تأثیر زیادی در تغییر خلق و خوی دارد.

مارگارین

مارگارین غذای واقعی نیست. به همین دلیل است که بدن به خاطر این ترکیب در مورد نحوه مقابله با این همه چربی سردرگم است! پس چرا به جای مارگارین «کره گیاهی» را انتخاب نکنیم؟

بادام بسته بندی شده

همه ما بادام زمینی بسته بندی شده را می شناسیم که در همه فروشگاه ها به فروش می رسد. این بادام زمینی فرآوری شده سرشار از سدیم، افزودنی های طعم دهنده و بوهای مصنوعی است که ممکن است با اختلالاتی مانند “مشکلات تنفسی”، خس خس سینه، “میگرن” و سوزن سوزن شدن و ضعف عضلانی همراه باشد.

بادام زمینی

در عوض، بادام زمینی و سایر آجیل های تازه، بدون نمک یا حداقل فرآوری نشده را انتخاب کنید.

منبع: یام نیوز


دیدگاهتان را بنویسید