غذاهایی که باعث اضافه وزن و چاقی می شوند!


بدترین نکات کاهش وزن

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید بدترین غذا برای کاهش وزن آن ها ملاقات می کنند.

http://www.delgarm.com/

لیست غذاهای چاق

همه این غذاها اسید تولید می کنند و باید فورا از رژیم غذایی حذف شوند. این غذاها باعث التهاب بدن، عدم تعادل هورمونی، اختلال در سیستم لنفاوی بدن، احتقان کبد و چاقی می شوند.

ice-cream- بستنی

مطمئنم وقتی بستنی های لیست را دیدید تعجب نکردید، اما دلیل بستنی آن چیزی نیست که فکر می کنید. امروزه بستنی سرشار از قندها و چربی های مضر است. همچنین با رنگ های مصنوعی و رایحه های مضر برای اعصاب است که نباید در غذا مصرف شود. این سموم عصبی به سیستم عصبی و مغز آسیب می رسانند. این سموم روی وزن شما نیز تاثیر می گذارند.

برای کنترل متابولیسم باید تعادل مواد شیمیایی در مغز حفظ شود. اگر هر ماده ای تعادل را به هم بزند و به هم بزند، می تواند به سلامت و وزن آسیب برساند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، تهیه بستنی در خانه است.

راه حل: بستنی خود را در خانه درست کنید و افزودنی های غیر شیمیایی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

پیتزا – چینی

همه پیتزاها بد نیستند، اما بیشتر پیتزاهای موجود در بازار و پیتزاهای یخ زده سرشار از مواد مصنوعی هستند. این پیتزاها از آرد سفید درست می شوند و مانند قند در بدن واکنش نشان می دهند و باعث چاقی و اختلال در تعادل قند خون می شوند. به یاد داشته باشید که پنیر غذای سالمی نیست. بیشتر پنیرها سرشار از نمک هستند و بسیار فرآوری شده اند.

بیشتر بخوانید  ۹ درمان خانگی برای تارهای صوتی متورم

راه حل: در خانه پیتزا درست کنید و از سس، پنیر و آرد سالم استفاده کنید.

سیب زمینی سرخ کرده – سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده نه تنها سرشار از چربی است، بلکه حاوی یکی از قوی ترین مواد سرطان زا در غذا، آکریل آمید است. آکریل آمید زمانی تشکیل می شود که سیب زمینی در دمای بالا پخته می شود. آکریل آمید می تواند باعث التهاب و بر هم زدن تعادل اسید در بدن شود.

علاوه بر این، بیشتر روغن هایی که برای سرخ کردن استفاده می شود در مجاورت اکسیژن و دمای بالا تجزیه می شوند و باعث التهاب و التهاب بدن می شوند. تحقیقات نشان می دهد که تورم و التهاب عامل اصلی بیماری های مختلف مانند سرطان، بیماری های قلبی، آرتروز و افزایش وزن هستند.

راه حل: یاد بگیرید که چگونه سیب زمینی را به روشی سالم بپزید تا میزان آکریل آمید را کاهش دهید.

سیب زمینی چیپس – چیپس سیب زمینی

شاید از دیدن چیپس های موجود در این لیست تعجب نکنید، اما به خاطر داشته باشید که تراشه ها حاوی بیشترین میزان آکریل آمید هستند.

راه حل: به جای چیپس، سیب زمینی شیرین بخورید. همچنین می توانید چیپس سیب زمینی درست کنید.

بیکن – گوشت خوک

اگرچه گوشت خوک ممنوع است و ما در ایران اصلا از آن استفاده نمی کنیم اما برای کسانی که در خارج از ایران فارسی صحبت می کنند و به این گوشت دسترسی دارند پیشنهاد می کنیم آن را از رژیم غذایی حذف کنند.طبق بررسی ها مصرف روزانه گوشت خوک شور در حال افزایش است. . خطر بیماری قلبی (42%) و دیابت (19%). برخلاف برخی از رژیم های غذایی، گوشت خوک باعث کاهش وزن نمی شود و در رژیم غذایی مناسب جایی برای کاهش وزن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  بررسی آداب خوردن و نوشیدن از دیدگاه طب سنتی اسلامی

قبل از خوردن گوشت خوک به اثرات آن بر سلامتی فکر کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف 14 وعده گوشت خوک در ماه می تواند منجر به بیماری ریوی شود. به یاد داشته باشید که هیچ برنامه کاهش وزن نباید باعث از دست دادن سلامت عمومی شود. اکثر رژیم های غذایی غنی از پروتئین باعث این مشکل می شوند زیرا گوشت خوک منظم در رژیم غذایی وجود دارد.

راه حل: از سایر گوشت های موجود مانند گوشت گاو و گوسفند استفاده کنید.

هات داگ هات داگ

مطالعات نشان می دهد که خوردن هات داگ و سایر گوشت های فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده (67 درصد) را افزایش می دهد. ماده ای که در هات داگ و گوشت خوک یافت می شود نیترات سدیم است. باعث سرطان خون و تومورهای مغزی در کودکان می شود. همچنین باعث سرطان روده بزرگ می شود.

راه حل: می توانید این غذا را با سبزیجات جایگزین کنید.

دونات – دونات

دونات های تازه برای میان وعده بد به نظر نمی رسند، اما بیشتر دونات ها 35 تا 40 درصد چربی ترانس دارند. چربی های ترانس بدترین نوع چربی هستند که می توانند باعث چاقی، بیماری قلبی و سرطان شوند. دونات ها همچنین حاوی شکر و افزودنی های مصنوعی هستند. علاوه بر این، هر دونات حدود 300 کالری دارد.

راه حل: طرز تهیه دونات را یاد بگیرید و در خانه درست کنید. به مقدار شکر هم توجه کنید.

جوش شیرین

بر اساس مطالعه دکتر جوزف مرکولا، یک نوشیدنی گازدار حاوی 10 قاشق چایخوری شکر، 150 کالری، 30 تا 55 میلی گرم کافئین و رنگ های مصنوعی و سولفیت است. پس بیشتر به مصرف نوشابه های گازدار فکر کنید.

بیشتر بخوانید  فرق قرص ادالت کلد (Adult cold) با کلد استاپ (Cold stop) چیست ؟

اما نوشیدنی های گازدار به شدت ترش هستند. 30 فنجان آب برای خنثی کردن اسید مورد نیاز است. این اسید در طی فیلتراسیون فشار زیادی به کلیه ها وارد می کند. علاوه بر این، استخوان ها به عنوان ذخایر معدنی عمل می کنند. مواد معدنی مانند کلسیم وارد جریان خون شده و به خنثی کردن اسید کمک می کند، به طوری که استخوان ها به مرور زمان ضعیف می شوند. 10 قاشق چایخوری شکر در نوشیدنی نیز باعث افزایش وزن می شود. الکل می تواند باعث چاقی، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و بیماری قلبی شود.

راه حل: برای خلاص شدن از شر گزش های پر کالری، شکر و پوسیدگی دندان، آب طعم دار بنوشید.

————————————————- —————————

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید