غذاهایی که به سلامت دندان آسیب می رسانند



غذاها و نوشیدنی هایی که در رژیم غذایی گنجانده شده است ، بر سلامت دندان ها و لثه های فرد تأثیر می گذارد.

به گزارش ایسنا ، در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها سلامت دندان و لثه شما را بهبود می بخشند ، برخی دیگر می توانند منجر به پوسیدگی دندان ، فرسایش و بیماری های دهان شوند.

در یک گزارش ، وب سایت Health Line برخی از انواع غذاها و نوشیدنی ها را ذکر کرده است که می توانند بر سلامت دندان تأثیر بگذارند:

نوشابه و نوشیدنی های شیرین: نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، قهوه شیرین و نوشیدنی های انرژی زا تأثیر منفی بر سلامتی دارند این نوع نوشیدنی ها خاصیت اسیدی دارند و شرایط لازم را برای باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی و پوسیدگی دندان فراهم می کنند. باکتری های تقویت کننده پوسیدگی مانند استرپتوکوک موتانس از قند تغذیه می کنند و اسیدهایی تولید می کنند که مینای دندان را از بین می برد یا تجزیه می کند.

شکر ، شکلات: همانطور که گفته شد ، شکر باکتری های مضر دهان را تغذیه می کند ، که منجر به تولید اسید و از بین رفتن مینای دندان می شود. به همین دلیل مصرف قندها مهمترین عامل خطر پوسیدگی دندان است. با این حال ، ثابت نشده است که قندهای طبیعی موجود در غذاهایی مانند میوه ها و محصولات لبنی نقش مهمی در پوسیدگی و پوسیدگی دندان دارند.

نان سفید و غذاهای نشاسته ای تصفیه شده: کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و برنج و برخی غذاهای نشاسته ای مانند چیپس سیب زمینی می توانند بر سلامت حفره دهان تأثیر بگذارند. مانند قندها ، باکتری های موجود در دهان نیز به سرعت قندهای موجود در منابع کربوهیدرات مانند نان سفید و چیپس را تحریک کرده و اسید فرسایشی لعابی تولید می کنند.

بیشتر بخوانید  عضویت افتخاری یک کره ای در فدراسیون گلف - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

آب میوه: اگرچه آب میوه 100٪ حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است ، اما نوشیدن زیاد آن می تواند به دندان های شما آسیب برساند. آب میوه ها اسیدی هستند و می توانند مینای دندان را از بین ببرند.

غذاهای چسبناک و جامد: برخی از غذاها می توانند خطر پوسیدگی دندان یا پر شدن دندان را افزایش دهند. به عنوان مثال ، جویدن غذاهای جامد مانند آب نبات می تواند به دندان آسیب برساند. عادت جویدن یخ می تواند منجر به ترک دندان شود. علاوه بر این ، آب نبات ها و شکلات ها ، مانند کارامل و تافی ها که به دندان می چسبند ، می توانند احتمال بیرون آمدن پر کننده های دندان را افزایش دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید